Виклик – коли ти потрапляєш у нову нестандартну ситуацію, і твоє завдання знайти спосіб та шлях, як вирішити її. Зворотний звꞌязок – коли ти усвідомлюєш свою цінність у порівнянні з іншими під час виконання будь-якого завдання. Підтримка – коли хтось досвідчений і талановитий підтримує, підказує, направляє й впевнено веде тебе до перемоги.
Учень навчає учнів Це сприяє глибокому засвоєнню знань, умінь та навичок з теми здобувачів освіти, які проводили урок. Усі інші залучені до активної роботи, що сприяє високій результативності навчання. Підготовка таких уроків має бути надзвичайно ретельною. Учитель повідомляє про те, на які моменти в темі варто звернути увагу, де можна ознайомитись з новими фактами. Зв’язок з учнем варто підтримувати, використовуючи електронну пошту, соціальні мережі, програми Skype, Viber. Під час самого уроку вчитель не втручається у пояснення матеріалу учнем, але у разі потреби допомагає йому.
Флешмоб з математики «Твори добро» Учитель допомагає учням у вивченні математики в онлайн-режимі шляхом комунікації з ними за допомогою аудіо- та відеозв’язку. Після цього здобувач освіти має допомогти двом людям у виконанні доброї корисної справи. Таким чином «дерево добра» розростається і дає нове коріння.
Математичний пікнік У відомому мультфільмі його герої відстань папугами вимірювали. Ось і на «Пікніку» математики майже цього навчали. Дітям треба було виміряти середню довжину власного кроку, а потім визначити кроками відстань, наприклад, до найближчого стовпа чи магазину. Перевіряли себе за допомогою мірної стрічки, визначали у відсотках помилку. Потім діти дізнавались, як використовувати спеціальні додатки для сучасних мобільних телефонів (Multi Measure Tools) і вчились використовувати їх на практиці.
Памꞌятка вчителю щодо підготовки до уроків. Як тема уроку пов’язана з іншими темами, зі знаннями та вміннями учнів, здобутими раніше. Як цей урок допоможе учням у подальшому вивченні та розумінні матеріалу. Як тема уроку пов’язана із життєвим досвідом учнів. Як матеріал уроку пов’язаний з іншими предметами. Як ми можемо використовувати урок для розвитку вміння досліджувати, аргументувати, доводити. Чого учні зможуть навчитися у подальшому житті завдяки цьому уроку.
Прикладні задачі1. Потрібно підсипати гравій на ділянці сільської дороги довжиною 1 км та шириною 4 м, щоб рівень дороги піднявся на 25 см. Скільки самоскидів КАМАЗ з гравієм потрібно, якщо кузов самоскида вміщує 7,5 М3 гравію ?2. Скільки міліграм кожного препарату потрібно взяти для виготовлення розчину для ін’єкції хворому при підготовці до операції, що містить метацин з розрахунку 0,01 мг/кг та промедолу у дозі 0,3 мг/кг, якщо хворий важить 62 кг. Яка вага всього розчину? 3. Із 264 г листя сухої кропиви можна виготовити 8 порцій ліків для зупинки кровотечі. Скільком хворим може допомогти хлопчик, що заготовив 1485 г листя?4. Цівка води товщиною в сірник за тиждень може призвести до втрат 490 л води. Скільки літрів води буде втрачено за місяць (30 днів), якщо 1000 чоловік залишать не до кінця закритими крани? Скільком мешканцям вистачило б цієї води, якщо мінімальна її потреба для однієї людини на добу становить 3 л?
Практичні задачі або проекти. Розрахунок вартості матеріалів для ремонту кімнати. Організація правильного харчування. Паралельні та перпендикулярні прямі в нашому житті. Визначити, чи достатнє освітлення кабінету математики. Освітлення кімнати вважається достатнім, якщо площа вікон становить 20% від площі підлоги.
Лабораторні роботи На уроці геометрії при вивченні теми «Медіана трикутника та її властивості» можна провести невелику лабораторну роботу. Вручну або хто має можливість, то скориставшись комп’ютерною програмою DG побудувати декілька різних трикутників, провести в них медіани. Учні мають дійти до висновку, що всі медіани трикутника перетинаються в одній точці. Потім засобами DG виміряти відрізки, на які поділились медіани точкою їх перетину або ж обчислити площу трикутників, які утворились при перетині медіан (учні зроблять висновок про співвідношення відрізків або площ). Лабораторно-дослідницькі роботи такого плану можна проводити при вивченні різних тем шкільного курсу математики, організовувати їх в комп’ютерних лабораторіях разом з учителем інформатики.
Розвиток творчих здібностей Творчу фантазію та уяву можна розвивати, пропонуючи завдання на створення різноманітних малюнків, які можна описати функціями, орнаментів, геометричних паркетів, калейдоскопів. Щоб розвивати в учнів просторову уяву, можна пропонувати їм створювати слайди з перерізами многогранників площиною, динамічні креслення до стереометричних задач, многогранники за їх описами й розгортками,.
Творчі роботи «Математика у моїй професії» Перукар. Діти дізнались, що перукарю потрібно використовувати знання про відсотки, щоб, змішуючи фарби для волосся, отримувати наперед задані відтінки. А як здивувалися учні тому, якої концентрації потрібно зробити розчин, щоб за один підхід брюнетку зробити блондинкою! Виявляється, що при таких концентраціях розчину клієнта просто можна зробити лисим.
Міжпредметна інтеграція Сьогодні з’явилося багато Інтернет-олімпіад, які можна використовувати як засіб мотивації учнів до вивчення певного предмета. Учень отримує за це оцінку. Розрахувати власну оцінку може сам учень. Залежно від того, скільки балів зі ста він набрав, учень обчислює, скільки балів можна виставити йому до журналу. Для цього потрібно знати, як розв’язати пропорцію. Ще можуть знадобитися знання правил округлення десяткових дробів. У дуже простих випадках це можна зробити навіть усно (але я дозволяю користуватися будь-чим), наприклад: 100 балів —12 балів 75 балів — ? балів Якщо учень правильно обчислив свою оцінку, додаю йому один бал, тобто у цьому випадку у журнал виставляю 10 балів.
Задачі фізичного змісту на уроках математики Задача 1 (під час розгляду теми «Алгебраїчні дроби»). Автомобіль проїхав відстань між двома пунктами зі швидкістю 75 км/год, а повертався зі швидкістю 50 км/год. Якою була середня швидкість його руху? Задача 2 (під час розгляду теми «Квадратні рівняння»). Велосипедист виїхав із села до міста дорогою, довжина якої становить 24 км, а повертався іншою дорогою, довжина якої — 30 км. Незважаючи на те, що на зворотному шляху велосипедист їхав із більшою на 2 км/год швидкістю, він витратив часу на 6 хв більше. Із якою швидкістю повертався велосипедист?Задача 3 (під час розгляду теми «Найбільше і найменше значення функції»). Тіло кинули вертикально вгору з початковою швидкістю 250 м/с. Через який час і на якій відстані тіло досягне найвищої точки? (Опір повітря не враховувати; вважати, що прискорення вільного падіння дорівнює 10 м/с2).
Навчаємо та виховуємо одночасно1. Підрахуйте, скільки разів у тексті Гімну України голосних звуків. Складіть варіаційний ряд і побудуйте відповідну лінійну діаграму. 2. Найбільшою водною артерією України є Дніпро — третя за величиною (після Волги і Дунаю) річка Європи. Довжина Дніпра становить 2201 км, у межах України — 981 км. Знайдіть, який відсоток довжини річки знаходиться на території України.3. До 145 річниці з дня народження Лесі Українки компанія Google випустила новий оригінальний дудл за мотивами відомої п’єси видатної письменниці. На ньому зображені персонажі драми-феєрії «Лісова пісня»: Лукаш, що грає на сопілці, та лісова Мавка. У якому році написано цей твір, якщо сума першої та останньої цифр року написання — це найменше просте число, а сума двох середніх — найменше кругле? Відомо, що запис дати містить три однакові цифри. (1911 рік)
Вчимось мислити креативно Нейробіка – це система вправ для утворення нових зв’язків між нейронами, «кнопка вмикання мозку». Сутність методики полягає в організації роботи всіх п’яти чуттів людини. Згідно з принципами нейробіки, кожного дня потрібно отримувати нові враження, які активізуватимуть хоча б один з органів чуття. Завдяки цьому утворюватимуться нові нейронні зв’язки, що допоможе нетипово та креативно мислити.