Приголосні звуки їх роль в українській мові.

Про матеріал
Ознайомити учнів з приголосними звуками української мови, розвивати їхні вміння розрізняти й артикулювати звуки, навчати правильної артикуляції приголосних, виховувати увагу до звукового складу мови.
Перегляд файлу

ТЕМА: Приголосні звуки

МЕТА: дати поняття, для чого потрібні приголосні звуки, яка їх роль в мові.

                                        ХІД УРОКУ

1.Організационний момент

- Зараз ми відправимся в подорож по загадковій країні, в якій живуть приголосні звуки. Приголосні звуки вирішили  здійснити прогулянку по їх країні. Пригадайте, чим відрізняються приголосні звуки від голосних?

-Голосні звуки тягнуться, співаються.

-Приголосні звуки на своєму шляху зустрічають перешкоду.

2.Хвилинка каліграфії.

Запишіть парні приголосні звуки.

Б-п,  д – т, в – ф, з – с, ж – ш, г – к.

Запишіть словосполучення,  уставити потрібну букву.

А) Списати  з дошки:

Смачний су(п), ло(ф)кий жираф, хворий зу(п).

Б)Запишіть під диктовку.

Молотьба, рідкий, в’язкий, легкий, ложка.

В) Запишіть по пам’яті.

Хто ліниться, той постійно хоче спати.

-Назвіть приголосні, які не мають пари.

Р, л, м, н, й, ш, ц, ч, щ.

3. Записати речення і прокоментувати його.

Сонячним променям.

4. Перевірка знань

Визначити, де м’який, а де твердий приголосний звук.

Пройдіть це випробування.

На дошці запис.

В дрімучому лісі жила мовчазна птиця сова.

-Знайдіть в цьому реченні небезпечні місця.

Списати речення без помилок.

-Назвіть, які приголосні м’які, а які тверді?

Замалюйте тверді приголосні синім олівцем, а м’які – зеленим.

-А нащо нам потрібні приголосні звуки?

(Щоб  отримати слова)

-Яке слово краще прочитати- коли одні голосні, чи одні приголосні, чи приголосні і голосні?

- Розділіть слова на групи. На дошці запис.

Берези, дятли, лижі, пальми, тюлень.

-Які групи утворилися? (з м’якими і твердими приголосними)

Проведемо експеримент. На дошці запис.

Н. ст, б. р. б. н, в. вк, ст. л, с . лиц.., ч..йни.., уч. ник.

 -Як ви думаєте, чого більше приголосних звуків чи голосних?

5.Завдання для кмітливих.

Зі слова збіг приголосний, поверніть його

Рубка - ….,  лапа - …, шар - …., укус - …., каска - …, слон - ...

-Давайте  подумаємо, які були слова?

6. Підсумок уроку

- Що ми пригадали про приголосні звуки?

 

docx
Додано
10 липня
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку