Звертання.Розділові знаки при звертанні.

Про матеріал
Звертання.Розділові знаки при звертанні. Презентація містить теоретичний та практичний матеріал.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Звертання. Розділові знаки для виділення звертань

Номер слайду 2

поглибити знання учнів про звертання поширені та непоширені; удосконалити вміння визначати звертання в реченні, вживати відповідні розділові знаки та правильно інтонувати такі речення; розвивати навички зв’язного мовлення, зокрема з використанням звертань; зміцнювати почуття зацікавленості у вивченні мовного матеріалу; розвивати емоційну сферу; формувати пізнавальну, комунікативну, соціальну, особистісну компетенції; виховувати ввічливість, культуру спілкування, повагу до співрозмовника, любов до рідної землі, до України. МЕТА:

Номер слайду 3

Скільки є в нас, любі друзі, для звертання ніжних слів. Д. Білоус. Епіграф уроку

Номер слайду 4

Емоційний настрій уроку. Звернись до однокласника (однокласниці), використовуючи звертання, скажи комплімент.

Номер слайду 5

-Що таке звертання?-Чим виражається звертання?-Які звертання належать до непоширених?-Які звертання є поширеними? –Де може бути звертання в реченні?Що ми знаємо про звертання?Запитання від дівчини-весни

Номер слайду 6

Пограймо !Сестричка-Матуся-Сонечко-Травичка-Зайчик-Білочка-Братик-Хмаринка-Від поданих слів утворити звертання

Номер слайду 7

НЕ Є ЧЛЕНОМ РЕЧЕННЯЗВ, … . ЗВ!... .… , ЗВ, … .… , ЗВ...,ЗВ!Повторяємо про розділові знаки при звертаннях

Номер слайду 8

ЗАЙМЕННИКИТи Ви. НЕ Є ЗВЕРТАННЯМ!Увага!

Номер слайду 9

Робота в групах1. Ти наше диво калинове кохана українська мово! 2. Краю мій єдиний Люблю твої степи та гори, річки та моря.3. Україно Ти для мене диво! 4. Я згадую нене ті дивні пісні, що ти нам в дитинстві співала.5. Мамина пісня дзвінко у серці бринить. Завдання1 група: Виписати речення із непоширеними звертаннями. Розставити розділові знаки.2група: Виписати речення із поширеними звертаннями. Розставити розділові знаки.

Номер слайду 10

Відпочиваємо!

Номер слайду 11

Одного разу наш сіренький герой сказав своєму другові:-Який у тебе ...некрасивий колючий одяг!-То є так,-відповідає товариш,- проте мої колючки...рятують мене від зубів собаки та вовка. Чи служить і тобі добре твоє сіреньке хутро?Наш бідолаха тільки зітхнув. Робота з текстом

Номер слайду 12

Прочитайте текст про себе. Зверніть увагу!Колючки –наголос на ИХутро –наголос на У -Між ким відбувається розмова?-Як ви зрозуміли?-Про що цей текст?-Прочитайте за ролями. Робота з текстом

Номер слайду 13

Сіренький,гладенький зайчик сказав Їжачкові:-Який у тебе,…,некрасивий колючий одяг!-То є так,-відповідає Їжак,- проте мої колючки,...,рятують мене від зубів собаки та вовка.-Чи служить і тобі добре твоє сіреньке хутро?Зайчик тільки зітхнув.

Номер слайду 14

Група 1 Завдання1 На місці пропусків вставте звертання. Доберіть синоніми до слова милий. Завдання2 Доберіть заголовок. Робота в групах. Група 2 Завдання1 На місці пропуску вставте звертання. Доберіть синоніми до слова некрасивий. Завдання 2 Доберіть заголовок.

Номер слайду 15

Поміркуйте.1. Чи викликав у вас хтось із героїв співчуття? Чому?2. Чому повчає нас цей твір. Висловлюємо свою думку

Номер слайду 16

Виконайте.3. Продовжте розповідь реченням(запишіть), використайте звертання. Творча робота

Номер слайду 17

Тестові завдання. Взаємоперевірка

Номер слайду 18

1. Визначте у реченні звертання. Україно, ти для мене диво (В. Симоненко) А. Україно Б. Ти В. Диво 2. Звертання вживається у .... А. Називному відмінку Б. Родовому відмінку В. Орудному відмінку Г. Кличному відмінку 3. Непоширене звертання - це звертання, яке складається ... А.з одного слова Б.з двох слів В.з трьох слів 4. Визначіть, яким є звертання. Дорога мамусю, вітаю з днем народження! А.поширене Б.непоширене 5. Визначіть, яке із речень містить непоширене звертання (розділові знаки пропущено) А. Не рости висока берізко при дорозі близько. Б. Мамусю скажіть будь ласка де ви сховали мій телефон? В. Дорогий друже радий тебе бачити Г. Любий тату! Запрягайте коника мені. 6. Комами з обох боків треба виділити звертання в реченні ( розділові знаки пропущено) А. Микито знов мою пораду ти забув і судиш про князів. Б. Пригадайте мамо те прощання край воріт, де сяяла роса. В. Земле Тобі на рану не висиплю солі. Г. Зоре моя вечірняя зійди над горою.

Номер слайду 19

1. А2. Г3. А4. А5. Б6. Б

Номер слайду 20

Проблема. Причини. Висновок. Висновок. Підсумок уроку. ФІШБОУН

Номер слайду 21

Сергій не втрачав віри в себе і не піддавався розпачу. Учні не повинні відповідати образою на образу. П’ятикласники поважають один одного. Школярі повинні пам’ятати, що шкільні проблеми можна розв’язати. Палітра вражень від уроку. Мені найбільше сподобалося…Я навчився / навчилася… Найбільше вразило…Цікаво було дізнатися… Тепер я вмію… Хочу сказати,що…

Номер слайду 22

Домашня робота

Номер слайду 23

Доповніть речення звертаннями до персонажів українських народних казок.1.… несе мене лиска по каменю - мосту на своєму хвосту.2… приплинь, приплинь до бережка! Дам я тобі їсти й пити.3… візьміть мене на крилята та понесіть до батенька.4. Не їж мене … я тобі пісеньки заспіваю. Записати речення,вставити звертання, розставляючи рпозділові знаки.

Номер слайду 24

Перебудувати речення. Записати речення, розставляючи розділові знаки. Зразок: Діти шанують своїх батьків. Діти, шануйте своїх батьків. Сергій не втрачав віри в себе і не піддавався розпачу. Учні не повинні відповідати образою на образу. П’ятикласники поважають один одного. Школярі повинні пам’ятати, що шкільні проблеми можна розв’язати.

Номер слайду 25

Дякую за увагу!

pptx
Додано
23 серпня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку