Презентація з української мови для 5-го класу на тему "Правила вживання апострофа"

Про матеріал

Презентація допоможе урізноманітнити види діяльності на уроці, заохотити учнів щодо вивчення навчального матеріалу; її зміст сприятиме вихованню шанобливого ставленню до слова рідного, природи, розвиватиме логічне та творче мислення.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Путивльська загальноосвітня школа I-III ступенів №1імені Радіка Руднєва. E-mail: putivl_school_1@ukr.net * 2017 *

Номер слайду 2

5 клас. Тема. Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом Підготувала вчитель української мови та літератури. Булава Любов Григоріївна. E-mail: bulgrig@mail.ru

Номер слайду 3

☻ Я творча особистість.☻ Я активно працюватиму на уроці.☻ У мене хоро-ший настрій. ☻ Я впевнений у своїх силах. Психологічний тренінг

Номер слайду 4

Актуалізація опорних знань *Евристична бесіда із творчим завданням. Прочитайте та запишіть речення.   Будемо плести всі фігури ми разом.  - Після яких букв пишеться апостроф? Завдання: - перші букви слів погрупувати в пари за дзвінкістю та глухістю, записати до зошита; - охарактеризуйте приголосні попереднього речення:дзвінкі, тверді — дзвінкі, м’які — глухі, тверді — глухі, м’які —

Номер слайду 5

ТВОРЧЕ МОДЕЛЮВАННЯІз наведених слів складіть речення, запишіть у зошит. Підкресліть перші букви. Як ці букви пов’язані з темою сьогоднішнього уроку?  Перед якими буквами у словах ставиться апостроф? Охарактеризуйте ці букви у словах попереднього речення. я — ї — є — ю —  Висновок. Після яких букв і перед якими у словах української мови неохідно ставити апостроф?юнакєдиний Я їхній

Номер слайду 6

Тема. Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом

Номер слайду 7

“ПАРК ТЕОРІЇ”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АПОСТРОФ ПИШЕМОНАПРИКЛАД1. Після префіксів на приголоснийз’явитися, роз’їзд, об’ява2. Після частини складних слів на приголоснийдит’ясла3. Після к у власних назвах. Лук’ян, Лук’янівна, Лук’яненко4. У словах іншомовного походження, а найчастіше після шиплячих: ж, ч, ш, глухих: г, к, х та р при роздільній вимовіРуж’є, Монтекс’є. АПОСТРОФ НЕ ПИШЕМО НАПРИКЛАД1. Перед б-п, в-ф, м у корені слова(окрім -р) свято, тьмяний, морквяний, але: торф’яний, верф’ю,черв’як2. Перед буквосполученням йосерйозний, мільйон, Воробйов3. Букви я, ю, є після -р- позначають його м’якістьрясно, буря, Рєпін4. У іншомовних словах я, ю, є позначають м’якість попередніх губних, шиплячих та -р: бюро, Гюго, бязь 

Номер слайду 8

Словникова робота Лексичне значення слова БЯЗЬ, і, ж. Густа бавовняна тканина. Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980. — Т. 1. — С. 270. Бавовна Universal (Uk-Ru)1) хлопок,2) (о волокне) хлопчатая бумага, бумага.

Номер слайду 9

Робота за підручником «Зашифровані слова»Вправа 397 (колективно) «Зайве слово»Вправа 404 (самостійно): І-в 1-3 рядки; ІІ-в: 4-6 рядки. Робота за картками (індивідуально). 

Номер слайду 10

Творча зупинка Кросворд «Спіймай зайве слово» По горизонталі : 3, 5, 6. По вертикалі: 1, 2, 41. Група близьких родичів, що проживають разом. 2. Елемент вбрання священика. 3. Частина голови. 4. Запашна лікарська рослина. 5. Що не можна вживати в піст? 6. Частина стопи.

Номер слайду 11

«Тестова зупинка» 1. Знайти слово, у корені якого ставиться апостроф. А. Медв...яний. Б. Духм...яний. В. Моркв...яний. Г. Рум...яний.2. Знайти слово, у корені якого не ставиться апостроф. А. Дерев...яний. Б. Олов...яний. В. Мавп...ячий. Г. Круп...яний.3. Знайти слово, у якому після -р- ставиться апостроф. А. Р...ясний. Б. Бур...ян. В. Кучер...явий. Г. Бур...як.4. Знайти слово, у якому після -р- не ставиться апостроф. А. Сузір...я. Б. Дір...явий. В. Подвір...я. Г. Матір...ю.5. Знайти слово, у якому після префіксів ставиться апостроф. А. З...агітувати. Б. Без...іменний. В. З...уміти. Г. Без...ядерний.6. Знайти слово, у якому після префіксів не ставиться апостроф. А. З...ясувати. Б. Роз...єднати. В. З...економити. Г. Під...їхати.

Номер слайду 12

Експрес-опитування Про що я дізнався (-лася) на уроці?Що я запам’ятав (-ла) ?Підсумок уроку. Р е ф л е к с і яppt_x

Номер слайду 13

Загальна оцінка роботи учнів у групі                           {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}П.І. учня Самооцінка П.І. учня групи. Оцінка чл. групи. Оцінка вчителя (загальна)Критерії : Оцінкапрацював найкраще (12б.) працював добре (9б.) значний внесок у роботу (5б.) майже не працював (4б.)  

Номер слайду 14

Домашнє завдання 1. Вивчити правила зі с. 157. 2. Виконати вправу 399 (*+ 2 завд.)

Номер слайду 15

Використані матеріали1. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т. Українська мова: підручн. для 5 кл. загальноосвітн. навч. закл. – К .: Грамота, 2013. – 296 с.2. Гордєєва Л. М. Українська мова. 5 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Ранок, 2000. – 224с.3. Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980. — Т. 1. — С. 270.4. Universal(Uk-Ru) http://www.lingvo.ua/uk/search/uk-ru

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мальєва Наталія Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ващенко Ольга Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Долиняк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
8537
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку