Презентація. Українська мова 5 клас. НУШ. Урок № 125. Нетрадиційний урок-аукціон знань. Просте і складне речення. Пряма мова і діалог.

Про матеріал
Презентація. Українська мова 5 клас. НУШ. Урок № 125. Нетрадиційний урок-аукціон знань. Просте і складне речення. Пряма мова і діалог.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шосте травня. Класна робота. Нетрадиційний урок-аукціон знань. Просте і складне речення. Пряма мова і діалог. Ознайомитися з Відеоуроком за посиланням:https://youtu.be/TGi9 Fb79e. DQ

Номер слайду 2

Які цілі ми ставимо?Дізнатися про …Навчитися ставити …Навчитися складати …

Номер слайду 3

Повторимо!!!

Номер слайду 4

Якщо побачиш лице без посмішки, посміхнися сам. Біант Пріенский. Отож,посміхаючись даруй людям частинку своєї енергії, посміхайся частіше і люди будуть енергійними... Забезпечення емоційної готовностіПрочитай речення. Визнач, які вони (прості чи складні).

Номер слайду 5

Метод «Прес»1. Яке речення називають складним?2. Як відрізнити просте речення від складного?3. Як об’єднуються прості речення в складному?

Номер слайду 6

Спостереження над мовним матеріалом. Запишіть речення. Зверніть увагу на розділові знаки. Запишіть схеми речень. О. Гончар писав: «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».Інтерактивна вправа “Продовжити речення”Прямою мовою називається… Пряму мову супроводжують… Слова автора вказують …Пряму мову вимовляємо… тоном, слова автора… Пряму мову записуємо …Після прямої мови перед лапками можна вживати такі розділові знаки…, а після лапок - … Якщо слова автора передують прямій мові, то після них ставимо …

Номер слайду 7

Спостереження над мовним матеріалом. Запишіть речення. Зверніть увагу на розділові знаки. Запишіть схеми речень. О. Гончар писав: «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».Інтерактивна вправа “Продовжити речення”Після прямої мови перед словами автора вживаємо такі розділові знаки… Діалог передає розмову … осіб? Висловлювання співрозмовників у діалозі називають… Кожну репліку записують… Якщо перед реплікою є слова автора, то після них ставимо … Після репліки перед словами автора вживаємо такі розділові знаки … Слова автора після репліки чи прямої мови записуємо з… літери

Номер слайду 8

Гра «Мовчанка»Запишіть слова, які зображені на малюнку і поясніть орфограми

Номер слайду 9

Я всіх питав із щирою душею:“Яку ви любите найбільше мову?”І всі відповідали: “Ту,що нею Співала мати колискову”. Д. Білоус1. Які слова вказують, хто із ким спілкувався?2. Як автор переказує своє запитання до співрозмовника і їхню відповідь – дослівно чи зі змінами?

Номер слайду 10

Серед запропонованих схем знайдіть ті, що відповідають наведеним реченням.1. Чи не час нам в дорогу спитав тато. 2. Син сказав Я вже вивчив уроки. 3. Три біди в людини говорить народна мудрість смерть, старість і погані діти. СА: «П.»«П?»-а.«П,-а,-п».

Номер слайду 11

Спостереження над мовним матеріалом. Запишіть речення. Зверніть увагу на розділові знаки. Запишіть схеми речень. О. Гончар писав: «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її». Переконструювати речення з прямою мовою на діалог. Увечері батько питає хлопчиків: «Як ви сьогодні провели день?» Юрко відповів: «Я сьогодні посадив дерево». «Ти сьогодні добре прожив день», - сказав батько. «А я зайчика намалював», - вигукнув Миколка. «Ти теж добре прожив день», - похвалив тато. Петрик промовив: «Я сьогодні … в м’яча грав … і морозиво з’їв …» «У тебе сьогодні втрачений день», - сказав батько.

Номер слайду 12

Перевіримо. Увечері батько питає хлопчиків: Як ви сьогодні провели день? Я сьогодні посадив дерево! – відповів Юрко. Ти сьогодні добре прожив день, - сказав батько. А я зайчика намалював! - вигукнув Миколка. Ти теж добре прожив день, - похвалив тато. Я сьогодні … в м’яча грав … і морозиво з’їв … - промовив Петрик. У тебе сьогодні втрачений день… - сказав батько.

Номер слайду 13

Мовознавчий футбол1. Що називається прямою мовою?2. Для чого потрібна пряма мова?3. Які ж існують способи передачі прямої мови?4. Яку структуру мають речення з прямою мовою?5. Які розділові знаки використовуються при прямій мові?

Номер слайду 14

Гра «Лото»Складіть схему речення з прямою мовою-:“”ПА,.

Номер слайду 15

Рефлексія. Метод «Незакінчене речення»Я розумію… Найбільші труднощі відчувалися, коли… -Я не вмів(ла), а тепер вмію…

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Ознайомитися з Відеоуроком за посиланням:https://youtu.be/TGi9 Fb79e. DQПідручник, параграф 51, с.206-208, вивчити правило. Виписати з будь-якого підручника 5-6речень з прямою мовою різної структури. Записати до них схеми.

Номер слайду 17

pptx
Додано
22 серпня
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку