Презинтація "Команда психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП"

Про матеріал
Презинтація "Команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Команда психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП: основні завдання, склад, функції членів команди. співпраця з батьками: форми і методи роботи. Асистент вчителя: Годованець Наталія Юріївна

Номер слайду 2

1. Командний підхід в роботі з дітьми з ООП: основні завдання;2. Склад, функції членів команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП;3. Орієнтація на інтереси сім'ї як основний принцип психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП; 4. Форми і методи забезпечення позитивної взаємодії з батьками;

Номер слайду 3

Команда психолого-педагогічного супроводу. Положення про команду психолого-педагогічного супроводу (далі - Команда супроводу) дітей з особливими освітніми потребами (далі – дітей з ООП) в закладах загальної середньої та дошкільної освіти визначає порядок надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзії.

Номер слайду 4

Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку. Психолого-педагогічний супровід включає в себе надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Номер слайду 5

Психолого-педагогічний супровід. Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти. Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Номер слайду 6

Команда супроводу. Команда супроводу дітей з ООП створюється наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП та підпорядковується керівнику закладу освіти. Команда супроводу дітей з ООП співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром, що здійснює методичне забезпечення її діяльності в межах адміністративно-територіальної одиниці.

Номер слайду 7

Склад учасників Команди супроводу. Склад учасників Команди супроводу залежить від індивідуальних потреб дитини з певним видом порушення розвитку (психічного, фізичного, інтелектуального, сенсорного порушення). Склад Команди супроводу дітей з ООП затверджується наказом керівника закладу освіти.

Номер слайду 8

Склад учасників Команди супроводу:постійні учасники: заступник директора з навчально-виховної роботи; вчитель початкових класів (класний керівник); вчителі – предметники;асистент вчителя; практичний психолог, соціальний педагог, логопед;батьки дитини з ООП.залучені фахівці:фахівці інклюзивно-ресурсного центру (далі ІРЦ) вчитель-дефектолог (в залежності від виду порушення розвитку дитини з ООП);медичний працівник закладу освіти, сімейний лікар;асистент дитини;спеціалісти служби соціального захисту населення;спеціалісти служб у справах дітей тощо.

Номер слайду 9

Принципи діяльності Команди супроводу:повага до особистості та опора на позитивні якості дитини з особливими освітніми потребами;всебічне вивчення особистості дитини, організація ефективної допомоги і психолого-педагогічої підтримки, відстеження динаміки її розвитку з метою успішного навчання і подальшої соціальної адаптації;активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до участі в супроводі дитини в освітньому процесі та розробці ІПРкомандний підхід - усі члени команди супроводу беруть участь у оцінці можливостей і потреб дитини та приймають колективне рішення про цілі, завдання, зміст навчання, застосування адаптацій, модифікацій навчального матеріалу та додаткових засобів підтримки;конфіденційність та дотримання етичних принципів учасниками Команди супроводу. Команда супроводу

Номер слайду 10

Завдання команди психолого-педагогічного супроводу. Збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторінгу виконання ІПРСтворення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище. Визначення напрямків психолого –педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підстав висновку ІРЦ, і забезпечення надання таких послуг. Проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їхнього розвитку, навчання та виховання. Розроблення ІПР для кожної дитини з ООП і моніторинг її виконання з метою коригування і визначення динаміки розвитку дитини. Надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання. Проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього і неупередженого ставлення до дітей з ООП

Номер слайду 11

Організація роботи Команди супроводу. Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи/вихователя-методиста, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл обов’язків між його учасниками. Команда супроводу діє на основі річного плану роботи, затвердженого заступником директора з навчально-виховної роботи/вихователем-методистом і погодженого з директором закладу освіти. Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.

Номер слайду 12

Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться щоквартально (раз на місяць для закладів дошкільної освіти) відповідно до затвердженого плану. За потреби скликаються позачергові засідання. На засіданнях Команди супроводу обговорюються особливості розвитку та навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП з метою визначення ступеня психолого-педагогічної підтримки, складання (коригування) ІПР, визначення прогресу розвитку дитини.

Номер слайду 13

Команда супроводу. Головою засідання Команди супроводу є керівник закладу освіти або уповноважена ним особа із складу постійних учасників. Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу). Рішення засідання Команди супроводу оформляються у протоколі засідання, який веде відповідальний секретар і підписується головою, відповідальним секретарем та всіма учасниками засідання. Відповідальний секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.

Номер слайду 14

Документація команди супроводу:річний план роботи Команди супроводупротоколи засідань Команди супроводузвіт про результати виконання ІПР дитини з ООП.

Номер слайду 15

Організація надання послуг На підставі висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини впродовж 2 тижнів (30 днів) з моменту зарахування дитини до закладу освіти. ІПР погоджується з батьками та вноситься на розгляд педагогічної ради та затвердження керівником закладу освіти.

Номер слайду 16

Організація надання послуг Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та/(або) індивідуальну навчальну програму відповідно до особливостей інтелектуального розвитку дитини з ООП. В кінці кожного семестра проводиться аналіз ефективності засвоєння навчального матеріалу дитиною та, у разі необхідності, коригування індивідуальної навчальної програми. Команда супроводу проводить моніторинг стану виконання ІПР не рідше, ніж двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини. За результатами моніторингу Команда супроводу, в разі потреби, направляє дитину з ООП на повторну комплексну оцінку до інклюзивно-ресурсного центру.

Номер слайду 17

Команда супроводу. Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять. Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП. Корекційно-розвиткові заняття проводяться педагогічними працівниками закладу чи залученими фахівцями (в тому числі фахівцями ІРЦ) в залежності від кадрового потенціалу закладу та наявного контингенту дітей з ООП.

Номер слайду 18

Функції учасників Команди супроводу

Номер слайду 19

Адміністрація закладу освіти (Директор, заступник директора з навчально-виховної роботи)організація роботи Команди супроводу;формування складу Команди супроводу;призначення відповідальної особи по координації розробки ІПР;контроль виконання висновку ІРЦ;залучення фахівців ІРЦ для надання психолого-педагогічних послуг дітям з ООП;забезпечення розгляду ІПР педагогічною радою, а також затвердження наказом керівника;оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;залучення батьків (законних представників) до розробки ІПР;моніторинг виконання ІПР; контроль за виконанням завдань Команди супроводу.

Номер слайду 20

Практичний психологпсихологічний супровід дитини з ООП;надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;проведення консультацій з батьками дитини з ООП;сприяння формуванню психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП;підготовка звіту про результати надання психологічних послуг дитині із зазначення динаміки її розвитку.

Номер слайду 21

Соціальний педагогсоціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти і їх батьків (законних представників).виявлення соціальних питань, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;вивчення соціальних умов розвитку дітей з ООП;планування і реалізація завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі, надання допомоги дітям і сім’ям, що знаходяться у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги;

Номер слайду 22

проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до роботи в гуртках, секціях та інших об'єднаннях;надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі;захист прав дітей з ООП, за відповідним дорученням представлення їхніх інтересів у правоохоронних і судових органах та інших організаціях;

Номер слайду 23

Вчитель початкових класів/ класний керівникзабезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;інформування учасників Команди супроводу про результати досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР за відповідним предметом навчання;розробка індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми, адаптація навчального матеріалу відповідно до потенційних можливостей дитини з ООП;створення належної моральної атмосфери взаємин в класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.

Номер слайду 24

Асистент вчителядопомога в організації освітнього (виховного) процесу дитини з ООП, участь у розробці ІПР;участь у підготовці індивідуального навчального плану та/(або) індивідуальної навчальної програми;адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами;спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;оцінка спільно з вчителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР; підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб; - консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам;

Номер слайду 25

Медична сестра інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості; за необхідністю збір додаткової інформації від батьків, осіб, які їх замінюють, закладу охорони здоров’я стосовно стану здоров’я дитини.

Номер слайду 26

Вчителі–дефектологи (вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог), вчитель лікувальної фізкультури, фахівці ІРЦнадання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно з ІПР;оцінка розвитку дитини згідно кваліфікації з метою вивчення її потенційних можливостей та потреб;надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР;підготовка звіту про результати надання корекційно-розвиткових послуг дитині з зазначенням динаміки її розвитку, згідно з ІПР.

Номер слайду 27

Батьки дітей з ООПНадання інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань)Участь у роботі КППС, у тому числі залучення до складання ІПР;Створення умов для навчання, виховання і розвитку дитини.

Номер слайду 28

Орієнтація на інтереси сім'ї як основний принцип психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП;Важливою частиною КППС є батьки. Батьки беруть участь в ухвалені рішень, що впливають на освіту та розвиток дитини. Як учасники освітнього процесу батьки мають право: Надавати свій дозвіл на проведення комплексного оцінювання розвитку дитини в ІРЦ;Мати повну інформацію про умови навчання дитини;Надавати необхідну інформацію, що може вплинути на навчання і поведінку дитини в школі;Брати участь у розробленні ІПР;Отримувати від вчителів та інших спеціалістів інформацію про розвиток, навчання й успішність дитини, зокрема про реалізацію ІПР;Мати доступ до інформації про навчання дитини в школі, включаючи результати оцінювання і звіти;Отримувати консультації фахівців, які працюють з дитиною;Регулярно отримувати звіти про успіхи дитини упродовж навчального року;Надавати дозвіл на додаткові послуги, що їх може потребувати дитина;Оскаржувати рішення , які на думку батьків, не найкращим чином не задовольнятимуть ООП дитини, та працювати з КППС над пошуком кращих рішень.

Номер слайду 29

Обмін важливою інформацією з батьками дасть змогу вчителям ефективно організовувати освітній процес. Така інформація може охоплювати: Важливу медичну інформацію. Успішні навчальні і поведінкові техніки, які батьки застосовують вдома. Зміни в сім'ї – смерть родичів, розлучення батьків, загибель домашньої тварини. Попередній досвід навчання дитини з ООПНамічені для дитини цілі, над досягненням яких батьки працюють вдома

Номер слайду 30

Робота з сім’ями має будуватися на таких принципах:партнерство з батьками комплексний підхід позитивна характерис-тика урахування стану, думки, досвіду повага до батька і матері

Номер слайду 31

КонсультаціїКолективні ІндивідуальніЗа заявкою. ТематичніОперативні

Номер слайду 32

Індивідуальне консультування:Індивідуальні консультації проводять за запрошенням фахівця або на прохання батьків раз на тиждень у певний день. Консультувати батьків варто з таких питань: повідомлення про результати психолого-педагогічного обстеження дитини, особливості її розвитку, розкриття її сильних і слабких сторін – на початку навчального року; показ прийомів корекційної роботи з дитиною; інформування про успіхи учня та ті проблеми, на які потрібно звернути увагу вдома, та різні аспекти його розвитку, навчання й виховання. Одним із завдань індивідуального консультування є навчання батьків способам співпраці з дитиною (ігри, читання, спілкування), яка не буде ефективною, якщо у ній не братимуть участь члени сім’ї.

Номер слайду 33

Бесіди. КолективніІндивідуальніБатьківські збори. Тренінг«Круглий стіл»«Педагогічна вітальня»

Номер слайду 34

Анкетування Спільні розваги. Батьків «нормотипових дітей»Батьків дітей з ООППроведення свят. Конкурсів

Номер слайду 35

Співпраця з батьками являється ключовим елементом в створенні середовища, де діти почуватимуться щасливими та захищеними, відчуватимуть підтримку родини та зможуть максимально розвивати свій потенціал. В цьому середовищі фахівці та батьки мають співпрацювати задля надання найкращої допомоги дитині в навчанні.

Номер слайду 36

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
11130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку