Урок В.Сухомлинський "Який слід повинна людина залишити на землі"

Про матеріал

Урок –роздум " Життя прожити – не поле перейти".

В. Сухомлинський «Який слід повинна залишити людина на землі».

Цікаві завдання допоможуть мотивувати і активізувати роботу учнів на уроці. Також використано активні методи навчання та стратегії розвитку критичного мислення.


Перегляд файлу

                                   Літературне читання

                                               3 клас

Розділ: Оповідання про справи твоїх ровесників.

Тема уроку:  Урок –роздум. Життя прожити – не поле перейти.

 В. Сухомлинський «Який слід повинна залишити людина на землі».

Мета уроку : Розширити знання учнів про творчість В.О. Сухомлинського; домогтися, щоб учні усвідомили зміст та головну думку оповідання; розвивати навички читання, вміння складати план,  висловлювати свої міркування про розуміння морально-етичних проблем; збагачувати уявлення школярів про людяність, відповідальність; сприяти осмисленню філософського поняття «слід людини на землі»; виховувати почуття людської гідності, відповідальності .

 Обладнання: слайд - презентація уроку, малюнок сонечка, хмаринок, на яких записані етапи уроку, картки для роботи в парах і групах, портрет В. Сухомлинського, квіти.

Тип уроку: комбінований

                                               Зміст уроку

1.Організація класу до роботи.

Любі друзі час настав,                           Усміхніться всім навколо:

Кличе нас до нових справ.                     Небу, сонцю, добрим людям

Отож часу ми не гаймо,                          І тоді обов’язково

Урок читання починаймо.                      Наш урок цікавим буде!

  •    Який у вас настрій? Зобразіть його  на обличчі. Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з однокласниками.

Та щоб добре працювати,

Слід себе налаштувати

На сьогоднішній урок.

  •    Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у вас усіх до кінця уроку.
  •    Тому зараз ми прочитаємо девіз нашого уроку:
  •    Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхнулося, спочатку сам посміхнися життю!( Гасло записане на слайді в кольорі). Тепер прочитайте гасло учні першого ряду, зробіть наголос на   словах, які записані червоним кольором, учні ІІ ряду -  на словах, які записані синім кольором, а учні ІІІ ряду  роблять наголос на словах, які виділені  чорним кольором.
  •    Як ви зрозуміли ці слова?
  •    Яким ви бачите наш урок після таких чудових слів?                                                                 (Цікавим, творчим, пізнавальним, навчальним, світлим, продуктивним).                                                                                                                                     -   Щоб він дійсно таким був, ви  маєте бути активними, уважними, спостережливими, працьовитими і старанними.
  •    А зараз я пропоную вам познайомитися з тими зупинками уроку, які чекають вас сьогодні. Ви, мабуть, помітили, що наша дошка вкрита хмаринками, давайте прочитаємо, на яких  зупинках ми побуваємо сьогодні. Якщо  ми виконаємо всі завдання, то побачимо  сонечко. Воно принесло для нас пораду, яка вам пригодиться у житті.

 

 

 

 

 

2. Зупинка «Мовна».

На цій зупинці ми підготуємо наш язичок і очі до уроку.

2.1.Чистомовка:                        

Ро – ро – ро –  ти твори добро;                                                                                                                                                                          Ити – ити – ити – нам у добрі жити;                                                                                                                                                    Ать – ать – ать – хай всі добро творять.

Ім- ім. –ім – нам весело усім.                                                                                       

2.2. Скоромовка. 

Читання скоромовки в різних варіантах:

  •                                                         хором повільно;
  •                                                         радісно;
  •                                                         із захопленням;
  •                                                         здивовано;
  •                                                         дуже швидко.

   Сів шпак на шпаківню,

 заспівав шпак півню:

 "Ти не вмієш так, як я -  

 так, як ти, не вмію я".

- Чим подібні півень і шпак? ( Це птахи, жива природа).

Чим відрізняються? ( Розміром, співом, шпак – перелітній птах, а півень – домашній птах). 

2.3. Читання таблиці складів, об’єднання їх у слова. Робота в парах.

   Попрацюйте разом у парах, утворіть слова за таблицею:  

         Юр

гвин

ка

так

З        за

зо

дріб

ві

            лі

раж

тик

був

           ко

нич

бать

шит

- Прочитайте склади. Кожна пара повинна швидко скласти і зачитати складені слова.(Юрко, батько, зошит, гвинтик, літак, забув, дрібничка, віраж).

- Яке слово зайве? ( зайве слово «забув» -це дієслово).

- Що означає слово віраж?  З якого оповідання ці слова? Хто автор оповідання «Гвинтик»?

Учитель. Діти, ви були уважними під час мовної розминки. Тому я дуже сподіваюсь, що ви зможете отримати високі бали за домашнє завдання.                                                                           3. Перевірка домашнього завдання.  Наступна зупинка – «Домашня».

3.1. Розповідь про В. Сухомлинського.

   Звертаю увагу учнів на портрет Василя Сухомлинського. Розповідь учнів про те, що їм відомо про педагога, письменника за опорними словами.

28 вересня 1918р., Василівка, батько, мати, 4 дітей, скринька, іграшки, малювання, навчання в школі,17р., 35р.,  директор школи, 1500, 52р., 95р. У 1918 році  с. Василівці на Кіровоградщині, у селянській сім’ї народився хлопчик. У сім’ї, крім Василя, було ще троє дітей. Батько був гарним столяром. Умів робити  меблі і дитячі іграшки. Від батька Василько навчився вирізувати фігури з дерева, ліпити  і малювати.  Мати вміла гарно шити, працювала у колгоспі дояркою.  Дід мав гарну бібліотеку вдома, залишив її хлопцеві. Отримані у спадок книги зберігав у скриньці, яку зробив батько. Батьки ніколи не сварилися між собою й не карали своїх дітей. Усі діти в сім’ї  Сухомлинських обрали професію вчителя.

 В.О. Сухомлинський  - найвідоміший педагог і письменник. У 17 років він прийшов до школи працювати вчителем і працював у ній 35 років.  Василь Сухомлинський – заслужений учитель України,  якого любили й батьки й діти. Він  дуже любив дітей і написав для них 1500 цікавих оповідань та  казочок. Прожив коротке життя – всього 52роки.

В  цьому році йому виповнилося б 95 років.

У його творах переважає доброта, бо він сам був доброю людиною і хотів, щоб діти виросли добрими, чуйними, працьовитими.

 

3.2. Гра « Чарівний кубик».

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик діти не простий,

Кубик діти чарівний.

Він доріжки прокладає, 

Знання ваші перевіряє.

На гранях кубика записані запитання. Діти кидають кубик по черзі і відповідають на поставлене питання:

1.  Які твори В.Сухомлинського ти читав раніше?

2. Яка тема твору « Гвинтик»?  (Тема оповідання «Гвинтик» для мене виражена у прислів’ї «Кінець діло хвалить»).

3. Головні герої оповідання, яке тобі сподобалось?

4. Дайте свою назву оповіданню « Гвинтик».(Що значить незакінчена справа! Це дрібничка! Кінець діло хвалить. Зробив діло, гуляй сміло.)

5. Що знаєш про автора оповідання?

6.Чого навчають нас твори В. Сухомлинського?

3.3.Гра «Дуель». 

Ставлять   запитання хлопчики дівчатам  за змістом тексту «Гвинтик». Наприклад:

  • Чим  займався Юрко? (Юрко готував домашнє завдання з граматики).
  • Чи всю роботу виконав хлопчик? (Він переписав кілька речень, а не підкреслив іменники).
  • Чому не підкреслив він іменники? (Тому, що поспішав грати в м’яча).
  • Хто помітив, що в зошиті,  не все гаразд? (Батько помітив що не все гаразд.)
  • Що батько запитав у сина? (Чого ж ти не закінчив роботу?)
  • Що відповів Юрко батькові?  (То, дрібничка, то гвинтик.)

3.4. Складання діалогу – враження від прочитаного твору за опорою.

  1.                        Хто автор твору «Гвинтик»?
  2.                        Назви головних героїв твору.
  3.                        Чим тобі сподобалось це оповідання?
  4.                        Яка головна думка твору?

3.5.Скласти текст - міркування за прислівям.

Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів'я. Поясніть його значення.

3 великого                        5 почати                2 досягти

4 треба                          2 досягти          6 з малого                     1 щоб

Щоб досягти великого, треба почати з малого.

Висновок: будь-яка розпочата справа має бути завершеною до кінця, зроблена має бути з любов`ю. Щоб досягти великого, треба почати з малого. Щоб зрости людиною доброю, чуйною, уважною, необхідно змалку плекати в собі зерна доброти, вчитися творити добро.

4.Оголошення теми і мети уроку. Наступна наша зупинка називається « Скринька з секретом».

  - Сьогодні настав час поповнити нашу скарбничку знань, ще раз переконатися в тому, що людина недаремно прийшла у цей світ, вона повинна обов’язково залишити після себе слід… На допомогу нам прийдуть оповідання ….  відомого дитячого письменника.  Прочитайте його вислів:                                                                                  

ДИЛЮНА   РОНАДЖУТЬСЯЄ АН ВСІТ ЕН ЛДЯ ГОТО, БЩО КНУЗНИТИ ЗВІБЕЗНОЮ ЛИПИНКОЮ. ДИЛЮНА РАНОДЖУТЬСЯЄ, БЩО ШИЛИТИ ОП БІСО ЛІДС ЧНИВІЙ .

А кому належать ці слова, ви дізнаєтеся, коли розплутаєте плутанку та вставите правильно голосні букви:

  •    Так, ці слова дійсно належать людині,  яка спілкувалася з іншими не лише словами, а всім своїм серцем - відомому українському  письменнику  і  педагогу  В. О. Сухомлинському, творчість якого ми досліджуємо.  Василь Олександрович не лише навчав дітей, він прищеплював кожному з них найкращі людські якості, виховував у них доброту, людяність, чуйність, патріотизм, повагу до батьків, любов до рідної землі. Мудрий учитель писав для дітей чудові твори: коротенькі повчальні і дуже змістовні.
    Тож давайте поринемо в його твори, збагатимо свої знання, наповнимо серце добротою.
  •    А що означає –  бути справжньою людиною? Що  головне в нашому житті? Який слід повинна кожна людина залишити на землі? Відповіді на ці запитання допоможе нам знайти оповідання, назву якого ви прочитаєте на екрані, якщо зможете правильно читати справа наліво.

 (ЯКИЙ СЛІД ПОВИННА ЗАЛИШИТИ ЛЮДИНА НА ЗЕМЛІ).

Отже, сьогодні на уроці ми продовжимо нанизувати намистинки безцінного досвіду В. Сухомлинського – прочитаємо оповідання «Який слід повинна залишити людина на землі?». Будемо формувати навички правильного, виразного, свідомого читання. Вчитимемося давати характеристику головним героям, оцінювати вчинки і поведінку персонажів, будемо вчитися складати план тексту, попрацюємо в парах і групах.

5.Осмислення нового матеріалу.

 Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Який слід повинна залишити людина на землі».

5.1. Підготовка до сприймання нового матеріалу.  Словникова робота.

Ми поповнимо свої знання на Словниковому Місточку.

 А)Читання слів у колонках «луною»,  «мовчки», «хором». Що означає «докір»? (осуд, звинувачення ).

  • Як ви розумієте слово «осторонь»? (збоку, окремо, біля, коло)
  • Що значить «знизують плечима»? (рухом плечей виявляють здивування, нерозуміння, незнання).
  • Що означає «випестувати»? (дбайливо доглядати, виплекати).
  • Прочитайте всі іменники.                                                      
  • Прочитайте всі прикметники.
  • Прочитайте найкоротше слово.

 Діти читають слова хором за вчителем «луною», ставлячи правильно наголос у словах.

 Б). Доберіть антоніми до слова докір (похвала), старий (молодий),найнижчий (найвищий).

5.3.Первинне ознайомлення з оповіданням « Який слід повинна залишити людина на землі».  Мовчазне читання.

- Прочитайте оповідання мовчки, будьте уважними, щоб могли дати правильну відповідь на мої запитання.

5.4.Тест «так» чи «ні».

Завдання з аудіювання. (Якщо дитина погоджується із твердженням, то викладає синю пелюсточку, а якщо не погоджується, то викладає пелюсточку червоного кольору. У дітей на парті лежать п’ять пелюсточок червоного кольору і п’ять синього).

1.Старий Майстер збудував деревяний будинок.   -

2.Біля будинку грався хлопчик . +

3.Він зіпсував роботу Майстра. +

4.Хлопчик став  відомою людиною. -

5.Він приїхав у рідне село. +

6.У рідному селі його ніхто не пам’ятав. +

1)-, 2) +, 3) +, 4) -, 5)+, 6) +.

Яка квіточка у вас утворилась?

Ви вмієте гарно читати мовчки, були старанними і уважними. 

5.5.Повторне читання твору  комбінованим способом.

Тапер ми прочитаємо оповідання вголос, будете читати по 2- 3речення і називаєте імя, який буде читати далі. Поставте запитання до тексту.

  •   Читання « естафетою» ( крім останнього абзацу).
  •    Про кого розповідається у цій частині оповідання?
  •    Як склалася доля хлопчика?
  •    Як ви розумієте вислів «…ні до чого не прихилявся - ні руками, ні душею.»
  •    Куди на старість вирішив він поїхати? А чому?
  •    Чи впізнав хтось цього чоловіка?
  •    Чи зміг дати відповідь чоловік на питання дідуся?
  •    Що йому згадалось?
  •   «Хором» читають останній абзац.

- Які почуття вас охопили після прочитаного?

            - Поміркуйте, як же потрібно було жити?

5.6.  Лексична робота. Робота в парах.                                     

Візьміть картку із словами і створіть разом павутинку, зєднайте правильно слова за значенням:

докір                                             збоку, біля

став осторонь                             осуд, звинувачення

здвигають плечима                     дбайливо доглядав                         

поле випестував                          знизував плечима, дивувався

Фізкультхвилинка

Що ж , мабуть, прийшла пора

Всім нам відпочити.

Хочу на фізкультхвилинку

Усіх запросити.          

5.7.Складання плану. Опрацювання тексту за частинами.

 - Тепер прочитаємо ще раз оповідання, поділимо його на частини та придумаємо до кожної частини заголовок. Так ми складемо план оповідання, за яким ви навчитеся його переказувати близько до тексту. Приступаємо до роботи.

Прочитайте перший абзац.

  •    Чому радів Майстер після завершення роботи?
  •    Який будинок збудував Майстер? (Камяний, міцний надійний, довголітній).
  •    Які почуття переповнювали Майстра?( задоволення своєю роботою,  радість).
  •    З чого це видно? ( милувався своєю роботою  з гордістю). Заголовок – Радість Майстра.
  •    Чи здогадалися ви чому слово « Майстер» написано з великої букви? (Тому що назвали людину так за хорошу, майстерну роботу, слово « Старий» вказує, що  це була досвідчена людина, яка збудувала не один будинок для людей. Про таких у народі кажуть – « Майстер своєї справи».
  •    Прочитайте, чому змінився настрій Майстра?
  •    Що означають слова « сказав з докором»( невдоволено, звинувачуючи).
  •    А як почувався хлопчик? ( Подивився на відбиток ноги на цементі, засміявся і побіг собі.  Він навіть не зрозумів, що негарно вчинив і образив Майстра, скривдив його.
  •    То як назвемо цю частину. ( Негарний вчинок хлопчика. Кривда).
  •    Прочитайте, як склалося життя хлопчика - дорослого Чоловіка?
  •    Чи хочете знати як у народі називають того, хто постійно  переїжджає з місця на місце, немає визначеного місця у житті? ( Перекотиполе  - це рослина, яка перекочується вітром н далекі відстані).
  •    Куди захотів поїхати старий Чоловік? 
  •    Як зустріли його на батьківщині?
  •    Назвіть найголовніші слова цієї частини? ( Ніхто не пам’ятає чоловіка, про нього забули всі). Як назвемо цю частину оповідання? ( Забутий).
  •    Прочитайте в особах розмову старого Чоловіка з дідом.
  •    Прочитайте лише запитання діда. ( Визначають, що ці запитання визначають ті корисні і      потрібні справи, заради яких людина живе на землі. Якщо людина  нічого доброго не зробила у своєму житті, то вона даремно прожила. Таку людину швидко забувають.)

Заголовок - Важливі запитання або Суть життя людини.

Читання хором двох останніх абзаців.

  •    Про що згадав старий Чоловік?
  •    Що побачив старий Чоловік? Що він подумав? Чому йому стало боляче? Який висновок зробив старий Чоловік? Заголовок. Гіркий висновок

5.8.Узагальнююча бесіда.

-  Про який слід йдеться в оповіданні В. Сухомлинського? ( про звичайний слід – відбиток, який залишив хлопчик на цементі. Про слід – як результат того, що залишається після людини на землі).

- Яким же був слід хлопчика? ( відбиток на цементі – це неповага до праці Майстра. Це негідний вчинок. Так робити не можна).

- А що зробив Майстер?  ( Залишив по собі добру пам'ять).

- Для чого написав В. Сухомлинський  це оповідання?( Дав урок, як треба прожити все життя, не байдикувати , а працювати із задоволенням, робити добро людям, стати Майстром своєї справи).

- Яка головна думка оповідання? ( головна думка винесена В. Сухомлинським у назві оповідання - людина повинна залишити  добрий слід на землі своїми справами).

- Як по іншому можна назвати оповідання? ( Слід на землі. Творіть добро)

Ви  дуже мудрі і змогли відкрити скриньку з секретом, правильно визначили головну думку оповідання, але нас чекає цікава робота на наступній зупинці.

5.9.Зупинка « Творча».

Творча робота  «Шість мислячих капелюхів» Групова робота.        

                                                                  

Аналіз тексту за допомогою гри «Шість капелюхів — шість думок».

  •   Діти за кольором капелюшка, який ви вибрали собі на початку уроку ми поділимося на 6 груп.
  •   Нагадаємо правила роботи в групах:

                1) перед початком роботи обрати спікера;

                2)уважно читати завдання;

               3)працювати так, щоб нікому не заважати;

           4)дотримуватись відведеного часу;

          5)дотримуватись правила піднятої руки.

Завдання для груп:

1гр. «Білі ка­пелюхи».

  Коротко перекажіть зміст тексту за  складеним планом:

1.Радість.                                   4. Забутий.

2. Кривда.                                   5.Важливі запитання.

3.Перекотиполе.                         6.Гіркий висновок.   

2 група «Чорний капелюх» (колір критики).

— Що вам не сподобалось в тексті?

3 група  «Зелений капе­люх».

  Ви шукаєте вихід із ситуації.  Поміркуйте, як вчинити краще? Яку б ви пораду дали хлопчику, старому Чоловікові?

      4 група «Жовтий капе­люх» (колір позитиву)

  Яка користь для вас з того, про що йдеться в тексті? Поясніть зміст прислів’я « Життя прожити – не поле перейти».

5група — «Червоний капе­люх» (колір емоцій).

  Яке ваше особисте ставлення до того, про що ви прочитали?

6 група – « Сині капелюхи»

 Прочитайте прислів’я , що після оповідання, поміркуйте, яке з них виражає головну думку оповідання?

5.10.  «Вершина Кмітливості».

- Поміркуйте, який же слід повинна залишити на землі людина, щоб нести це горде ймення «Людина» і творити таку красу? (побудований будинок, добрі справи, посаджені дерева, виховані діти, складену пісню, написану книгу. Це має бути така справа, щоб і після смерті людини нагадувала про неї іншим).

- А який слід залишив після себе В. Сухомлинський? Прочитайте вірш хором.

   Він залишив назавжди

Слід після себе в світі,

Слід той не зможуть змести

Сиві і славні століття. ( І. Орел)

          Тільки праця людська залишає слід на землі. Людське серце має бути відкритим для добра, людяності, щирості і любові. Саме таким було серце В. Сухомлинського – чудового письменника і учителя від Бога. У школу він прийшов, як учитель в 17 років і працював  у ній до кінця свого, життя. Вів щоденник, у якому записував свої спостереження за поведінкою дітей. А потім його роздуми виливались на папір і ставали книгами.

Його душа – це розум і чуття,
       Це грона найсвітлішої любові.
       Усе його натруджене життя

Просяяло у ділі й мудрім слові.     

  Найчастіше звертався до жанру казки, оповідання, може ще й тому, що любив у казковій формі про всі речі оповідати своїм дітям - Сергійкові й Олі. - Який слід ви б хотіли залишити на землі? ( Діти пишуть на квіточці або на сердечку, який слід вони хотіли б залишити на Землі і  прикріплюють  навколо портрета    В. Сухомлинського на дошці -  утворюється віночок).   

  6. Рефлексія. Остання зупинка «Підсумкова»

6.1. Гра «Закінчіть речення». 

-   Я вважаю, що після сьогоднішнього уроку, я…

 На мою думку наше життя – це захоплюючий світ, бо….

- А що треба робити, щоб стати справжньою людиною? Відповідь проста – і водночас складна. Прочитайте пораду  на промінчиках сонечка, перестрибуючи через один промінець: ДАРУЙ ДОБРО.

  • Усміхайтесь, даруючи добро, як сонечко промінці, у цьому секрет щасливої людини.

6.2. Тренінг на позитив

Я сьогодні не скривдив нікого,

Друзям я надав допомогу,

А вони мені за це

Дякували добрим слівцем.

І раділи зі мною разом,

Що ми дружимо цілим класом.

-  Ви ще маленькі. У вас усе життя попереду.  В народі кажуть: "Життя  прожити -  не поле перейти", тому у вас буде  ще безліч життєвих ситуацій, з яких потрібно знайти правильний вихід. Мені б хотілося, щоб  ви пам'ятали це прислів'я, дали його  прочитати батькам і друзям.  Тоді  ви  дійсно виростите  чудовими людьми і проживете своє життя так, що  залишите на землі слід вічний, як це зробив В.О. Сухомлинський.

Життя дароване людині

На добрі справи і діла

І щоб нести людську святиню

У вічність та у майбуття.

7.Домашнє завдання (за вибором):           

  • навчитися читати в особах і переказувати оповідання за планом.
  • підготувати переказ оповідання від імені Чоловіка.

Скласти твір-міркування «Який слід я хочу лишити на землі»

 Ось ми і подолали ще одну сходинку до вершини знань.
Дуже ви були старанні –
Отже всі ви учні гарні.
І за труд ваш на уроці
Вам подякувати хочу!

Список використаної літератури :
1.  Бондар Л. Уроки мислення серед природи у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського // Початкова школа. - № 9. – С.12 – 14.
2. Заброцька С.Г. Уроки читання: 3 клас: Навч. книга . – Тернопіль: Богдан, 2004. – С. 3-127.
3. Курпіта В.І. Ефективні методи і прийоми удосконалення навички читання // Початкове навчання та виховання. – 2005. - № 29-30. – С. 38-48.
4. Одинцова Г., Козлюк Я. 120 розповідей про письменників. – К.: Наш час, 2006. – 185 с.
5. Омельченко С. Розвиток мислення та фантазії на уроках читання // Почат. освіта. – 2005. - № 41. – С. 5-9.
6. Павленко Л. Казкар - добротворець української „ Школи радості”. В гостях у В.Сухомлинського // Початкова освіта. – 2006. - № 38. – С. 11-12.
7. Приходько Ю.А. Доброму скрізь добре (за творами В. Сухомлинського) // Почат. навч. та вихов. – 2007.- № 9-10. – С. 2-21.
8. Савченко О.Я. Методика читання у початкових класах: Посібник  для вчителя. – К.: Освіта, 2007. – 334 с.
9. Савченко О.Я. Сучасний урок у початкових класах. – К.: Магістр, 1997. – 255с.
10. Савченко О.Я. Уроки-роздуми за творами Василя Сухомлинського // Савченко О.Я. Методика читання у початкових класах. – К., 2007. – С. 292-299.
11. Савченко О.Я. Читанка: Підручник для 3 кл. – К.: Освіта, 2003. – Ч.1. – 132 с. – Ч. 2. – 143 с.
12. Ресурси Інтернету.
 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Євсюкова Інна Миколаївна
    Дякую, дуже цікаво, змістовно!!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
9635
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку