підтримати, захистити дитину, озброїти механізмами, технологіями розробки життєвих стратегій, спрямованих на формування гармонійної компетентної, конкурентоспроможної особистості, яка вміє творчо розв’язувати проблеми, вміє повноцінно жити у новому світі, адекватно реагувати на зміни, постійно самовдосконалюється, намагається змінити на краще своє життя та життя своєї країни . Завдання школи:
У формуванні ключових компетентностей допомагають інтерактивні технології, метод проектів, нестандартні уроки з презентацією проведених досліджень з теми. На уроках математики учні повинні розв’язувати задачі, які спонукають думати, зіставляти різні методи; сприяють розвитку мислення (творчого, критичного) і застосуванню різних способів вираження думки; інтуїції – здатності передбачати результат і знаходити шлях до розв’язання; знаходити їм практичне застосування. Навчання математики має бути спрямоване на забезпечення в учнів розвитку процедур узагальнення, порівняння, конкретизації, абстрагування, аналізу та синтезу.
ЕТАП ПЕРЕВІРКИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ: 1.РЕЦЕНЗУВАННЯ ВІДПОВІДЕЙ (ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ) ЧЕРЕЗ САМООЦІНЮВАННЯ, ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ. МЕТА: АКТИВУВАТИ РОЗУМОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ, РОЗВИВАТИ КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ, ВЧИТИ ОЦІНЮВАТИ ЗНАННЯ УЧНІВ РЕЗУЛЬТАТ : ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 2. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ, ТЕСТУВАННЯ (РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАВДАНЬ АНАЛОГІЧНИХ ДО ДОМАШНІХ З ОБМЕЖЕНИМ ЧАСОМ РІШЕННЯ) МЕТА: РОЗВИВАТИ САМОСТІЙНІСТЬ МИСЛЕННЯ, ФОРМУВАТИ ГНУЧКІСТЬ І ТОЧНІСТЬ ДУМКИ, РОЗВИВАТИ УВАГУ ТА ПАМ'ЯТЬ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ЦЬОГО ЗАВДАННЯ УЧНІ РОЗВИВАЮТЬ ЗОРОВУ ПАМ'ЯТЬ, ТРЕНУЮТЬ СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ.
МЕТОДИЧНА ЗНАХІДКА ДИСТАНЦІЙНИЙ ДИКТАНТ. КЛАС ДІЛИТЬСЯ НА КОМАНДИ. АРКУШІ ІЗ ЗАВДАННЯМИ ДЛЯ КОМАНД ПРИКРІПЛЮЮТЬ ДО СТІНИ ЯКОМОГА ДАЛІ ВІД КОМАНДИ, ДЛЯ ЯКОЇ ПРИЗНАЧЕНІ. КОЖЕН ІЗ ЧЛЕНІВ КОМАНДИ СТАЄ ГІНЦЕМ. ВІН ПІДХОДИТЬ ДО ЗАВДАННЯ (БЕЗЛІЧ РАЗІВ). ЧИТАЄ ЙОГО, ЗАПАМ’ЯТОВУЄ, ПОВЕРТАЄТЬСЯ ДО КОМАНДИ, ДИКТУЄ ТОВАРИШАМ, РАЗОМ РОЗВ’ЯЗУЮТЬ. ПЕРЕМАГАЄ ТА КОМАНДА, ЯКА ЗАКІНЧИТЬ СВОЄ ЗАВДАННЯ ШВИДШЕ Й НЕ ЗРОБИТЬ ПОМИЛОК (АБО ЗРОБИТЬ ЇХ МЕНШЕ, НІЖ ІНШІ КОМАНДИ).
ЕТАП ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ: 1. ДОВЕДЕННЯ ТЕОРЕМ (ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА УЧНІВ :УЧНІ , ЩО НАВЧАЮТЬСЯ НА ВИСОКОМУ РІВНІ МОЖУТЬ СКЛАСТИ ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО УРОКУ , УЧНІ З ДОСТАТНІМ РІВНЕМ ЗНАНЬ ПІДГОТУВАТИ МАТЕМАТИЧНИЙ СЛОВНИЧОК З ТЕМИ ДЛЯ ОДНОКЛАСНИКІВ) МЕТА: ВЧИТИ ДОСЛІДНИЦЬКІЙ РОБОТІ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ , ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 2. ДОСЛІДНИЦЬКА ЛАБОРАТОРІЯ (ГРУПОВА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА) МЕТА: ВЧИТИ ОПЕРУВАТИ ЗНАННЯМИ, РОЗВИВАТИ ГНУЧКІСТЬ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ РЕЗУЛЬТАТ:ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ , САМООСВІТНЬОЇ, СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
МЕТОДИЧНА ЗНАХІДКА ЗАДАЧІ БЕЗ ЗАПИТАНЬ. ОДЕТ БАССИС ІЗ ФРАНЦІЇ ЧАСТО ПРОПОНУЄ УЧНЯМ НА УРОЦІ МАТЕМАТИКИ ЗАДАЧІ БЕЗ ЗАПИТАНЬ. ФАКТИЧНО ДАНО ОПИС ПЕВНОЇ СИТУАЦІЇ. ДІТИ ВНИКАЮТЬ У НЕЇ, САМІ СТАВЛЯТЬ ЧИСЛЕННІ ЗАПИТАННЯ. ЦІННЕ В ЦЬОМУ ЗАВДАННІ ТЕ, ЩО УЧНІ СКЛАДАЮТЬ ЗАПИТАННЯ НЕ ТІЛЬКИ ЗА СИТУАЦІЄЮ, А Й ЗА АНАЛОГІЄЮ, ЗА ПРОТИСТАВЛЕННЯМ, ЗА ОСОБИСТИМ ДОСВІДОМ. ЦЕ ДОПОМАГАЄ ВИХОДИТИ ЗА МЕЖІ ПРЕДМЕТА.
ЕТАП ЗАКРІПЛЕННЯ, ВІДПРАЦЮВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК 1. НАВЧАЛЬНА САМОСТІЙНА РОБОТА МЕТА: ВИВЧИТИ ВЛАСТИВОСТІ ДРОБУ, І Т.П. РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ РІЗНОМАНІТНИХ ВИДІВ ПАМ’ЯТІ МЕТА: ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ПРОГРЕСІЮ, І Т.П.; РОЗРОБКА ПРАВИЛ (АЛГОРИТМІВ) ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ, ЯКА ДОПОМАГАЄ САМОРОЗВИТКУ 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ, ВИРАЗІВ З КОМЕНТУВАННЯМ МЕТА: ЗАКРІПЛЕННЯ УМІНЬ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ ТА ВИРАЗИ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ І ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ 4. МАТЕМАТИЧНА ЕСТАФЕТА МЕТА: ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ПЕРЕВІРЯТИ, СЛУХАТИ, ДУМАТИ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 5. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДЕКІЛЬКОМА СПОСОБАМИ (ГРУПОВА РОБОТА УЧНІВ НА УРОЦІ) МЕТА: РОЗВИВАТИ ВЛАСНУ ПОЗИЦІЮ УЧНІВ, ОПИРАЮЧИСЬ НА ЇХ ЗНАННЯ ТЕМИ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 6. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ МЕТА: НАВЧИТИ РОБОТІ З ІНФОРМАЦІЄЮ; ЗАКРІПИТИ ЗНАННЯ ТЕКСТУ, РОЗУМІННЯ ТЕМИ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, РОЗВИТОК ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ (НАВЧАЛЬНА ПРАКТИЧНА РОБОТА)
МЕТОДИЧНА ЗНАХІДКА МАГАЗИН. ОДИН ІЗ ГРУПИ УЧНІВ Є «ДИРЕКТОРОМ МАГАЗИНУ», ДО ЯКОГО НАДІЙШОВ «ТОВАР»: ПИТАННЯ З ПРЕДМЕТА, ЯКЕ НА ДОШЦІ ЗАПИСУЄ ВЧИТЕЛЬ. «ДИРЕКТОР» ПРОПОНУЄ «ПРОДАВЦЯМ» (ІНШИМ УЧНЯМ) ПРИЙНЯТИ «ТОВАР» (ВІДПОВІСТИ НА ЗАПИТАННЯ). А ПОТІМ ВІН СОРТУЄ «ТОВАР»: ВИЩИЙ ҐАТУНОК – АБСОЛЮТНО ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ (ВИСОКИЙ РІВЕНЬ), ПЕРШИЙ ҐАТУНОК – НЕПОВНІ ВІДПОВІДІ (ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ), ДРУГИЙ ҐАТУНОК – ВІДПОВІДІ З ПОХИБКАМИ (СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ), НЕПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ (НИЗЬКИЙ РІВЕНЬ). САМ «ДИРЕКТОР» ТЕЖ ПОВИНЕН ВІДПОВІСТИ НА ПОСТАВЛЕНЕ ЗАПИТАННЯ. МОЖЕ БУТИ Й ТАКЕ, ЩО ПІД ЧАС СОРТУВАННЯ «ТОВАРУ» «ДИРЕКТОР» ЗРОЗУМІЄ НЕПРАВИЛЬНІСТЬ АБО НЕДОСТАТНІСТЬ СВОЄЇ ВІДПОВІДІ Й СКАЖЕ ПРО ЦЕ ВЧИТЕЛЮ. В БУДЬ-ЯКОМУ РАЗІ ВІН ЗАСЛУГОВУЄ НА ХОРОШУ ОЦІНКУ. ГРУ МОЖНА ПРОВОДИТИ НА УЗАГАЛЬНЮЮЧОМУ УРОЦІ З ЯКОЇСЬ ТЕМИ. КРІМ ТОГО, ДО «МАГАЗИНУ» МОЖЕ НАДХОДИТИ ДЕКІЛЬКА ВИДІВ (ТОБТО ДЕКІЛЬКА ЗАПИТАНЬ) «ТОВАРУ».
МЕТОДИЧНА ЗНАХІДКА ФОРМУЛА – ФОРМУЛЮВАННЯ – ЗАПИТАННЯ – ВІДПОВІДЬ. УЧИТЕЛЬ ВКАЗУЄ НА УЧНЯ Й КАЖЕ: «ФОРМУЛА». УЧЕНЬ ЗАПИСУЄ ФОРМУЛУ, ЯКУ ВИВЧИВ. УЧИТЕЛЬ ВКАЗУЄ НА ІНШОГО УЧНЯ Й КАЖЕ: «ФОРМУЛЮВАННЯ». УЧЕНЬ ФОРМУЛЮЄ ЗАПИСАНУ ФОРМУЛУ. ТРЕТІЙ УЧЕНЬ СТАВИТЬ ЗАПИТАННЯ ДО ЦІЄЇ ФОРМУЛИ. ЧЕТВЕРТИЙ УЧЕНЬ ВІДПОВІДАЄ НА ПОСТАВЛЕНЕ ЗАПИТАННЯ.
ЕТАП ТВОРЧАРОБОТА 1. СТВОРЮВАННЯ ПРОЕКТІВ МЕТА: ПОКАЗАТИ НА ОСНОВІ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ ВМІННЯ УЧНІВ СТВОРЮВАТИ ПРОЕКТИ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 2. ЗАСІДАННЯ МАТЕМАТИЧНОГО ГУРТКА МЕТА: ВЧИТИ УЧНІВ НА ОСНОВІ СВОЇХ ЗНАНЬ ЗНАХОДИТИ РОЗВ’ЯЗОК ЗАДАЧ ПРИКЛАДНОГО ХАРАКТЕРУ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ, КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
ЕТАП КОНТРОЛЮ 1. СТВОРЕННЯ РЕКЛАМИ (ПРЕЗЕНТАЦІЇ) ВИВЧЕНОЇ ТЕМИ(УРОКУ), РОБОТА В ГРУПАХ ЗІ ВЗАЄМНОЮ ОЦІНКОЮ МЕТА: ВЧИТИ ДІТЕЙ УЯВІ ТА ВМІННЮ АБСТРАГУВАТИСЯ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 2. САМОСТІЙНА РОБОТА ЗІ ВЗАЄМОПЕРЕВІРКОЮ; ДИФЕРЕНЦІЙОВАНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА МЕТА: ВЧИТИ ДІТЕЙ, ОПИРАЮЧИСЬ НА ОТРИМАНІ ЗНАННЯ, САМОСТІЙНО ПРАЦЮВАТИ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
ЕТАП ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. СКЛАСТИ ПИТАННЯ, ЗАДАЧІ ТА ВИРАЗИ З ТЕМИ УРОКУ МЕТА: ПЕРЕВІРИТИ ЗАСВОЄНИЙ МАТЕРІАЛ УРОКУ, ФОРМУВАТИ УМІННЯ ДОБИРАТИ ПРИКЛАДИ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ, ЯКА ДОПОМАГАЄ САМОРОЗВИТКУ 2. РІЗНОРІВНЕВІ ЗАДАЧІ: РЕПРОДУКТИВНІ, ОСОБЛИВОЇ СКЛАДНОСТІ, НА КМІТЛИВІСТЬ, МАТЕМАТИЧНУ ЛОГІКУ, І Т.П. МЕТА: ПЕРЕВІРИТИ ЗНАННЯ УЧНІВ ВІДПОВІДНО ДО ЇХ РІВНЮ ПІДГОТОВКИ РЕЗУЛЬТАТ: ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ДАЄ ЗМОГУ КОЖНОМУ УЧНЕВІ ПРАЦЮВАТИ НА БУДЬ-ЯКОМУ РІВНІ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ І ЗДОБУТИ ВІДПОВІДНІ РЕЗУЛЬТАТИ. УЧЕНЬ МАЄ НЕ ТІЛЬКИ ОБОВ’ЯЗКИ, ЩОБ ЗАСВОЇТИ МАТЕРІАЛ, А Й ПРАВА, НАЙВАЖЛИВІШИМ З ЯКИХ Є ПРАВО ВИБОРУ – ОТРИМАТИ ВІДПОВІДНО ДО СВОЇХ ЗДІБНОСТЕЙ І НАХИЛІВ ПІДВИЩЕНУ ПІДГОТОВКУ З ПРЕДМЕТА, ОБМЕЖИТИСЬ СЕРЕДНІМ ЧИ ДОСТАТНІМ РІВНЯМИ ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ, А ІНОДІ І ПЕРЕЙТИ НА ВИСОКИЙ РІВЕНЬ.