Урок позакласного читання "Школа добрих вчинків. Творчість В. О. Сухомлинського" (3 клас)

Про матеріал

Урок розширить знання дітей про життя і творчість Василя Олександровича Сухомлинського. Учні вчаться розрізняти добро, милосердя від байдужості та жорстокості.А ще цікавою є робота в групах.

Перегляд файлу

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

3 КЛАС

 

«Школа добрих вчинків.

Творчість В. О. Сухомлинського»

 

Мета: розширити знання дітей про життя і творчість В. Сухомлинського; форму-

            вати оцінні судження щодо ознак добра і зла; збагачувати словник учнів;

            формувати читацький інтерес; виховувати в учнів доброту, чуйність,

             милосердя; осуд проявів жорстокості, байдужості, заздрості, недобро-

            зичливості.

Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, виставка книг письменника,

            таблиця почуттів.

 

Епіграф до уроку

«Важко бути людиною…»

В. О. Сухомлинський

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і радості.

Я очікую від вас плідної праці. Сподіваюся, ви будете активними, дружними, будете читати, фантазувати, творчо працювати.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Епіграфом сьогоднішнього уроку є слова відомого педагога і письменника В. О. Сухомлинського. Тому, як ви здогадались, урок буде присвячений саме цій людині.

 

 1. Робота з виставкою книг

- Які збірки творів В. Сухомлинського ви опрацьовували, готуючись до сьогоднішнього уроку?

- Які оповідання вам найбільше сподобались?. Чому?

 

 Крім творів для дітей, педагог написав багато книг для дорослих, батьків і вчителів. Зверніть увагу на виставку.

 

 2. Повідомлення про життя і творчість В. О. Сухолмлинського.

«Зустріч з автором»

  • Уявіть таку ситуацію: на урок потрапили люди, які до цього часу нічого не чули про Василя Олександровича.
  • - Щоб ви могли розповісти про дитячі роки і життя письменника?

 Щоб розповідь була цікавою, послідовною, в допомозі стануть опорні слова.

 

(Зверніть увагу на дошку)

28 вересня --- малювати --- бібліотека --- Павлиська середня школа --- Полтавський педагогічний інститут --- директор школи --- 1500 --- с. Павлиш 1970.

 

 3. Робота в групах

Готуючись до сьогоднішнього уроку ми поділились на три групи.

 

1 група

Опрацьовували оповідання про бережне ставлення до птахів і тварин.

  • Назвіть твори, які ви опрацювали.
  • Чому голуби прилетіли до Олега?
  • А як мали вчинити інші діти?
  • Що найбільше збентежило хлопця в оповіданні «Горіхи для білочки»?
  • Продовжіть речення: Наталочка не сказала нічого, а … (взяла кошеня й понесла додому).

«У тебе будуть діти, пам’ятай:

від того, як маленька дитина ставиться

до птахів, квітів, дерев, залежить її

ставлення до людей»

(«Серце віддаю дітям»).

2 група

Тема дружби, товаришування.

  • В якому оповіданні йдеться про нечесну дружбу?
  • Чому плакала Марійка?
  • У якому оповіданні йдеться про відвідування хворої дівчинки?
  • Хто її провідував? Як?

«Стань справжньою людиною.

Живи і працюй так, щоб люди

 гордились тобою»

(«Листи до сина»).

3 група

Розмірковували над питанням: Для чого людині серце?

  • Чи може людина з кам’яним серцем любити, співчувати?
  • Яке серце було у хлопця?
  • Чому воно йому нічого не наказувало?
  • Для чого людині серце?

«Лише в добро і вищу правду віра,

Людину відрізня від мавпи і від звіра…»

 4. Розгадування кросворда

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 Спробуйте «оживити» словосполучення, що записані на дошці: добрі очі, добра посмішка, добрий погляд, добре слово, добра душа, добрий день.

 

  • Погляньте одне на одного добрими очима.
  • Подаруйте один одному добру посмішку.
  • Скажіть одне одному добре слово.
  • Побажайте одне одному доброго дня.

 

 5. Опрацювання твору «Усмішка» В. О. Сухомлинського

- Хто головний герой твору?

- Як і чому змінювався настрій дівчинки?

- Знайдіть і прочитайте опис травневого ранку.

- Яким кольором ви б намалювали бабусю? Чому?

- У чому головна думка оповідання?

- Що автор схвалює, а що засуджує в оповіданні?

 

 а) Гра «Розвідники».

- Знайдіть і прочитайте синоніми до слова іде, які автор вжив у тексті.

- Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.

* Біле, мов… (спіла пшениця), волосся.

* Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов…(той струмок, що ось-ось помре).

* Заясніли кульбаби, мов… (маленькі сонця).

 

 Погляньте на картини природи, на хвилину заплющіть очі і виберіть собі улюблену, уявіть себе на місці дівчинки. Розплющіть очі і подаруйте усмішку один одному.

 

 б) Робота з таблицею почуттів.

- Які почуття викликають у вас герої оповідань В. Сухомлинського, їхні вчинки?

 

 в) Літературна гра «Утвори і поясни прислів’я).

У кого совісті нема,                                             стежка утоптана.

 

З поганої трави                                                     добрих людей.

 

До доброї криниці                                                той і собі має.

 

Сам себе раз                                                          не буде доброго сіна.

 

Світ не без                                                             нема й сорому.

 

Хто людям добра бажає                                       у рік любить.

 

 

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Чому урок має назву «Школа добрих вчинків»?

- Чого вчать твори В. О. Сухомлинського?

 

 У кожної людини є Ангел- охоронець, який охороняє від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел – радіє, а злі – плаче, тужить, втрачає свої сили.

Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу у скрутні хвилини. Робіть добро і пам’ятайте, що ми люди.

doc
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
3440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку