–Познайомити учасників один з одним, створити доброзичливу атмосферу для ефективної співпраці;
–Прийняти правила для продуктивної роботи груп під час тренінгу;
–Ознайомити учасників з поняттям „тренінг";
–Провести роботу в групах з проблеми: „Використання інформаційно-комунікаційних (ІКТ) та телекомунікаційних технологій (ТКТ) під час навчально-виховного процесу в загальноосвітньому закладі нового типу" шляхом виконання ряду вправ;
–Підвести підсумки заняття.
Мета: Познайомити учасників один з одним, створити доброзичливу атмосферу для ефективної співпраці;Прийняти правила для продуктивної роботи груп під час тренінгу;Ознайомити учасників з поняттям „тренінг”;Провести роботу в групах з проблеми: „Використання інформаційно-комунікаційних (ІКТ) та телекомунікаційних технологій (ТКТ) під час навчально-виховного процесу в загальноосвітньому закладі нового типу” шляхом виконання ряду вправ;Підвести підсумки заняття.
Порядок денний (60 хв.): Вступне слово (2 хв.)Вправа Знайомство “Мій образ. Чому я тут?” (3 хв.)Вправа “Правила” (2 хв.)Вправа “Тренінг – це...” (3 хв.)Подумайте і дайте відповідь (5 хв.)Аналіз фраз (5 хв.)Це ви можете зробити самі (10 хв.)Конструювання (10 хв.)Організуйте та реалізуйте (10 хв.)Обміркуйте та виконайте (5 хв.)Рефлексія (5 хв.)
ВСТУП (2 хв.) Суспільство і час ставлять перед школою нові завдання, вирішення яких вимагає нових підходів до навчання. Змінюються програми, з’являються нові підручники, технології, моделі навчання, що пред’являють до вчителя вимоги з оволодіння та застосування в своїй практиці інновацій. Поняття „інформаційне суспільство” та „інформаційний простір” пов’язують, здебільшого, з новим суспільним станом, який склався внаслідок розповсюдження персональних комп’ютерів та всесвітньої мережі Internet. Основою освітньої системи є високоякісне і високотехнологічне інформаційно-освітнє середовище. Його створення і розвиток – технічно складне завдання. Але саме воно дозволяє системі освіти докорінно модернізувати свою технологічну базу, перейти до освітньої технології в широкому значенні цього слова і здійснити прорив до відкритої освітньої системи, що відповідає сучасним вимогам.
Знайомство:„Мій образ. Чому я тут?” (3 хв.)Хід вправи: Кожному учаснику потрібно написати своє ім’я і намалювати власний образ; образом може бути певний символ, предмет – будь-що (виконаний схематично). Відповісти на запитання, чого вони очікують від участі у цьому тренінгу (1-2 речення). Перший учасник називає своє ім’я, представляє власний образ, відповідає на поставлене питання, а потім це роблять усі учасники по черзі. Після того, як усі учасники розкажуть про свої образи, створюється „Галерея портретів” учасників тренінгу. Запитання для обговорення: Які думки виникають у вас, коли дивитесь на „Галерею портретів” учасників заняття?З якою метою виконувалась ця вправа?
Правила (2 хв.)Хід вправи: Учасникам пронується назвати правила, які, на їхню думку, потрібні для ефективної роботи під час тренінгу. Усі пропозиції записуються на папері. З групою обговорюється кожне правило – що воно означає, для чого потрібне. Тільки після того, як уся група прийме правило, секретар записує його фломастером червоного кольору.
Правила. Орієнтовними правилами можуть бути такі: Дотримуватися регламенту. Слухати і чути (один говорить – усі слухають). Бути доброзичливими. Бути активними. Пам’ятати, що поганих ідей не існує. Міркувати творчо. Ризикувати. Говорити тільки за темою і від свого імені. Не критикувати: кожний має право на власну думку. Дотримуватися принципу конфіденційності. Говорити коротко, по черзі.
Тренінг – це... (3 хв.)Хід вправи: Учасникам потрібно визначити поняття “тренінг”, самостійно ознайомившись з інформаційним повідомленням: Тренінг – це... Специфічні риси тренінгу. Види тренінгів. Усі відповіді учасників записуються на папері. Запитання для обговорення: Чим відрізняється тренінг від традиційного навчання?
Подумайте і дайте відповідь (5 хв.): Ознайомившись з поняттями „інформатизація суспільства”, „інформатизація освіти”, ”комп’ютерні технології навчання” (на окремих аркушах), спробуйте методом „Мікрофон” закінчити речення: „Основною метою нових інформаційних технологій (НІТ) навчання є...”?
Конструювання (10 хв.)Які вам відомі засоби реалізації мультимедійних технологій? Завдання групам: Отже, будучи педагогами сучасності, змоделюйте (запропонуйте) структуру нестандартного уроку (на вільну тему, з будь-якого предмету), використовуючи ІКТ та ТКТ: I група: Урок-інсценування (вивчення нового матеріалу);II група: Урок-реклама (узагальнення та систематизація вивченого матеріалу);IIIгрупа: Урок-залік (контроль і перевірка знань)IV група: Проблемний урок (сприйняття та засвоєння нового матеріалу).
Організуйте та реалізуйте (10 хв.)Використання ІКТ та ТКТ у позакласній роботі: Завдання групам: Вам запропонували прийняти участь у Міжнародному конкурсі волонтерських проектів. Тема проекту: Просвітницька робота з профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі. Запропонуйте етапи реалізації проекту з використанням ІКТ та ТКТ.
ВИСНОВОК: Отже, шановне товариство, суспільство, яке дбає про своє майбутнє, має усвідомити колосальні можливості ІКТ і навчитися грамотно застосовувати їх. Насамперед в освіті. Основним завданням впровадження ІКТ у навчально-виховний процес є підвищення зацікавленості учнів навчанням, зростання результативності і якості навчальних досягнень учнів, розвиток їх пізнавальних інтересів, підготовка покоління, спроможного активно включатися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства, пов’язаний з інформатизацією. Наше ж завдання – бути вчителями, яких чекають...
Савич Ж. В., Сивогракові З. А., Петрик О. М. та ін. Вирішувати нам – відповідати нам. Методичні рекомендації з проведення тренінг-курсу підлітками-інструкторами: Посібник: - К.: Навчальна книга, 2002. – 255 с. А. Букач. Інформаційні та комунікаційні технології в освітній системі міста // Школа / для заступників і не тільки, грудень 2007, № 12, с.77 О. Биков. Новітні інформаційні технології в навчально-виховному процесі // Школа / для заступників і не тільки, липень 2008, № 7 (31), с.75 Використана література: