Презентація "Узагальнення вивченого матеріалу. Вставні слова. Звертання"

Про матеріал
Повторення і закріплення знань з теми "Вставні слова. Звертання" на основі повісті М. Вінграновського "Сіроманець".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення і систематизація вивченого з теми “Звертання. Вставні слова”. Синтаксичний розбір простого речення. Тренувальні вправи. На основі повісті Миколи Вінграновського “Сіроманець”

Номер слайду 2

Прочитати речення. Усно прокоментувати кожне речення стосовно вивченого матеріалу. Сашко вигарбав у скирті невелику печеру, дістав з клунка вечерю, розіклав усе достоту: вовкові м’ясо, собі сир, чибулю, млинці. Але затям: доїм усіх ваших коней , візьмуся тоді за вас і за ваших дітей , а тебе, Чепіжний, першого з'їм! Над білою гречкою гундосив безхатній, видно, джміль. І воду, і землю, і звірів треба оберігати. З харчами, правда, було слабувато: миші-полівки та й усе. Тату й мамо, мене не буде кілька днів. Усна робота. Перевірка вивченого раніше матеріалу

Номер слайду 3

1. Речення.2. Визначити тип речення (просте чи складне, якщо складне-визначити кількість простих речень і граматичних основ).3. Визначити вид речення за метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне), за інтонацією (окличне, неокличне), за наявністю головних членів речення (двоскладне, односкладне, вид односкладного), за наявністю другорядних членів (поширене, непоширене).4. Визначити, ускладнене речення чи ні. Якщо ускладнене, то чим (звертання, однорідні члени, вставні слова та ін.).5. Підкреслити другорядні члени речення, визначити, чим виражені усі члени речення. СИНТАКСИЧНИЙ РОЗБІР ПРОСТОГО РЕЧЕННЯ

Номер слайду 4

Зразок усного розбору. Всі тікали: мале плакало, старе кричало, підхоплювало малечу на руки, бігло, губило в снігу шапки і рукавиці. Речення розповідне, неокличне, поширене, складне (три граматичні основи), двоскладне, повне , ускладнене однорідними членами речення: підметами й присудками. Зразок письмового розбору. Речення розп., неокл., пошир., повне, скл.(3 грам. осн.), двоскл., ускл. ОЧР: підметами й присудками.

Номер слайду 5

Того дня до школи Сашко не пішов. А от ти, Сашко, ходиш лісом до школи?Діти, де живуть вовки? Це я, тату, відро зачепив ненароком. Великі срібні сльози котилися по його морді і падали на пісок під лапи. Андрійкова мати плакала і розтирала снігом йому руки, щоки, вуха, ноги. Вовк поклав Андрійка на сніг і почав рити яму. На вовка зі стелі посипало снігом, вовк завовтузився, зітхнув і затих. Сіроманець проводжав його лісом до школи, зустрічав його на узліссі. Тренувальна вправа. Виконати синтаксичний розбір речень

Номер слайду 6

І вчитися гірше почав, і все йому валиться з рук. Тоді мені гріш ціна, як і оцим моїм вилупкам! Раптом, де не візьмись, почало гриміти. - Падаю з ніг, - сказав Сашко Сіроманцеві. Сонце стояло на п'ять пальців від горизонту. Він причаївся тут, у нашому лісі, до ранку держав мене по шию у воді, мало я дуба не врізав! Доки вони там гомонять у конторі, Сіроманець накивав п'ятами. Сашко потроху відторопів, прийшов до тями і сам сів навпочіпки біля Сіроманця. Нічого не бачу, хоч око виколи! Усно з'ясуйте значення використаних у тексті фразеологізмів

Номер слайду 7

Фразеологізм належить генералу іспанської армії Е. Молу. Восени 1936 року під час наступу франкістів на Мадрид він звернувся по радіо до населення столиці, заявивши, що, крім чотирьох іспанських армійських колон, ще є п’ята колона, яка здійснює в місті підривну шпигунську роботу. Відтоді п’ятою колоною називають шпигунів, диверсантів, людей, які займаються підривною, антидержавною діяльністю в країні. Чи знаєте ви про історію виникнення фразеологізму…?П’ята колона

Номер слайду 8

Переписати речення, поставивши звертання у правильній формі. Розставити розділові знаки. Та не знайдуть вони Сіроманця (синочок). Так він живий (мама) і йому треба жити! Біжіть (хлопці) та розженіть цю капелу! Приготуй (жінка) вечерю. Ти (Галя) йди додому, я ще повернуся до школи. (Надія Петрівна) хай нею ходить хто хоче. Не треба (Сіроманець) лише падати духом! Щоб ти (Василь) та був сказився з цією ямою. Сіроманця зачули (герої)! Ти що (вовчик) не бачиш, ти сліпий?Варіант ІДомашнє завдання

Номер слайду 9

Переписати речення, вставивши пропущені літери. Підкреслити вставні слова. Розставити розділові знаки. Над білою гр..чкою гундосив бе..хатній видно джміль. Буває собаки й самі бігають по полях. Видно ця робота була аспидною. Ти мабуть і добре зробив, та й харчуватися не тр..ба. Чи може безталан..я своє? Гадаю що Сіроман..ць відн..ні й навіки житиме в облас..ному звіринці, тобто в зоопарку. І дійсно треба щось в..яснити про та..мниче звільнен..я вовка. З харчами правда було слабувато: миші-полівки та й усе. Домашнє завдання. Варіант ІІ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лебедь Іванна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
3 травня 2022
Переглядів
1831
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку