Розробки завдань з української мови " Сходинки до орфографії"

Про матеріал
Тематичні матеріали до уроків розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях. Як користуватися? Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн. 1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів). 2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем. Відповідність програмі: У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.). Для кого? Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
Перегляд файлу

 

Пропонуються тематичні матеріали «Тема 1. Подорож  до країни Орфографії. Види орфограм. Орфографічне правило. Орфографічний словник», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях. 

Як користуватися? 

Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так  і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.

1)    Роздрукувати на  аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).

2)    Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.

 

Відповідність програмі: 

У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.). 

 

Для кого?

Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.

 

 

 

УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ: 

 

image 

ЗАПИШИ

 

 

imageЗ’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ

   

 

imageВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ

ЗАВДАННЯ

       

imageПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ

 

imageТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР

 

ПОДУМАЙ

 

imageРОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1.

Подорож  до країни Орфографії. Види орфограм. 

Орфографічне правило.  Орфографічний словник

 

 

 

imageimageВправа 1. 

 

З’єднайте стрілочками розділи науки про мову,          які    тісно пов’язані з орфографією.  

Будьте уважні – є зайві   варіанти відповіді.

 

 

 

 

image 

Вправа 2. 

 

Доберіть  власні  приклади буквенних орфограм

(запишіть по 2-3 слова).

 

А) Ненаголошені [е], [и] в корені слова:

image

 

image

 

image

Б) Велика чи мала буква:

image

 

image

 

image

В) Правопис прізвищ, географічних назв:

image

 

image

 

image

Г) Написання сумнівного приголосного:

image

 

image

 

image

Д) Подовження та подвоєння приголосних:

image

 

image

 

image

Е) Правопис префіксів, суфіксів:

image

 

image

 

image

З) Вживання м’якого знака і апострофа:

image

 

image

 

image

 

 

imageВправа 3. 

Запишіть слова правильно.

(Підкресліть помилку та зверху напишіть правильну букву або закресліть зайву)

 

Злех/гка,          ки/ешеня,         апи/ельсин,             шіст/_надцять,

смієш/сся,             пиши/емо,          шукає/емо,             озе/имина,

ріс/зьба, з/сранку, і/їдимо, же/ирафа, ве/идмедиця,

те/иатральний, журис/шся, ягіт/дка,  калаче/ом,

зе/има,  нічь/_, к/Киї/єв, кукуруд/_за, тели/ефон, дощ_/ь.        image

 

imageВправа 4. 

                   Запишіть     текст    правильно.    Перевірте    правопис    слів     за

академічним тлумачним словником (http://sum.in.ua/ або  image)

 

Кош..ня п..р..творилося у/на в..лику красиву кі..ку, плямисту, не/мов т..гр. Її бліду сіру ш..рст..  пр..крашали ч..тири смуги, а ч..тири білих плями на носі, хвості і вухах надавали їй над/звичайно витонч..ний вид…

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

imageІнтерактивна вправа   LearningApps

(Для виконання вправи потрібно відсканувати

QR -код або ввести дане посилання ) https://learningapps.org/display?v=pezjsjtgt19

 

 

 

pdf
Додано
11 травня 2022
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку