Презентація з української мови на тему: "Головні та другорядні члени речення" містить доступний матеріал для учнів 5 -11 класів, який можна використовувати під час вивчення простих та складних речень, а також як опорні схеми на уроках української мови, що покращить результативність сприйняття навчального матеріалу.
Вода камінь довбає. Жити – Вітчизні служити. Обережність - мати мудрості. Присудок Головний член двоскладного речення, який характеризує підмет за дією чи ознакою і відповідає на питання що робить? що з ним робиться? який він є? що він таке? хто він такий? простий складений дієслівний іменний
Хліб наснажує тіло, книга – розум. Бджола жалить жалом, а чоловік – словом. Додаток Другорядний член речення, що виражає відношення предмета до дії, одного предмета до другого чи предмета до якоїсь ознаки і відповідає на питання непрямих відмінків непрямий прямий залежить від перехідного дієслова (у формі З.в. без прийменника) уживається у формах непрямих відмінків, крім З.в.
Гарна дівчина немов у лузі калина. Стала наближатися година рушати в дорогу. Вся долина зеленава в квітах-зорях, в майських травах. Означення Другорядний член речення, який вказує на різні ознаки предмета і відповідає на питання який? чий? котрий? скількох? узгоджене неузгоджене прикладка означення, виражене іменником уподібнюється до означуваного члена речення у відмінку, числі і роді поєднується з означуваним словом зв`язком керування або прилягання
Обставина Другорядний член речення, який вказує на місце, час, мету, спосіб, умову, причину дії умови (в якому випадку? за якої умови?) способу дії (як? яким способом? в якій мірі? як багато?) причини (чому? від чого? через що? з якої причини?) часу (коли? відколи? доки?) мети (для чого? нащо? з якою метою?) місця (де? куди? звідки?) допусту (незважаючи на що?) міри і ступеня (в якій мірі? як багато?)