Презентація "Вернісаж педагогічних сюжетів" (Види робіт на уроках літературного читання для учнів 3-4 класів). Пропонується перелік видів роботи над виучуваним текстом на уроках читання, що сприятимуть покращенню техніки читання, умінню свідомо сприймати прочитаний матеріал.
Робота в групах. І гр. Відшукати у вірші прикметники, які поет використав для опису лісу, квітів, хмар, пуху, зайчиків, гулянок. ІІ гр. Знайти, які дії виконував ліс, місяць, зайчики, хмароньки. ІІІ гр. Вибрати і вставити слова, які дібрав поет, щоб розказати про пташиний спів. Ліс зустрів мене як друга, горлиць теплим ... Пізнім ... солов’їним, ніжним ... зозулі, вогким одудів ... , круглим ... дроздів. (Дзвоном, голосом, воркуванням, гуканням, циканням.) І V гр. Вибрати і вставити слова, які дібрав поет, щоб передати казковість зимового лісу. Дрімав ... ліс, мов ... оповитий. А місяць із небес ... сипле скрізь і ... облива зимові ... квіти. (Сніжні, алмази, чарами, білий, сяйвом.)
Інтерактивна вправа «Бігун». Завдання. Запам’ятати і якнайточніше відтворити зміст речення 1 група За вміння й сміливі вчинки мудрі старійшини — волхви дозволяли Мисливцеві полювати в Перуновій пущі. 2 група Жінкам заборонялося ступати в пущу тому, що Перун жив одинаком після свого невдалого сватання. 3 група Дружина — дужа, смілива, спритна, вправно стріляла з лука, вміло володіла мисливським мечем, завжди ходила з мисливцями на полювання. 4 група Жінка була обачнішою і не раз рятувала Мисливця, коли він- людина одчайдушної хоробрості, потрапляв у небезпеку. Використовуючи ці чотири речення, розташуйте їх у так послідовності, щоб людина, яка не читала тексту, змогла зрозуміти, яким був Мисливець і якою була Жінка
Рефлексія. Самоконтроль і самооцінка. 1. Діяльнісний підсумок уроку. - Чи все, заплановане на уроці, ми встигли зробити? 2. Розвивальний підсумок уроку. - Чого навчилися, що зрозуміли? 3. Змістовний підсумок уроку. - Які проблеми змогли вирішити? - На які питання змогли дати відповідь? 4. Емоційний підсумок. - Кому з учнів ви б хотіли подякувати за співпрацю, за конретні результати? - Закінчіть речення: «Сьогодні на уроці для мене було важливим