Інтерактивна вправа «Займи позицію»Співвіднести подані речення до певного виду. Довести, чому саме речення належить до розповідного, питального чи спонукального. Шматок землі, ти звешся Україною. Ти був до нас. Ти будеш після нас. Україна є найбільшою країною Європи. Любіть Україну у сні й наяву,вишневу свою Україну…Я - українець, тому що живу в Україні. Чи любиш ти свій рідний край?Стань патріотом рідної землі
Графічний диктант. Робота з технологічною карткою учня. Пояснення вчителя, як слід працювати з технологічною карткою. Завдання. Визначити види речень за метою висловлювання, використовуючи умовні позначки:розповідне неокличне – РН розповідне окличне – РО питальне неокличне – ПН питальне окличне – ПО спонукальне неокличне – СН спонукальне окличне – СО.1. Яка ж ти гарна й пишна, земле наша! 2. Посадіть, друзі, в школі сад! 3. Ти знаєш, як пахне любисток? 4. А у тім просторім світі добра научайтесь, рідної своєї мови й пісні не цурайтесь! 5. Як не любити мову нашу?! 6. Хліб пахне солодко, як пахнуть меду соти. 7. Завжди пам’ятайте про батьків і допомагайте їм.8. Невже на чужині так солодко живеться?
1. Яка ж ти гарна й пишна, земле наша! РО 2. Посадіть, друзі, в школі сад! СО 3. Ти знаєш, як пахне любисток? ПН 4. А у тім просторім світі добра научайтесь, рідної своєї мови й пісні не цурайтесь!СО 5. Як не любити мову нашу?!ПО 6. Хліб пахне солодко, як пахнуть меду соти. РН 7. Завжди пам’ятайте про батьків і допомагайте їм. СН8. Невже на чужині так солодко живеться? ! ПО
Дослідження-редагування. Я редактор Виправте в реченнях пунктуаційні помилки, поясніть їх. Рідний край. Які дарунки осені в тебе. Може це рум’яні яблука запашні груші солодкий виноград. Хтось найбільше любить осінь за тихе полювання в лісі інші ж люблять її за щедрий урожай на полях. А за що ти любиш осінь! Розкажи?
КОРЕКЦІЯОСНОВНИХКОМПЕТЕНТНОСТЕЙНазвіть розділові знаки за їхніми характеристиками1) Фіксує кінець речення, а також передає питальну інформацію? 2) Свідчить про закінчення думки в розповідних реченнях? 3) Ставиться в кінці речення і передає окличну інтонацію. 4) Ставиться в кінці речення і передає незакінчену думку, багатозначність сказаного.
Рефлексійна анкета Чи сподобався тобі проведений урок? а) так, дуже; б) не дуже; в) ніЯк ти працював на уроці?а) слухав учителя й інших учнів; б) слухав учителя і відповідав; в) активно брав участь в обговоренні; г) не працював Проведений урок мені сподобався, бо на ньому:а) я почувався впевнено і спокійно; б) було цікаво; в) ми вчилися самостійно здобувати і застосовувати знання; г) ми розвивали вміння захищати свою думку; д) ми розвивали власні здібності; е) міцно засвоювали програмовий матеріал. Чи хотів би ти ще потрапити на такий урок?а) так, дуже; б) не дуже; в) ні.