Презентація уроку зарубіжної літератури для 6 класу на тему: "Володимир Короленко – це людина з великим і сильним серцем? Шляхи компенсації сліпоти у повісті «Сліпий музикант». Конспект уроку зарубіжної літератури для 6 класу на тему: "Володимир Короленко – це людина з великим і сильним серцем? Шляхи компенсації сліпоти у повісті «Сліпий музикант».
Пітер Брейгель Старший. Картина «Сліпі» На далекій-далекій Півночі, Де півроку вкриває все сніг, Де в казках народились Гориничі, Там простерлась КРАЇНА СЛІПИХ. Кожен другий сліпим був з народження, Ті ж, хто зрячим у світ цей прийшов, Став сліпим своїм власним погодженням: Вирізнятись від всіх там грішно.. Ці люди живуть як і ми, зрячі люди, серед нас!
Ванга- болгарська ясновидиця, містик і травник Джеймс Тюрбер - мультиплікатор, гуморист Живи щиро і доб’єшся всього незважаючи на обмеження! «Кількість хворих з важкими вадами зору неухильно зростає в усьому світі, і сьогодні сягає більше 400 млн. чоловік, з них майже 16 тисяч - діти». Це ціле місто. Над чим варто задуматись? Для сліпої людини світ здається набагато прекраснішим!
Навчання: завершив гімназію зі срібною медаллю і поїхав до Москви У 1886 р. - одружився на Іванівській Євдокії, 35 років прожив у щасливому шлюбі Володимир і Євдокія зустрічалися 11 років, чекала його із заслання з Якутії Професія: працював коректором у друкарнях Після закінчення гімназії переїздить до Петербурга і на 29 р. залишає Україну 1866-1871 рр. – В. Короленко навчається в гімназії в м. Рівне Працював репетитором у багатьох сім'ях Працював чоботарем і чорноробом Народився: липня 1853 р. Володимир Короленко в м. Житомир.
1900 рік - переїхав до Полтавщини, де й прожив 21 рік до кінця своїх днів Майже шість років Володимир провів у тюрмах і на засланні Відбував заслання у Якутії за відмову присягнути на вірність цареві Олександру ІІІ Називали «совістю Росії» 1885-1895 – «Епоха Короленка» Улюблене прислів’я Короленка: «Роби, що потрібно, і нехай буде, що буде» Невдовзі у сім’ї народилися дві доньки Софія та Наталія 1896-1900 рр. – родина Короленків проживала в Петербурзі
Полтавський національний педагогічний університет Полтавська гімназія № 10 Харківська державна наукова бібліотека Чернігівська обласна бібліотека в Житомирі У 1990 р. Спілка письменників України встановила літературну премію імені Короленка за найкращий твір, написаний російськомовними літераторами України 2 гривні
«Моїм головним художнім завданням було не тільки відтворення психології сліпого, а й відображення загальнолюдської мрії за ідеалом,туги за повнотою людського існування» У листі В.Короленко писав: Читайте повість, проникайте у глибину людської душі та віднайдіть ключик для подолання проблем!
Сліпий художник малював, Як б’ється серце в нього. Як він безмежно ним кохав, Як мав таку ще змогу. Він завжди це лиш малював, Лиш те, що міг відчути Лиш подих вітру і небес, У такт із серцем звуки. Кохати поглядом не міг, Як часто ми кохаєм. Він знав, що очі не дозволять Побачити хоч краєм.
1886 р. Повість Дата створення: Жанр: «Психологічний етюд» Жанр, який визначив Короленко:– означає «вивчення», «дослідження» «Південно- Західний край» Місце подій: 1886 р. Видання: у газеті «Русские ведомости» Автобіографічні мотиви: матір звати – Евеліна Події зображені на Волині, Житомир-щині, Рівненщині; герої відвідували Почаївську лавру та Саровський монастир
1. Сліпі очі А. бачить краще, ніж очі 2. У малого Б. - дзеркало душі 3. Короленка В. створена для щастя, як птах для – для польоту 4. Очі Г. не має очей, а згодом не буде ні рук, ні ніг, ні волі 5. Людина Д. ,коли затулені зіниці 6. Серце Е. у Полтаві називали “народним губернатором” Відповідь: 1 – Д, 2 – Г, 3 –Е, 4 –Б, 5 – В, 6 – А.
Ім’я Короленка викликає у мене глибоку повагу. Ромен Роллан Не одне покоління сприймало Короленка і як свого вчителя, і як власну совість. Сергій Залигін Радію тому, що він живе серед нас як якийсь титан, якого не можуть торкнутися всі ті негативні явища, на які так багаті наша література й життя. Іван Бунін
Індивідуальне завдання: Підготувати повідо- млення на одну з тем: 1.«В. Короленко і Україна». 2.«Образи дітей у творах В. Короленка». 3. Написати фанфік (передісторію) до повісті. Обов’язкова частина: 1. Читати та переказувати с. 140-148. 2. Намалювати формулу щасливої людини, або власне оформлення обкладинки до повісті «Сліпий музикант».