17 травня о 18:00Вебінар: Створення інтерактивних навчальних матеріалів за допомогою сервісу ThingLink

ПРЕЗЕНТАЦІЯ УРОКУ ХІМІЇ Загальна характеристика металічних елементів

Про матеріал

Тема: Загальна характеристика металічних елементів.

 Мета: дати загальну характеристику металічним елементам за їх положенням у періодичній системі та будовою атомів і простих речовин металів; пояснити механізм утворення металічного зв'язку; ознайомити учнів з новим типом кристалічної гратки – металічною;  навчити учнів характеризувати фізичні властивості металів; розглянути знаходження металів у природі.
 Тип уроку: засвоєння нових знань.
 Методи: бесіда, розповідь, пояснення, демонстрація, розв'язування вправ.
 Обладнання та матеріали: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва; металічні вироби; персональний комп'ютер, мультимедійна система.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИНАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ПРОФТЕХОСВІТИ М. КИЄВАДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КИЇВСЬКЕ РЕГІОНАЛЬНЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ БУДІВНИЦТВА»ПРЕЗЕНТАЦІЯ УРОКУ ХІМІЇ: "Загальна характеристика металічних елементів"

Номер слайду 2

1Із соди Na2 CO3, вапняку Са. СО3 і піску Si. O2 виробляють твердий прозорий будівельний матеріал Скло

Номер слайду 3

Матеріал, виготовлений із звичайної скломаси шляхом додавання до неї станум(IV) оксиду. Емаль 2

Номер слайду 4

Скло, яке замість силікатів Натрію і Кальцію містить силікати і борати Калію та Плюмбуму(II) Кришталь3

Номер слайду 5

Природна суміш вапняку і глини, яку використовують для виробництва цементу Мергель4

Номер слайду 6

Сірий порошок, що складається із алюмінатів і силікатів Кальцію, при взаємодії з водою швидко застигає і твердне, перетворюючись на каменеподібну масу – це. Цемент5

Номер слайду 7

Архітектор В. Городецький в 1903р. використав вітчизняний цемент для виготовлення оздоблення однієї з найкрасивіших будівель ХХст., яка і донині прикрашає м. Київ. Будинок із химерами6

Номер слайду 8

Суміш щебeню, піску й цементу дістала назву. Бетон7

Номер слайду 9

Бетон, підсилений залізним каркасом. Залізобетон8

Номер слайду 10

Глиняні блоки, обпалені в печі, що використовуються як будівельний матеріал Цегла9

Номер слайду 11

Легенда про царя Соломона

Номер слайду 12

Єрусалимський храм

Номер слайду 13

- Ну, а хто ж з будівельників найголовніший? Хто більше всіх зробив для створення цього диво-храму?Піднявся муляр: - Зрозуміло, храм - це наших рук діло, і двох думок тут бути не може. Ми, мулярі, виклали його цеглину до цеглини. Погляньте, які міцні стіни, арки, склепіння. Століття простоїть він на славу царя Соломона.

Номер слайду 14

- Безперечно, основа храму кам'яна, - втрутився столяр-паркетник, - але розсудіть самі, дорогі гості, хороший би був цей храм, якби я і мої товариші не потрудилися в поті чола. Приємно було б вам дивитися на голі стіни, не оздоблені червоним деревом та ліванським кедром? А наш паркет з кращих порід самшиту - як радує він погляд! Ми, столярі, по праву можемо вважати себе справжніми творцями цього казкового палацу.

Номер слайду 15

- Дивись в корінь, - перервав його землекоп. - Хотів би я знати, як ці хвальки (він кивнув у бік муляра і столяра) звели б храм, якби ми не вирили котлован для його фундаменту. Так стіни разом з обробкою розсипалися б від першого пориву вітру, як картковий будиночок.

Номер слайду 16

Але цар Соломон недарма вважався мудрим. Покликавши до себе муляра, він запитав: - Хто зробив твій інструмент? - Звичайно, коваль, - відповів здивований муляр. - А твій? - звернувся цар до столяра. - Хто ж, як не коваль, - не роздумуючи, сказав той. - Ну, а твої лопату і кирку? - поцікавився Соломон у землекопа. - Ти ж сам знаєш, цар, що їх міг зробити тільки коваль, - була його відповідь.

Номер слайду 17

Тоді цар Соломон встав, підійшов до людини, що скромно стояла в кутку - це і був коваль. Цар вивів його на середину залу. - Ось хто головний будівельник храму, - вигукнув наймудріший з царів. З цими словами він посадив коваля поруч з собою на парчеві подушки і підніс йому чашу, повну вина.

Номер слайду 18

"Загальна характеристика металічних елементів"

Номер слайду 19

Завдання: з’ясувати місце елементів-металів у періодичній системі;розглянути особливості будови атомів металів;визначити особливості металічного зв’язку;навчитися характеризувати фізичні властивості металів;розглянути знаходження металів у природі.

Номер слайду 20

1. Місце положення елементів-металів у Періодичній системі Д.І. МенделєєваІ, ІІ, ІІІ групи, головні підгрупи, побічні підгрупи, лантаноїди, актиноїди

Номер слайду 21

2. Будова атомів елементів-металів На зовнішньому електронному рівні атомів металічних елементів міститься 1 – 3 електрони, тому вони легко віддають ці електрони, та являються відновниками. Чим менше електронів на зовнішньому рівні, тим відновні властивості виражені сильніше. Радіус атомів металічних елементів більший за радіус атомів неметалічних елементів.

Номер слайду 22

3. Металічний зв’язок і кристалічна гратка Металічна кристалічна гратка++++Металічний зв’язок – це зв’язок між позитивними йонами та відносно вільними електронами, що є спільними для всіх йонів. Суть його полягає в тому, що атоми металічних елементів віддають свої електрони, які переміщуються по всій масі шматка металу. Атоми елементів, що віддали електрони, перетворюються на позитивно заряджені йони. Ці йони притягують до себе електрони, які вільно рухаються. ++

Номер слайду 23

3. Металічний зв’язок і кристалічна гратка Металічна кристалічна гратка++++Металічний зв’язок утворюється за рахунок усуспільнення електронів йонами металів. Кристалічні ґратки, у вузлах яких містяться позитивно заряджені йони і деяка кількість нейтральних атомів, між якими рухаються відносно вільні електрони, називаються металічними.++

Номер слайду 24

4. Фізичні властивості металів. Агрегатний стан: Усі метали, крім ртуті, за звичайних умов тверді речовини.

Номер слайду 25

4. Фізичні властивості металів. Металічний блиск. У компактному стані метали мають характерний металічний блиск, тому що метали відбивають від своєї поверхні світлові промені, а не пропускають їх як скло, і майже не вбирають, тому є непрозорими. Найкраще відбивають світло індій та срібло, тому їх використовують для виготовлення дзеркал.

Номер слайду 26

4. Фізичні властивості металів. Ковкість і пластичність. Оскільки йони в металічній ґратці один з одним безпосередньо не зв’язані, то окремі їхні шари можуть вільно переміщатися один відносно одного під дією зовнішніх сил. Пластичність – це здатність легко змінювати форму під дією зовнішніх сил і зберігати одержану форму після припинення цієї дії. Найбільш пластичним є золото.

Номер слайду 27

4. Фізичні властивості металів. Електрична провідність і теплопровідність. Метали – добрі провідники електрики і теплоти. Це зумовлено наявністю в металічних ґратках вільних електронів, які в електричному полі набувають спрямованого руху. Найбільшу електропровідність має срібло. Електропровідність і теплопровідність металів збільшується від Hg до Ag (Hg, Pb, Fe, Zn, Mg, Al, Au, Cu, Ag). Оскільки срібло дороге, в електротехніці використовують мідь і алюміній.

Номер слайду 28

4. Фізичні властивості металів. Густина. За густиною метали поділяють на легкі (густина яких не перевищує 5000 кг/м3) – літій, натрій, магній, алюміній, і важкі (густина яких понад 5000 кг/м3) – цинк, залізо, мідь, свинець, ртуть. Найважчий – осмій, найлегший – літій.

Номер слайду 29

4. Фізичні властивості металів. Твердість. За твердістю метали поділяють на тверді (найтвердіший хром і вольфрам – ріжуть скло), і м’які (найм’якішими є натрій, калій, індій, цезій, рубідій). Вони легко ріжуться ножем. Li

Номер слайду 30

4. Фізичні властивості металів. За температурами плавлення розрізняють легкоплавкі (tпл. до 1000°C) та тугоплавкі (tпл. понад 1000°C). Найбільш легкоплавкий метал ртуть (–38,9°C), цезій (+29°C) і галій (+29,8°C). Вольфрам – найбільш тугоплавкий метал (+3410°C). Він застосовується для виготовлення ниток розжарювання електроламп.

Номер слайду 31

4. Фізичні властивості металів. Колір. Майже всі метали (за винятком золота та міді) мають білий або сірий колір з різними відтінками. У подрібненому (порошкоподібному) стані більшість металів набувають чорного або темно-сірого кольору. Розрізняють чорні метали (Fe, Mn, Cr) і кольорові (всі інші).

Номер слайду 32

4. Фізичні властивості металів. Магнітні властивості – це здатність притягуватися магнітом. Магнітні властивості характерні для заліза, нікелю, кобальту.

Номер слайду 33

5. Метали в природі Метали, що стоять в електрохімічному ряду напруг до водню, знаходяться в земній корі практично тільки в хімічних сполуках. Срібло, мідь, олово можуть існувати в природі як у самородному стані, так і у вигляді сполук. У самородному стані перебувають найменш активні метали – золото і платина. Найпоширенішим металічним елементом у земній корі є Алюміній. Активні металічні елементи зустрічаються переважно у вигляді солей, а менш активні – у вигляді оксидів і сульфідів.

Номер слайду 34

Номер слайду 35

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ п/п. Твердження+/- 1 Елементів-металів більше, ніж елементів-неметалів.2 Усі елементи побічних підгруп – метали. 3 Усі елементи головних підгруп – метали. 4 На зовнішньому енергетичному рівні елементів-металів як правило міститься 1-3 електрони. 5 Радіус атомів металів як правило менший, ніж радіус атомів неметалів. 6 Атоми металів легко віддають валентні електрони. 7 Хімічний зв’язок в металах – йонний. 8 Всередині металу постійно циркулює так званий електронний газ. 9 Електропровідність – характерна ознака металів. 10 За стандартних умов усі метали за винятком ртуті – рідини. Тест-контроль. Визначте правильні твердження:

Номер слайду 36

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОпрацювати матеріал теми за §17 підручника Попель П. П.,Крикля Л. С. Хімія 10 клас

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Козіч Тетяна Василівна
    Дуже хороша розробка. Дякую вам за творчий підхід та професіоналізм.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
4507
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку