Мета: вивчення нових термінів;розуміти особливості античної демократії;складати характеристику діяльності Перикла.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Демократія означає , що кожен може вирости президентом, а той, хто не виросте, може стати віце-президентом. Джонні Карсон.
Номер слайду 6
Проблемне питання Чи відрізняється антична демократія від сучасної ?
Номер слайду 7
План уроку:1. Афіни за часів Перикла2. Управління афінською державою за часів Перикла 3. Права й обов'язки громадянина афінського поліса4. Негромадянське населення афінського поліса
Номер слайду 8
Період 479-431 рр. до н.е. називають - «Золотою добою» Афінської держави.
Номер слайду 9
У середині V ст. до н. є. Афіни стають квітучою державою, вступають в пору свого найвищого розвитку. Набув остаточного завершення демократичний устрій суспільства. Греки говорили, що саме народ «приводить у рух кораблі і дає силу державі». Тому цей період справедливо називають «золотою добою» Афінської держави (479-431 pp. до н. е.). Він тривав від перемоги в битві при Платеях до початку Пелопоннеської війни та занепаду Афін.
Номер слайду 10
Більша частина цього періоду припадає на правління Перікла, видатного державного діяча, людини передових поглядів, яка мала чудову освіту. Попри своє знатне походження, Перікл з роду Алкмеонідів став лідером демократів. Саме діяльність Перікла під час його правління (444-429 pp. до н. е.) сприяла піднесенню Афін.
Номер слайду 11
Робота з історичним джерелом. Перикл був дуже красномовним. Коли він виступав на народних зборах, друзі порівнювали його з Зевсом, а його промови - з громами й блискавицями. Самого Перикла за його величний вигляд то розум називали олімпійцем. Перикл умів переконувати людей. Якось спартанський цар спитав знаменитого борця : хто сильніший – він чи Перикл? Борець відповів : «Навіть якщо я покладу Перикла на обидві лопатки, він і тоді доведе людям, що переможений я, а не він, і народ йому повірить». Перикл мав чимало друзів серед філософів, художників, скульпторів. Одного разу Периклу сказали, що філософ Анаксагор, який був на той час уже старим і хворим, дуже бідує і вирішив заморити себе голодом. Перикл негайно пішов до нього і почав умовляти відмовитися від цього наміру. «Мені потрібні твої корисні поради», - сказав він. «Кому потрібний світильник , той наливає в нього олію», - відповів мудрець. Перикл зрозумів натяк і забезпечив старого грішми
Номер слайду 12
2. Управління афінською державою за часів Перикла. Реформи : Введення оплати за несення державної служби ; Народні збори – найвищий орган державної влади;Вирішення найважливіших питань на народних зборах;Виділення землі збіднілим громадянам, та коштів на відвідування театру.
Номер слайду 13
Вирішення найважливіших питань на народних зборах (с.158)
Номер слайду 14
Робота з поняттями
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Демократія — форма державного управління за активної участі всіх громадян. Громадянин — особа, яка перебуває у постійному правовому зв'язку з певною державою.
Номер слайду 17
3. Права й обов'язки громадянина афінського поліса (с. 159){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Права. Обов'язки
Номер слайду 18
Негромадянське населення афінського поліса Місце жінки в Афінах Метеки – вихідці з інших міст Греції Шлюб між метеками і громадянами Раби в Афінах
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Устрій Афінського поліса все ж таки був найдемократичнішим серед країн античного світу, але відрізняється від поняття демократії сьогодення.
Номер слайду 21
На протязі уроку ми збирали пазли. Храм Артеміди в Афінах та статую Зевса
Номер слайду 22
АКРОПОЛЬ – укріплена частина давньогрецького міста, що розташовувалась на підвищеній місцевості. Найвизначніший – афінський акрополь (заснований у 2-му тис. до н.е.), де знаходились найважливіші громадські будинки і храми. В Акрополі споруджувались храми богів - покровителів міста. Руїни афінського Акрополя, що зберігся до наших днів, є улюбленим місцем відвідування туристів.