Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців,зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм освіти. Боротьба у створенні українського університету у Львові. Церковне життя. Експансія жінки. Картку підготувала Мотенко І. О. Запишіть дату і тему уроку
Номер слайду 2
План уроку:
Номер слайду 3
Давайте пригадаємо. Пригадайте, у чому полягала сутність освітньої реформи в Російській імперії 1864 р. Коли, за яких обставин, у яких університетах під австрійської України було створено кафедри української мови, літератури та історії України?
Номер слайду 4
Запам,ятайте ці дати1865 Відкриття Новоросійського університету в Одесі1875 Відкриття Чернівецького університету1878 Відкриття в Києві Вищих жіночіх курсів1892 Відкриття кафедри історії України у Львівському університеті1894 Перетворення Літературного товариства ім. Шевченка у Львові на Наукове (НТШ)
Номер слайду 5
На початок 20 ст. майже 63 % населення Галичини, понад 70 % Закарпаття (а в гірських районах - навіть 90 %) були неписьменними. Третина галицьких сіл не мала початкових шкіл. У Галичині діяло 49 державних середніх навчальних закладів (гімназій і реальних училищ). З них у Східній Галичині було 25 шкіл із польською мовою навчання, 4 - українською (гімназії у Львові, Перемишлі, Тернополі, Коломиї; у 1905 р. засновано п’яту українську гімназію в Станіславі), 2 - німецькою. Відкривалися приватні українські гімназії.
Номер слайду 6
В українських землях у складі Росії на 1915 р. поза школою лишалося понад 70 % дітей шкільного віку. У 1914-1915 рр. тут налічувалося 452 середні школи, у яких навчалося 140 тис. учнів, і 19 вищих навчальних закладів із 26,7 тис. студентів. Проаналізуй! «У Галичині й Буковині українська мова вживається як мова викладання в різного роду навчальних закладах, від початкових шкіл до університетів; у Росії вона цілковито вигнана зі школи й не допускається ні як мова викладання, ні як предмет у жодних школах - державних, громадських, приватних, вищих, середніх, нижчих - навіть як допоміжний засіб у початковому навчанні. Таким чином, не допущені ні як самостійні предмети, ні як складові частини інших наук, українські дисципліни...... М. Грушевський
Номер слайду 7
Робота з таблицею «Видатні науковці України»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Прізвище. У якій галузі науки працював. Найвидатніші досягнення. Мовознавство. ЛітакобудуванняІсторична наука. Природознавство
Номер слайду 8
Які зміни вигляду міста зображені на ілюстраціях?
Номер слайду 9
Наприкінці 19 - на початку 20 ст. представники української творчої інтелігенції активно популяризують традиції українського декору, що зрештою знайшло втілення в так званому українському стиліЯкщо в попередні епохи українські селяни жили великими родинами (три покоління - батьки, діти, онуки), то від початку 20 ст. господарюють малими родинами (батьки й неповнолітні діти) - 4-6 осіб.
Номер слайду 10
Індустріальна модернізація позначилася на суспільному становищі жінок. З Європи до України докотилися хвилі емансипації та фемінізму. Марія Вілінська(Марко Вовчок)Олена Пчілка(Ольга Косач-Драгоманова)Христина Алчевська. Леся Українка (Лариса Косач)Наталія Кобринська. Ольга Кобилянська