Урок з української мови у 8 класі з теми "Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертанні"

Про матеріал

Урок з української мови у 8 класі з теми "Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертанні" дає можливість поглибити знання учнів про звертання поширені й непоширені, їх стилістичну роль у мовленні; розвивати вміння виділяти в реченнях звертання поширені й непоширені, звернути увагу на інтонацію речень із звертаннями, що передають різні емоційні відтінки значення; дати пунктуаційні поняття; формувати вміння впізнавати речення із звертаннями та пояснювати розділові знаки при них; удосконалювати творчі вміння; розвивати увагу, логічне й образне мислення; виховувати любов до краси рідного слова, вміння бачити красу і розуміти її

Перегляд файлу

МОВА 8-й клас

ТЕМА:     Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертанні

МЕТА:      поглибити знання учнів про звертання поширені й непоширені, їх стилістичну роль у мовленні; розвивати вміння виділяти в реченнях звертання поширені й непоширені, звернути увагу на інтонацію речень із звертаннями, що передають різні емоційні відтінки значення; дати пунктуаційні поняття; формувати вміння впізнавати  речення  із звертаннями та пояснювати розділові знаки при них; удосконалювати творчі вміння; розвивати увагу, логічне й образне мислення; виховувати любов до краси рідного слова, вміння бачити красу і розуміти її.

Внутрішньопредметні зв’язки:

    Лексикологія: засвоєння нових слів

  Культура мовлення і стилістика: використання звертань для передачі ставлення до адресата, дотримання інтонації в реченнях із звертаннями, уживання слів відповідно до їх значення, засвоєння складних випадків слововживання.

Методи навчання:  бесіда, розповідь, робота з книгою, вправи, дослідження, груповий м-д роботи

Тип уроку:  урок формування практичних умінь і навичок (формування мовної компетенції)

Обладнання:   підручник, оформлена дошка, ілюстративний матеріал, роздатковий  матеріал, мультимедійне обладнання

 

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Експрес-опитування:

  • Що таке звертання?
  • Чи виконує звертання синтаксичну роль?
  • Які інтонаційні особливості речень зі звертаннями?
  • Схарактеризуйте способи вираження звертань.
  • Яке звертання називається поширеним, а яке - непоширеним?
  • Чим можуть поширюватись звертання?
  • Розкажіть про вживання розділових знаків при звертанні.
  • У яких стилях мовлення поширене звертання?
  • Яка основна функція звертання?

IІІ. Повідомлення теми та мети уроку, Мотивація навчальної діяльності школярів.

Слово вчителя

Про основну функцію звертань

 

IV. Усвідомлення теоретичного матеріалу у процесі практичної роботи, удосконалення загальнопізнавальних і творчих умінь з теми

Творчий диктант

Указані слова записати у кличній формі.

Друг, юнак, добродій, нащадок, народ, земля, матуся, однокласник

Дослідження мовного матеріалу

  •  Записати речення і виконати його повний синтаксичний аналіз за алгоритмом

Живи, Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі!

                                                                                                  (О. Олесь)

  •    Подивіться  відеофрагмент і поясніть як ви розумієте вислів «Прекрасне завжди знайде своє місце»?

ПЕРЕГЛЯД  ВІДЕОФРАГМЕНТУ  ПРО ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ МОНЕ

 

Обговорення відео

Скласти по 5 – 6 речень зі звертаннями до однокласників, до батьків, до незнайомих людей на тему «ваше ставлення до мистецтва» - робота в групах

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання.  Написати твір за поданим початком, використовуючи звертання.

Боже, як багато у світі краси! Яке небо! А Дніпро синій-синій, чистий. Брате мій Дніпре, батьку мій дорогий і прекрасний !..

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку