Метою даної розробки є ознайомлення учнів з особливостями побудови опису процесу праці; розвиток вмінь семикласників створювати твори-описи процесу праці за власними спостереженнями, використовуючи різні стилі мовлення; поглиблення знань учнів про свято Великодня; ознайомлення з писанкарством і мистецтвом витинанки, з Великодніми звичаями та обрядами виховання любові до праці, поваги до традицій та обрядів України . Презентацію можна використовувати як супровід уроку із зазначеної теми.
Текст 1 А спробуйте-но опустити варене яєчко чи порожне видуте в розтоплений віск. Після охолодження прокресліть по ньому вістрям олівця або загостреної палички простенький візерунок. Так на Україні прикрашали великодні яєчка, і так вони ставали не тільки корисними, а й красивими. Для цього яйце і тепер опускають у фарбу, і ті місця, на яких шар воску був знятий, фарбуються, а ті, що були під воском, лишаються білими. Знову занурюють у розтоплений віск, і знову в суцільній восковій плівці продряпують нові лінії і плямки для нового кольору, іншої фарби. Колір за кольором - і вже готовий весняний сувенір-писанка. (З журналу.)
Текст 2 У Великодній четвер ми взялися за роботу. Михайлик обережно циганською голкою висвердлив у яйці дірочку, застромив у нього стеблинку метлички та й висмоктав білок і жовток. Далі ми, вже в хаті, розігріли грудочку воску і, щипаючи його, почали розкатувати тоненькі-тоненькі ниточки. Ними ми наповнили порожнє яйце і поставили його носиком донизу біля вогню. Коли віск розтопився, яєчко охолодили, пофарбували відваром вільхової кори і запишались: вощанка вийшла на славу! (За М. Стельмахом)
ПОРІВНЯЙ!{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Стилі мовлення. Мета. Стилістичні особливостіНауковий опис процесу. Передати конкретні узагальнені відомості про те, як потрібно виготовляти той чи інший продукт. Розповідь має характер інструкції, позбавлена емоційності, слова вживаються в прямому значенніЧасто використовуються поєднання слів можна, треба, необхідно, слід з неозначеною формою дієслова. Діловий опис процесу. Названі трудові операції стосуються не конкретного виконавця, а особи узагальненої, тому назва виконавця найчастіше відсутня, вживаються дієслова 3 ос. множ. Мається на увазі, що так роблять усі й завжди. Художній опис процесу. Викликати певне ставлення і до самої праці, і до її виконавцярозповідь образна, емоційна, вживаються художні засоби, оцінні слова, що передають ставлення до людини, до зробленої нею роботи