Презентація. Відмінювання числівників

Про матеріал
Презентація до вивчення теми "Відмінювання кількісних та порядкових числівників"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

,4=В ,,,,

Номер слайду 2

ЧИСЛІВНИК,4=В ,,,,

Номер слайду 3

ПРИГАДАЙМО!Числівник- це…За значенням числівники поділяють на…За будовою числівники поділяють на…Назви морфологічні ознаки числівників…Назви відмінки...

Номер слайду 4

23 + 18 = 4184 - 45 = 3934 + 12 = 46 70 - 10 = 60. До двадцяти трьох додати вісімнадцять - дорівнює сорок один. Від вісімдесяти чотирьох відняти сорок п’ять – дорівнює тридцять дев’ять. До тридцяти чотирьох додати дванадцять – дорівнює сорок шість. Від сімдесяти відняти десять – дорівнює шістдесят.

Номер слайду 5

Близько двадцяти кілометрів летимо до молочної ріки, повертаємо праворуч до Лисої гори, долаємо відстань в сто кілометрів, далі ще близько двохсот шістдесяти метрів до густого-прегустого лісу, потім зі швидкістю сімдесят км за годину долаємо десять кілометрів.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Відмінювання числівників

Номер слайду 8

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання. Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання. Однина. Множина. Чоловічий та середній рід. Жіночий рід. Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?один однеодногоодномуодин, однеодного, одним(на) одному(на) однімоднаоднієї, одноїоднійоднуоднією, одною(на) одній одніодниходнимодні, одниходними(на) одних. Числівник один відмінюється за родами, числами та відмінками

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання   Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?двадвохдвомдва, двохдвома (на) двох тритрьохтрьомтри, трьохтрьома (на) трьох чотиричотирьохчотирьомчотири, чотирьохчотирма(на) чотирьох Числівники два, три, чотири у непрямих відмінках мають однакові закінчення (крім знахідного й орудного відмінків):

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?п’ятьп’яти, п’ятьохп’яти, п’ятьомп’ять, п’ятьохп’ятьма, п’ятьома(на) п’яти, п’ятьох одинадцятьодинадцяти, одинадцятьоходинадцяти, одинадцятьомодинадцять, одинадцятьоходинадцятьма, одинадцятьома (на) одинадцяти, одинадцятьох Числівники від п’яти до тридцяти, а також від п’ятдесяти до вісімдесяти становлять один тип відмінювання.

Номер слайду 12

Зверни увагу!У Зн. в. = Н.в., якщо неістота (побачив сім столів)У Зн. в.= Р.в., якщо істота (побачив сімох однокласників)

Номер слайду 13

Числівники 40, 90, 100 В усіх відмінках (крім Н.в. та Зн.в.) мають закінчення –а. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання   Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?сороксорокасорокасороксорока(на) сорокадев’яностодев’яностадев’яностадев’яностодев’яноста(на) дев’яноста стостастастоста(на) ста 

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?п’ятсотп’ятисотп’ятистамп’ятсотп’ятьмастами, п’ятьомастами(на) п’ятистахсімсотсемисотсемистамсімсотсьомастами, сімомастами(на) семистах. Складні назви сотень двісті, триста ... дев’ятсот змінюються в обох частинах, а паралельні форми мають лише в орудному відмінку. У знахідному відмінку таких числівників має бути лише форма називного.

Номер слайду 15

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?п’ятдесятп’ятдесяти, п’ятдесятьохп’ятдесяти, п’ятдесятьомп’ятдесят, п’ятдесятьохп’ятдесятьма, п’ятдесятьома(на) п’ятдесяти, п’ятдесятьох сімдесятсімдесяти, сімдесятьохсімдесяти, сімдесятьомсімдесят, сімдесятьохсімдесятьма, сімдесятьома (на) сімдесяти, сімдесятьох У складних числівниках із десятками відмінюється тільки друга частина: Зверни увагу! П’ятидесяти, сімидесяти

Номер слайду 16

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання  Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?п’ятсотп’ятисотп’ятистамп’ятсотп’ятьмастами, п’ятьомастами(на) п’ятистахсімсотсемисотсемистамсімсотсьомастами, сімомастами(на) семистах. Складні назви сотень двісті, триста ... дев’ятсот змінюються в обох частинах, а паралельні форми мають лише в орудному відмінку. У знахідному відмінку таких числівників має бути лише форма називного.

Номер слайду 17

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінок. Запитання   Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий скільки?скількох?скільком?скільки? скількох?скількома?(на) скількох?тисячатисячітисячітисячутисячею(на) тисячінульнулянулю (-еві)нульнулем(на) нулю (-еві) мільйонмільйонамільйону (-ові)мільйонмільйоном(на) мільйону (-ові) Числівники тисяча, мільйон, мільярд, нуль відмінюються як іменники в однині.

Номер слайду 18

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}М’який знак пишеться. М’який знак не пишеться1) На кінці числівників: а) простих п’ять, шість, дев’ять, десять: п’ять яблук, шість книжок; б)  складних одинадцять — двадцять, тридцять: дванадцять місяців, сімнадцять років.2)  У непрямих відмінках: а )  простих числівників три, чотири: чотирьох яблук, трьома учнями; б)  усіх збірних крім двоє, семеро, восьмеро): п’ятьох немовлят, дев’ятьом рибам1.  У складних числівниках у кінці першої частини: шістнадцять- шістнадцятьом.2.  У кінці простих числівників (окрім п’ять, шість, дев’ять, десять): два сини, три стільці.3.  У кінці простих числівників (окрім одинадцять — двадцять, тридцять): сорок учнів, сімдесят кілометрів.4.  У непрямих відмінках перед за­кінченням у числівниках: простих (окрім три, чотири) та збірних (таких як двоє, семеро, восьмеро):двох учнів, сімом птахам. Буква ь на кінці числівників та перед закінченням у непрямих відмінках

Номер слайду 19

Відмінювання дробових числівників. Чисельник (перша частина) відмінюється як кількісний числівник, а знаменник- як порядковий. Усно провідміняй числівник ОДНА ДРУГА. Числівники півтора, півтори, півтораста не відмінюються! Півтораста воїнів.

Номер слайду 20

Відмінювання збірних числівників. Збірні числівники двоє, троє, четверо і подібні в непрямих відмінках мають форми кількісних числівників два, три, чотири: Два хлопчики- двох хлопчиків. Двоє хлопчиків- двох хлопчиків. Збірні обидва, обидві відмін. як два. Два хлопчики- двох хлопчиків. Обидва хлопчики- обидвох хлопчиків. Дві дівчинки- двох дівчинок. Обидві дівчинки- обидвох дівчинок.

Номер слайду 21

Відмінювання складених числівників. Н.в. Р.в. Д.в. Зн.в. Ор.в. М.в. Двісті три. Двохсот трьох. Двомстам трьом. Двісті три, двохсот трьох. Двомастами трьома. На двохстах трьох

Номер слайду 22

НАГОЛОШУЙМО ПРАВИЛЬНО

Номер слайду 23

Домашнє завдання (за бажанням) Запишіть рецепт улюбленої страви (числівники запишіть словами)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 20
Оцінки та відгуки
  1. Вірик Оксана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Окунєва Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Наливайко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Піхно Анжела
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Пилипенко Лариса Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Дерев'янко Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Білоног Любов Михайлівна
    Оксано Михайлівно, щиро вдячна за вашу розробку! Обожнюю структурованість. Тільки додала до правил неозначено-кількісні числівники, а так чудова презентація!)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Tetjana Matvijiwyn
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Горбатюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Польська Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Vlasyk Nataliia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Шевченко Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Грицовець Лілія Миколаївна
    Дякую, дуже грунтовна робота, якісне оформлення
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Федоренко Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Загрійчук Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Субботіна Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 17 відгуків
pptx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
53395
Оцінка розробки
5.0 (20 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку