Урок на тему:,Односкладні речення з головним членом-присудком'.

Про матеріал
Даний урок формує вміння визначати односкладні речення ,правильно вживати їх у мовленні.Удосконалює навички визначати дані речення у тексті .
Перегляд файлу

Українська мова, 8 клас

Урок №                                                                  Дата проведення:

Тема уроку: Означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові речення

Мета уроку: закріпити й поглибити знання учнів про просте речення; формувати вміння відрізняти односкладні речення від двоскладних; використовувати різні за будовою речення у власному мовленні, визначати в односкладних реченнях граматичну основу, поглиблювати вміння аналізувати ці речення; розвивати зв'язне мовлення, логічне мислення; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Обладнання: картки «Пригадай теорію»

 Хід уроку

І. Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!

 Всі приємно посміхніться.

 Продзвенів уже дзвінок,

 Починаємо урок!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 1.Фронтальне опитування.

Прийом «Аукціон знань»

— Що називається реченням?

— На які види поділяються речення за будовою та головними членами?

— Яка різниця між односкладними та двоскладними реченнями?

— За якими ознаками розрізняють речення?

— Які члени речення називають головними і чому?

2.Робота біля дошки.

Запишіть речення. Підкресліть граматичну основу.

Надворі смеркало й сутеніло. (І. Нечуй-Левицький) Ось наша школа. (Ю. Збанацький).

ІІІ.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

1. Слово вчителя.

Для того щоб схарактеризувати односкладні речення, уміти правильно вживати їх в усному й писемному мовленні, аби збагатити наше мовлення, зробити його яскравішим, виразнішим, ми повинні знати відомості про односкладне речення.

ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  1. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника.
  2. Заповнення таблиці за матеріалом підручника

Типи речень

Засоби вираження головного члена

Значення головного члена речення

Зразок

 

 

 

 

  1. Практична робота

У кожному з речень підкресліть граматичну основу. Укажіть спосіб, час, особу дієслова-присудка.

Вигострю, виточу зброю іскристу, скільки достане снаги мені й хисту. (Леся Українка) Відшукаю найдужчих і з ними завтра піду. (Л. Забашта) Матері забуть не можу. Оживляєш гори, води, вибудовуєш заводи. (П. Тичина) Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її, вічно живу і нову, і мову її солов’їну. (В. Сосюра) Розвивайся й далі, мово наша рідна, і про нас нащадкам вістку донеси. (О. Підсуха) Зеленійте, доли і лужечки. (А Малишко)

V.  Закріплення знань, умінь та навичок учнів

1. Розподільний диктант.

Розподіліть у стовпчики типи односкладних речень: 1) означено-особові; 2) неозначено-особові; 3) узагальнено-особові; 4) безособові; 5) називні.

 

Люби життя у боротьбі щоденній. (Л. Забашта) Ведуть коня вороного. (Т. Шевченко) Пахне терпкою ожиною в лісі. Знай ціну і дружбі, й ворожнечі. (Д. Луценко) Поживемо — побачимо. Вище себе не скочиш. Козацькому роду нема переводу. (Нар. творч.) Холодний день. Обвітрена блакить. (М. Луків) У нашій сім’ї дуже шанували лелек. (Ю. Збанацький) Тиша. Озеро. Туман. Зілля приклади до ран. (А. Ковальчук)

2. Диктант   з   обґрунтуванням.   В   одну   колонку   записати

     Односкладні  речення, а в другу – двоскладні. Обґрунтувати

     вибір. Визначити вид речень .                                                         

     Не кидай словами, як пес хвостом.                                                  

     Їж борщ з грибами і тримай язик за зубами.

     І від солодких слів буває гірко.

3.  Тестові завдання

Установіть відповідність між типом односкладного речення і прикладом.

Односкладне речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

Приклади

А З гармат по горобцях не стріляють.

Б Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.

В Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати.

Г Довго спали вітри у ярах на припоні.

Д Буду хлібом і цвітом ділитись, відчиняти ворота гінцям.

  1. Робота з підручником

Виконайте вправу

VІ.  Підсумок уроку

  1. Прийом «Пригадай теорію»

Trainingsroutinen bauen Muskeln auf #Fitness   - Fitness - #auf #bauen #Fitness #Muskeln #TrainingsroutinenДієслово у формі 1-ї чи 2-ї особи (Я або Ти) теперішнього або майбутнього часу; дієслово наказового способу

 

 

 

 

 

Означено-особове речення

 

 

 

Йду поміж люди (М. Коцюбинський). Не милуй мене шовково (П. Тичина)

 

 

 

Meeting Together Cooperation PersonalДієслово у формі 3-ї особи множини (Вони); дієслово минулого часу у формі множини;

 

 

 

Неозначено-особове речення

 

 

Вже і пороги ось-ось одягнуть в крицю та граніт (Є. Плужник).

На другий день тільки про повінь і говорили (О. Довженко).

We choose to break free of the cycle of dependence on systems that can fail. Taking the credit or the blame for the consequences of our own actions is not revolutionary thinking. In a world where government has run amok and the people have become dependent and complacent, this ideal does set preppers apart from the rest. Anyone can be prepared. The first step is taking personal responsibility.Дієслово у формі 2-ї особи однини; дієслово 1-ї або 3-ї особи множини.

 

 

Узагальнено - особове речення

 

Хоч вовком вий! (Нар. тв.)

Лежачою не б'ють (Нар. тв.).

Спосіб вираження голловного члена

Вид односкладного речення

Приклад

  1. Метод «Незакінчене речення…»

VІІ. Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал підручника,  написати міні-твір на тему «Свято Миколая», використовуючи односкладні речення різних видів

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лобатюк Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
434
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку