Управління підприємством. Сутність, функції та моделі
Номер слайду 2
Управління, або менеджмент (від англ. to manage — керувати), — це діяльність із координації роботи працівників та структурних підрозділів підприємства.
Номер слайду 3
Управління виробництвом — це регулювання процесу виробництва з метою підвищення його ефективності, зростання продуктивності праці, поліпшення якості продукції»«
Номер слайду 4
Управління підприємством охоплює всі сфери його діяльностівиробничий менеджмент: прийняття управлінських рішень щодо забезпечення виробництва товарів відповідно до стандартів якості та в потрібній кількості, у визначений час та з мінімальними витратами на виробництвоменеджмент маркетингу: вивчення, прогнозування та планування попиту на товари та послуги; організація торгівлі; управління закупівлеютоварів, їх запасами, рекламою, комерційними угодами тощо;фінансовий менеджмент: управління рухом коштів, операції із цінними паперами, аналіз фінансової звітності підприємстваменеджмент персоналу: система поточного та перспективного планування, організації, розвитку та стимулювання працівників підприємстваінноваційний менеджмент: генерування та відбір нових ідей, розробка нової продукції;
Номер слайду 5
основні функції управління. Планування. Передбачає формулювання цілей і загальних напрямків діяльності фірми. Можуть бути довгострокові, короткострокові або разові, а залежно від міри обов’язковості виконання мають категоричний або рекомендаційний характер2. Організація. Передбачає поєднання видів діяльності й виконавців3. Мотивація. Процес стимулювання (спонукання) людини або групи людей на досягнення цілей підприємства4. Контроль. Це отримання впорядкованої інформації про діяльність підприємства та визначення ступеня досягнення цілей
Номер слайду 6
Структура управління- це сукупність взаємозв’зків між елементами підприємства Лінійна структура управління. Функціональна структура управління
Номер слайду 7
Переваги лінійної структури управління належать чіткість розпорядництва, узгодженість дій виконавців, швидкість реакції у відповідь на прямі вказівки. Недоліками лінійної структури управління є високі вимоги до керівника. Переваги цієї структури є високий рівень компетенції фахівців, що відповідають за здійснення конкретних функцій. Недоліками є труднощі підтримки постійних взаємозв’язків між функціональними службами та можливість дублювання й неузгодженості вказівок і розпоряджень. У чистому вигляді функціональна структура майже не застосовується. Найчастіше вона трапляється в поєднанні з лінійною структурою, утворюючи лінійно-функціональну структуру