У презентації розробка навчального проекту "Як мої почуття впливають на навчання". Матеріал допоможе учням і вчителю скоригувати роботу так, щоб виробляти у дітей мотивацію до навчання.
Навчальний проект«Як мої почуття впливають на навчання»Підготувала Муковніна І. М., вчитель початкових класів. ХЗОШ № 68
Номер слайду 2
Обгрунтування вибору проблеми: Діти молодшого шкільного віку чутливі до впливів, тому будь-який новий подразник викликає у них негайну реакцію. Вони запам'ятовують факти та явища у подробицях, довго перебувають під впливом яскравого образу, їх переживання відкриті й безпосередні. Інтелектуальні почуття стимулюють інтелектуальний пошук дитини. Головна проблема: практичною необхідністю використання «емоційного потенціалу» навчального матеріалу та віднайдення тих форм, способів навчання, що не тільки сприятимуть вияву інтелектуальних почуттів, а й створюватимуть підґрунтя для їх збагачення, розгортання та розвитку. Мета проекту: з’ясувати, від чого залежить настрій, як почуття впливають на навчання. Завдання: Дібрати і проаналізувати літературу за темою проекту. З’ясувати, як почуття впливають на навчання. Провести анкетування щодо факторів, які впливають на навчання. Розробити рекомендації щодо поліпшення настрою. Строки виконання: тиждень
Номер слайду 3
Хід виконання проекту1. Вибір теми, формування головної проблеми, мети проекту, розробка шляхів її вирішення.2. Поділ учнів на незалежні групи відповідно до мети.3. Оформлення проекту.4. Презентація проекту.
Номер слайду 4
1. Вибір теми, формування головної проблеми, мети проекту, розробка шляхів її вирішення. Чи помічали ви, що іноді уроки проходять легко, а іноді дуже важко примусити себе щось робити? Давайте з’ясуємо, чи може настрій впливати на навчання? Що таке настрій? Від чого він залежить? Як він пов’язаний з емоціями? Давайте спробуємо розібратися. Почуття́ (від старослав'янського слова «чути»). Почуття — це специфічні людські, узагальнені , задоволення або незадоволення яких викликає позитивні або негативні емоції — радість, любов, гордість або сум, гнів, сором тощо. На відміну від емоцій і настроїв, почуття мають виражену об'єктивну прив'язку: вони виникають щодо чого або когось, а не ситуації в цілому. «Я боюсь цієї людини» — це почуття, а «Мені страшно» — це емоція. За якістю почуття виявляється ставлення особистості до праці, подій, інших людей, до самої себе. За якістю переживань відрізняють одні емоції і почуття від інших, наприклад радість від гніву, сорому, обурення, любові тощо.
Номер слайду 5
Поняття «почуття» та «емоції» часто вживають як синоніми, але, по суті, вони відрізняються один від одного. Почуття – це більш складне, постійне, стале ставлення людини. Емоції – більш просте, безпосереднє переживання у даний момент. Слово змінює наші настрої, викликає захоплення, глибокі переживання. Найкращим прикладом цього є почуття, що викликаються поетичними творами. Усвідомлюючи ситуацію, що викликає певні почуття та самі почуття, ми можемо зменшити силу переживання, стримувати, регулювати їх, але зовнішнє вираження емоцій, внутрішній емоційний і почуттєвий стан при цьому зберігаються. Емоції бувають різні. Ті емоції, які не відносяться до процесу навчання відволікають увагу, заважають усвідомленню матеріалу. Треба пам’ятати, не всі позитивні емоції однаково гарні, вони можуть як сприяти так і заважати навчанню. Важливу роль виграє мотивація до навчання. Вона не може обходитися без емоцій. Для того, щоб з’ясувати, які фактори впливають на наше бажання навчатися, ми проведемо дослідження, проведемо анкетування і розробимо заходи для покращення настрою.
Номер слайду 6
Поділ учнів на незалежні групи відповідно до мети. Всі учні нашого класу будуть поділені на групи залежно від діяльності, яку вони будуть виконувати: Пошуковці Завдання: знайти матеріал за темою: «Емоції і почуття» "Ні слова, ні думки, ні навіть вчинки наші не виражають так яскраво нас самих і наше ставлення до світу, як наші почування...". К. Д. Ушинський Негативне ставлення до навчання пов'язане з негативними емоціями страху, образи, незадоволеності собою та вчителем. Позитивне ставлення до навчання пов'язане з позитивними емоціями подиву, переживання незвичайності, впевненості у своїх силах, гордості за себе. Емоційно забарвлені знання запам'ятовуються швидше і міцніше, ніж знання, що позбавлені індивідуальності і залишають дитину байдужою. І це постійно треба враховувати вчителю при доборі навчального матеріалу. Однією з важливих умов, за яких виникає і розвивається інтерес до навчання, підвищується активність учнів, є яскравість, емоційність навчального матеріалу, схвильованість, захопленість самого вчителя. Це справляє величезний вплив на слухачів, їхнє ставлення до предмета та вчителя. Емоційна дія - один з найсильніших засобів заохочення слухачів до навчання. Краса, освіченість, емоційна напруга матеріалу, що вивчається, через вміле викладання передаються учням, заохочують їх. Щира захопленість викладача предметом чудодійно впливає на дітей.
Номер слайду 7
Дослідники. Завдання: провести анкетування серед учнів класу: «Які фактори впливають на настрій учнів?» Анкетування:1 Ваша стать: дівчина хлопчик 2. Як часто у вас змінюється настрій: Ніколи Інколи Часто3. Чи впливає погода на ваш настрій?Так Ні Іноді4. Чи відрізняється ваш настрій у школі і вдома?Так, вдома краще Так, вдома гірше Не відрізняєтьсяІнше __________5. Що покращує настрій?Оцінка Друзі Книги Фільми Музика Прогулянка Похід до театру і кіно Їжа МалюванняІнше _________ 6. Чи впливає на настрій поведінка вчителя на уроці?Так Ні Іноді
Номер слайду 8
Завдання: Зясувати, як поведінка вчителя впливає на настрій учнів. Залежність настрою учнів від особливості поведінки вчителя Учні класу повинні розподілити свої емоції у чотири колонки згідно запитань. Треба відповісти кольорами на такі запитання: що я відчуваю, коли……вчитель посміхається.…вчитель ходить по класу.…у вчителя приємний голос.…вчитель заохочує «мене». Якщо емоції викликають радість, то вибирайте жовтий колір. Якщо емоції викликають спокій , то вибирайте зелений колір. Якщо емоції викликають байдужість, то вибирайте сірий колір.
Номер слайду 9
ДоповідачіЗавдання: обробити отримані результати. Результатим тестування: У більшості дітей часто змінюється настрій. У школі настрій покращується, тому що в школі зустрічаються друзі, грають у різні ігри, діти займаються тими справами, які їм подобаються. Поведінка вчителя також впливає на настрій учнів. Статистичні дані Залежність настрою учнів від особливості поведінки вчителя Коли вчитель посміхається, радість відчувають 80% учнів. Байдуже ставлення відчувають 5% учнів.• Коли вчитель ходить по класу, спокій відчувають 30% учнів.• Коли у вчителя приємний голос, почуття радості відчуваю 80% учнів.• Коли вчитель заохочує «мене», радість відчувають 20% учнів, а спокій - 60%. Висновок: емоційні стани учнів залежать, в першу чергу, від характеру вчителя (усміхнений, злий), від тієї атмосфери, яку створює вчитель на уроці, якою мовою користуються вчителі (з гумором, з приємним голосом або строго і т.д.), від методів навчання (заохочення, покарання).
Номер слайду 10
Практики. Завдання: розробити рекомендації для учнів щодо керування емоціями. Проектний продукт 1. Займайтеся спортом.2. Слухайте музику, яка поліпшує ваш настрій.3. Частіше гуляйте на свіжому повітрі.4. Займайтеся творчістю.5. Зосередьтеся на своїх успіхах. 6. Допоможіть іншим підняти настрій.7. Радійте успіхам інших. 8. Іноді ваш настрій може врятувати смачна .9. Встановіть цілі, тоді витрачати час на смуток вам просто ніколи.10. Одягніться добре. 11. Посміхайтеся12. Дійте. 13. Частою причиною пригніченості є недосипання. Постарайтеся лягти спати раніше або поспіть днем. Адже сон - це найкращі ліки, в тому числі і від поганого настрою.
Номер слайду 11
Висновки проектної діяльності:1. У процесі досліджень з'ясувалося, що настрій впливає на ефективність роботи людини, але хороший настрій - сильніше. Настрій, з яким ми приходимо до школи, набагато сильніше впливає на загальний настрій нашого дня, ніж події, які відбуваються в школі.2. Обробка результатів показала: емоційний стан учнів залежать, в першу чергу, від характеру вчителя, від тієї атмосфери, яку створює вчитель на уроці, якою мовою користуються вчителі, від методів навчання.3. Емоційний стан вчителя і учнів взаємопов'язані один з одним і впливають на навчальний процес.4. В середньому позитивні і негативні емоції учнів в школі практично врівноважені. Однак викликаються вони часто різними подіями і діють на кожну дитину індивідуально. Каталізатором психічних процесів у дітей є успіхи і невдачі в школі. 5. Будь-яке психічний стан дітей потребує управління, підтримки і корекції з боку дорослих.6. Учням необхідно вчитися справлятися зі своїми емоціями і не вихлюпувати їх на оточуючих.