Презентація «Жайворонок" легенда;за підручником М. Чумарна «Українська мова та читання» 3 клас

Про матеріал
Презентація «Жайворонок" легенда;за підручником М. Чумарна «Українська мова та читання» 3 клас для використання під час дистанційного навчання в Zoom та Google meet. Містить ілюстрації, загадки, фізкультхвилинку, мультфільм "Птахи України".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ«Пташок викликаю з далекого краю»«Жайворонок» ( легенда)С.118-120 Підготувала вчитель початкових класів. Коровіна О. М.

Номер слайду 2

Девіз уроку. Красивий, щедрий, рідний край,І мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай. Усе, що зветься Україна!

Номер слайду 3

Мовно – логічне завдання. Сам вечірньої години. Заховався в кущ малини. Та на дуду голосну. Грає пісню чарівну. Швидко скрізь цей літає,Безліч мошок поїдає,За вікном гніздо будує,Тільки в нас він не зимує. Ось хатина, в ній – співак Як цю пташку звати…

Номер слайду 4

Вікторина1. Назвіть п’ять зимуючих у нас птахів.2. Які птахи прилітають до нас з півдня першими? 3. Які птахи влаштовують по кілька гнізд на одному дереві? 4. Хто з птахів найважчий? 5. Хто з птахів найлегший? 6. Хто з птахів найглибше пірнає? 7. Хто з птахів найбільш морозостійкий?8. Хто з птахів неперевершений співак? 9. У кого з птахів найдовший дзьоб? 10. Чиє яйце найважче? 11. Чиє яйце найлегше? 12. Який птах є символом вірності і любові? 13. Який птах є символом мудрості? 14. Який птах є символом щастя? 15. Чому не можна брати в руки яєчка?

Номер слайду 5

Мультфільм «Птахи України». Послухай голоси птахів.

Номер слайду 6

Жайворонок в небі в’ється. Ясне сонечко сміється.І легка, немов пір’їнка,Десь розтанула хмаринка.

Номер слайду 7

ПТАШОК ВИКЛИКАЮ З ДАЛЕКОГО КРАЮ22 березня, на Сорок Святих, по вертались із вирію шпаки та жайворонки — вісники весни. За уявленнями наших предків, їх поверталося сорок. Цього дня бабусі, мами та дівчата пекли «жайворонків» із тіста, ніби прискорюючи приліт пташок і наближення тепла. Потім «жайворонків» і діти, і дорослі підкидали угору, приказуючи: «Жайворонки, прилетіте, весну-красну принесіте!». А ще вигукували: Пташок викликаю з далекого краю!Летіть, соловейки, на нашу земельку!Летіть, ластівоньки, пасти корівоньки!Діти бігли на вулицю, в сади, городи, клали «жайворонків» на голови, тримали в руках, наштрикували на палички і бігали з ними селом. Намагалися підняти їх повище — для цього забирались на дахи сараїв, на огорожі, на дерева.

Номер слайду 8

«Пташок» саджали на скирти, стоги, гілки, пагорби, підкидали вгору,іноді прив’язували нитками до дрючків. За повір’ям, жайворонок брав соломинку в дзьобик, летів угору «до Бога» і співав: «Урожай, урожай, теплий дощ на врожай!». Імітували спів жайворонка, коли він летів угору: «Сонце ловити! Сонце ловити! Сонце ловити!». А коли летів донизу, то так: «Ціп урвався! Ціп урвався! Ціп урвався! Кру-ці! Кру-ці! Кру-ці!». «Жайворонками» з тіста діти гралися увесь день, а увечері їх з’їдали. Словничок Дрюк — дерев’яна палиця. Скирта — великий стіг сіна. Легенда — невеликий за обсягом твір усної народної творчості про незвичайну подію, що належить до минулого і, як правило, прийшла з давнини.

Номер слайду 9

Фізкультхвилинка!

Номер слайду 10

ЖАЙВОРОНОК Легенда. На п’ятий день, як створив Господь пташок та риб, увечері зібралися вони довкола Нього. І сказав Господь:— Пташки мої! Зібрав я вас і хочу кожній дати подарунок. Вибирайте: хто силу, хто гарне пір’я, а хто співучий голос. Соколи, яструби, круки просили: «Сили, Господи ...». І Господь клав руки на їхні крила, і вониставали дужими. Підходили дрозди, солов’ї, чижі, голуби, горлиці й просили: «Голосу, Господи ...». І торкався Господь Своєю рукою їхнього горла, і вони одразу починали співати. А далі прийшли щиглі, півники, качки, індики, пави і просили: «Дай нам гарне пір’ячко, Боже ...». У той час почалася бійка між совою і зозулею. Одна хотіла бути кращою від другої, і Господь покарав їх: «Ти, зозуле, не будеш мати свого гнізда, а ти, сово, будеш ховатися, щоб ніхто тебе не бачив ...». Аж ось уже всі розлетілись, коли до Господа ще підійшла маленька пташина: «І мені голос дай, Боже!»

Номер слайду 11

— А ти чому раніше не прийшла? — запитав Господь.— Тут така суперечка зчинилася, то я вирішила зачекати. Господь поглянув на неї й усміхнувся:— За те, що ти така скромна і терпляча, матимеш не тількиголос — зроблю тебе наймилішою пташкою для людей. Будеш кликати весну, кожен тебе благословлятиме. І став жайворонок наймилішою пташиною. Тільки- но він над ріллею заспіває, то селянин усміхнеться і гляне вгору:— Співай, співай, пташино Божа!

Номер слайду 12

Вибіркове читання. На який день Господь створив пташок?Який подарунок кожній пташці хотів дати Господь? Хто просив сили?Хто просив голос?Хто просив гарне пір’ячко?Кого покарав Господь? За що?Чим нагородив Господь жайворонка?

Номер слайду 13

Підсумок уроку. Які твори читали на уроці?Що цікавого ви дізналися про птахів?Що вас здивувало?

Номер слайду 14

Підручник с.117 - 120 - читати, переказувати. Домашнє завдання

pptx
Додано
24 лютого
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку