Пропонуються тематичні матеріали «Тема 1. Подорож до країни Орфографії. Види орфограм. Орфографічне правило. Орфографічний словник», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях.
Як користуватися?
Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.
1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).
2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.
Відповідність програмі:
У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.).
Для кого?
Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ:
ЗАПИШИ
З’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ
ВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ
ЗАВДАННЯ
ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
ТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР
ПОДУМАЙ
РОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ
Тема 1.
Подорож до країни Орфографії. Види орфограм.
Орфографічне правило. Орфографічний словник
Вправа 1.
З’єднайте стрілочками розділи науки про мову, які тісно пов’язані з орфографією.
Будьте уважні – є зайві варіанти відповіді.
Вправа 2.
Доберіть власні приклади буквенних орфограм
(запишіть по 2-3 слова).
А) Ненаголошені [е], [и] в корені слова:
Б) Велика чи мала буква:
В) Правопис прізвищ, географічних назв:
Г) Написання сумнівного приголосного:
Д) Подовження та подвоєння приголосних:
Е) Правопис префіксів, суфіксів:
З) Вживання м’якого знака і апострофа:
Вправа 3.
Запишіть слова правильно.
(Підкресліть помилку та зверху напишіть правильну букву або закресліть зайву)
Злех/гка, ки/ешеня, апи/ельсин, шіст/_надцять,
смієш/сся, пиши/емо, шукає/емо, озе/имина,
ріс/зьба, з/сранку, і/їдимо, же/ирафа, ве/идмедиця,
те/иатральний, журис/шся, ягіт/дка, калаче/ом,
зе/има, нічь/_, к/Киї/єв, кукуруд/_за, тели/ефон, дощ_/ь.
Вправа 4.
Запишіть текст правильно. Перевірте правопис слів за
академічним тлумачним словником (http://sum.in.ua/ або )
Кош..ня п..р..творилося у/на в..лику красиву кі..ку, плямисту, не/мов т..гр. Її бліду сіру ш..рст.. пр..крашали ч..тири смуги, а ч..тири білих плями на носі, хвості і вухах надавали їй над/звичайно витонч..ний вид…
Інтерактивна вправа LearningApps
(Для виконання вправи потрібно відсканувати