Карбюратор (англ. Carburetor, carburator, нім. Vergaser) — пристрій, що використовується для отримання суміші повітря з паливом для двигуна внутрішнього згоряння.
Вступ Перша стадія тюнінгу популярних спортивних авто і мускулкар з 60-х і 70-х включала в себе карбюратор Holley. Якщо говорити простими словами, карбюратори - це механічні дозатори палива, які функціонують відповідно до логічним і цілком зрозумілим фізичним законам. За роки існування дизайн карбюраторів еволюціонували.
Номер слайду 3
Для чого слугує карбюратор?Карбюратор необхідний для формування повітряно-паливної суміші. В автомобілях використовується бензин - рідке паливо, яке не запалюється належним чином від іскрового запалювання. Якщо система подачі палива оснащена карбюратором в циліндри мотора потрапляє паливно-повітряна суміш, яка легко запалюється від іскри.
Номер слайду 4
Принцип діїКарбюратор готує горючу суміш з повітря і палива і в необхідних пропорціях подає її в двигун. Конструкцію найпростішого карбюратора складають поплавкова і змішувальна камери, з'єднані між собою. Постійний рівень палива в першій регулюється поплавком. Паливо передається в змішувальну камеру через жиклер. При проходженні через розпилювач воно розбивається струменем повітря і розпорошується, змішуючись з ним. В результаті утворюється легко займиста повітряно-паливна суміш.
Номер слайду 5
Розташування карбюратора. Карбюратор розташовується зверху на впускному колекторі двигуна, але є і такі які розміщені з повітряним фільтром для очищення повітря, фільтр забезпечує зупинку забруднення та забиття карбюраторних камер
Номер слайду 6
Типичные неисправности карбюраторов и их причины Важкий запуск двигуна в холодною: Дросельна заслінка не закривається повністю при витягнутому до упору підсосі. Необхідно відрегулювати привід заслінки. Пускові зазори заслінки неправильно відрегульовані. Холодний двигун відразу після запуску глухне при повністю витягнутому підсосі: Неправильно відрегульовані зазори заслінки. Заслінка залишається в закритому положенні після пуску. Проблема вирішується чищенням та заміною телескопічною тяги, діафрагми. Важко запускається прогрітий двигун: Причина несправності, швидше за все, криється в високому рівні палива в камері поплавця. Потрібно відрегулювати поплавковий механізм або замінити клапанну голку. Двигун нестійкий працює вхолосту: Неправильно відрегульована система холостого ходу. Засмітилися жиклери. Порушена робота блоку управління ЕПХХ або обірваний провід. Вакуумний запірний клапан ЕПХХ не спрацьовує в потрібний момент. Через фланець або відповідні до карбюратора шланги підсмоктує зайве повітря. Суміш пере збагачувати через погану регулювання поплавця або порушення герметичності голки. «Провал» при відкритій дроссельної заслінки: Суміш погано збагачується через те, що розпилювач прискорювального насоса закріплений негерметично. Суміш дуже сильно збагачується або збіднюється через засмічення жиклерів, розпилювача або паливних каналів. Погіршилася динаміка розгону: Суміш дуже збіднена через малу кількість палива в камері поплавця, засмічення жиклерів, паливних каналів. Вторинна камера не включається через несправність пневмопривода.
Номер слайду 7
Технічне обслуговування. Щ. О. Перевірити зовнішнім оглядом герметичність з'єднань карбюратора 2. Т. О.-1. Перевірити приєднання важеля педалі до осі дросельної заслінки і троса до важеля повітряної заслінки. Дія приводів і повноту відкриття і закриття дросельної і повітряної заслінок. 3. Т. О.-2. Перевірити приєднання тяги до важеля дросельної заслінки і троса до важеля повітряної заслінки, дія приводів, повноту відкриття і закриття дросельної і повітряної заслінок. Перевірити рівень палива в камері поплавця. 4. С. О. Два рази на рік зняти карбюратор з двигуна, розібрати його і прочистити. Промити і перевірити дію обмежувача частоти обертання колінчастого валу двигуна. При підготовці до зимової експлуатації перевірити на спеціальних приладах карбюратор, його вузли і деталі, включаючи жиклери.
Ремонт карбюратора. При зменшенні зазору нижче нормативного, а це 0,4 мм, відбувається утворення надлишкової іскри, а при збільшенні зазору, утворюється іскра недостатньою наповненості. Установка необхідного зазору, а також заміна підшипника переривника призведе до стабілізації частоти обертів. Люфт в підшипнику утворюється як через експлуатаційного зносу. Так може бути викликаний прихованим заводським дефектом. Передозування палива, яке надходить в карбюраторну камеру, викликана пошкодженням герметичності поплавця в механізмі подачі бензину. Усувається шляхом заміни, як самої поплавковою голки, так і сідла, до якого вона приєднана. Після операції по заміні і ремонту механізму подачі, він повинен бути відрегульований.