Управління підприємством охоплює всі сфери його діяльностівиробничий менеджмент: прийняття управлінських рішень щодо забезпечення виробництва товарів відповідно до стандартів якості та в потрібній кількості, у визначений час та з мінімальними витратами на виробництвоменеджмент маркетингу: вивчення, прогнозування та планування попиту на товари та послуги; організація торгівлі; управління закупівлеютоварів, їх запасами, рекламою, комерційними угодами тощо;фінансовий менеджмент: управління рухом коштів, операції із цінними паперами, аналіз фінансової звітності підприємстваменеджмент персоналу: система поточного та перспективного планування, організації, розвитку та стимулювання працівників підприємстваінноваційний менеджмент: генерування та відбір нових ідей, розробка нової продукції;
основні функції управління. Планування. Передбачає формулювання цілей і загальних напрямків діяльності фірми. Можуть бути довгострокові, короткострокові або разові, а залежно від міри обов’язковості виконання мають категоричний або рекомендаційний характер2. Організація. Передбачає поєднання видів діяльності й виконавців3. Мотивація. Процес стимулювання (спонукання) людини або групи людей на досягнення цілей підприємства4. Контроль. Це отримання впорядкованої інформації про діяльність підприємства та визначення ступеня досягнення цілей
Переваги лінійної структури управління належать чіткість розпорядництва, узгодженість дій виконавців, швидкість реакції у відповідь на прямі вказівки. Недоліками лінійної структури управління є високі вимоги до керівника. Переваги цієї структури є високий рівень компетенції фахівців, що відповідають за здійснення конкретних функцій. Недоліками є труднощі підтримки постійних взаємозв’язків між функціональними службами та можливість дублювання й неузгодженості вказівок і розпоряджень. У чистому вигляді функціональна структура майже не застосовується. Найчастіше вона трапляється в поєднанні з лінійною структурою, утворюючи лінійно-функціональну структуру