Назвіть види речень за метою висловлюван-ня. Назвіть види речень за емоційним забарвлен-ням. Які бувають речення за будовою?Які бувають речення за складом грамати-чної основи?Які речення двоскладні?Які речення одно-складні?Які речення означено-особові?Які речення неозначено-особові?Наведіть приклад означено-особового речення. Наведіть приклад неозначено-особового речення. Вправа «Картотека»Відповідайте на запитання, відкриваючи картки в довільному порядку.
Номер слайду 3
Це потрібно…знати:які речення називаються узагальнено-особовими;яку роль виконують односкладні речення в мовленні.вміти:виділяти узагальнено-особові речення з-поміж інших видів речень;відновлювати прислів’я та приказки;використовувати їх в усному та писемному мовленні.
Номер слайду 4
Вправа-спостереження. Визначте, кого стосується дія присудка в реченнях.1. Гортаємо історії томи (Л. Забашта).2. Задзвонили в усі дзвони по всій Україні (Т. Шевченко).1. Поживемо – побачимо (Народна творчість).2. За битого двох небитих дають (Народна творчість).
Номер слайду 5
Робота із підручником «Українська мов໧22, с. 153.
Номер слайду 6
Присудок узагальнено-особового речення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дієслово ІІ особиоднини та множини. Дієслово ІІІ особи множини. Дієслово І особи множини. ТИ, ВИЗнання без помилок ніде не купиш. ВОНИЛежачого не б’ють. МИПоживемо – побачимо.
Номер слайду 7
Вправа 256
Номер слайду 8
Віднови прислів’я
Номер слайду 9
Будьте уважні!(Ілюстрації львівської художниці Анастасії Стефурак)
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Вправа-розрізненнявизначте види речень1. Учений іде, а неук слідом спотикається. (ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ)2. Учись не до старості, а до смерті.(ОДНОСКЛАДНЕ УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВЕ РЕЧЕННЯ)3. Не соромно не знати, соромно не вчитись.(ОДНОСКЛАДНЕ БЕЗОСОБОВЕ РЕЧЕННЯ)4. Перемагай труднощі розумом, а небезпеку – досвідом!(ОДНОСКЛАДНЕ УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВЕ)5. Розумний всякому дає лад.(ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ). Що спільного в цих прислів’ях?
Номер слайду 15
3-2-1 Назвіть 3 факти, які були новими на уроці. Назвіть 2 факти, які були вже відомі. Назвіть 1 факт, який хотілося б вивчити детальніше.