Приготування бутербродів

Про матеріал
Бутерброди - це закуска, яку можна приготувати на сніданок, обід, полуденок і вечерю. Їх подають як окрему страву, а також об'єднуючи з іншими (супом, бульйоном, чаєм, кавою та ін.) Бутерброди дуже зручна їжа в дорозі або похід.
Перегляд файлу

План-конспект практичного заняття з Кулінарії

 

Практична робота: Приготування бутербродів (з ковбасою, з шпротами).

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

1. Навчальна ―сприяти формуванню і розвитку вмінь приготування бутербродів;

2. Виховна ― виховувати в учнів культуру праці, охайність;

3. Розвивальна ―сприяти розвитку окоміру, творчої уяви;

4. Профорієнтаційна – Ознайомити учнів із професією кухар.

ОБ’ЄКТИ НАВЧАЛЬНОЇ І ВИРОБНИЧОЇ ПРАЦІ: бутерброди з ковбасою та шпротами.

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ:

- Доцяк В.С. Українська кухня: Технологія приготування страв. К.: Вища шк., 1995. - 550 с.

 

 робочий зошит;

ОБЛАДНАННЯ, ПРОДУКТИ:

  •                                    ніж, кухонна дошка, тарілка; хліб, масло, ковбаса, шпроти, зелень.

     ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: нарізання.

МЕТОДИ НАВЧАННЯ: пояснення, опитування, демонстрація.

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ: бригадна.

ЧАС: 4 години (240хв).

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА ……2 хв.

1) введення учнів у майстерню; привітання;

2) перевірка присутності учнів (за журналом,); заповнення вчителем класного журналу;

3) перевірка підготовленості учнів до заняття;

4) призначення чергових (за графіком);

5) організація робочих;

6) ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ………..16 хв.

1) повідомлення назви, мети і завдань практичної роботи

Тема практичної роботи: Приготування бутербродів.

Мета: навчитись готувати бутерброди.

 Усне фронтальне опитування.

Питання до учнів:

  •                                    Що таке кулінарія?
  •                                    Що значить харчування для людини?
  •                                    Як організувати робоче місце кухаря?

Розповідь вчителя

Бутербродами називають шматочки хліба з розміщеними на них різними продуктами. Бутерброди - це закуска, яку можна приготувати на сніданок, обід, полуденок і вечерю. Їх подають як окрему страву, а також об'єднуючи з іншими (супом, бульйоном, чаєм, кавою та ін.) Бутерброди дуже зручна їжа в дорозі або похід. 
Види бутербродів. Існує велика кількість різноманітних бутербродів. За температурі подачі бутерброди бувають гарячі і холодні. На смак - солоні, гострі і солодкі. Залежно від форми бутербродів їх поділяють на: закусочні і відкриті, якщо начинка розміщена зверху на шматочку хліба. 
закриті (сандвічі), в яких начинка знаходиться між шматочками хліба або булки, 
закусочні (канапе) - маленьких розмірів з прикрасами. Якщо на шматочку хліба розміщений який-небудь один продукт, - це простий бутерброд, якщо кілька різних продуктів, - складний бутерброд (асорті). 
Харчова цінність бутербродів залежить від використаних продуктів. У перекладі з німецької слово «бутерброд» означає хліб з маслом (butter - масло, brot - хліб). Тим не менше, для приготування бутербродів використовують найрізноманітніші продукти: хліб, яйця, овочі, фрукти, ягоди, м'ясні, рибні та молочні продукти. 
Основою бутербродів є хліб - пшеничний, житній або хлібобулочні вироби - батони, булки, рогалики та ін 
Продукти для бутербродів слід правильно підбирати за смаком.

Завдання

1 бригада – приготувати бутерброди з ковбасою.

2 бригада – приготувати бутерброди з шпротами.

ІІІ. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ ТА ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ……….210 хв.

А. Самостійна робота учнів, вправи:

1) учні готують бутерброди;

2) форми організації праці учнів – бригадна;

Б. Інструктаж вчителя:

1) форма проведення - фронтальна;

2) зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів; інструктування учнів з використання окремих операцій і завдання в цілому;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;

3) постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії;

Санітарно-гігієнічні правила і норми

Підприємство масового харчування відповідно до діючих норм забезпечення типових підприємств, повинні бути забезпечені торгово-технологічним і холодильним обладнанням, причому матеріал, з якого виготовлене обладнання, інвентар і тара, не повинен негативно впливати на продукти харчування, змінюючи їх оргалептичні якості, тобто метал має бути антикорозійним.

Розставлене технологічне обладнання повинне забезпечувати вільний доступ до нього і правильну прочність виробничих процесів та забезпечення умов дотримання правил техніки безпеки працівниками підприємства.

Усе обладнання на підприємстві, повинне бути пронумерованим. Підприємства масового харчування широко використовують механічне обладнання. Повний комплект механічного обладнання сприяє підвищенню рівня санітарної культури виробництва. Конструкція обладнання повинна передбачати можливість розбирання для належної санітарної обробки агрегатів. Після роботи окремі деталі цих машин слід ретельно промити гарячою водою, ошпарити кип’ятком, насухо протерти чистою тканиною і просушити у жарочній шафі.

Раз на тиждень робоче обладнання та інвентар слід продезинфікувати 0,5% - ним розчином хлорного вапна, після чого промити гарячою водою. До механічного обладнання належать виробничі столи та ванни. Ванни для миття посуду, шафи для сухих продуктів, інвентаря, розробні дошки, сушильні шафи, тощо. Виробничі столи, призначені для обробки харчових продуктів, повинні мати покриття зі стійкого до органічних кислот та корозії металу. Воно може бути із дюралюмінію, неіржавіючої сталі. Проте для формування тіста допускаються столи із дерев’яною гладко виструганою поверхнею без щілин.

Без маркування використовувати ножі і обробні дошки заборонено.

Після роботи весь дерев’яний дрібний інвентар (обробні дошки, лопатки, мішалки) потрібно мити гарячою водою (50 ºС ) з додаванням мийних засобів після чого споліскувати гарячою водою ( не нижче 65 ºС ). Далі інвентар просушується на гратчастих металевих стелажах.

Всі шафи, які знаходяться на підприємстві також повинні бути на ніжках висотою до 15-29см, що дає змогу підтримувати чистоту під ними.

На підприємствах масового харчування, де в раціоні є і вареники з сиром,  допускається до використання такий посуд : фаянсовий і фарфоровий (тарілки, чашки, глечики), скляний сортовий (стакани, бокали та ін), алюмінієвий, мельхіоровий а також посуд із нержавіючої сталі (ножі, виделки, ложки, тарілки, мисочки, лопатки тощо). Столовий і чайний посуд з відбитими краями та тріщинами до використання не допускається.

На підприємствах масового харчування слід використовувати кухонний посуд із нержавіючої сталі, чавуну, алюмінію, оцинкованого заліза (баки, відра для кип’ ятіння і зберігання питної води, для зберігання сипучих товарів).

Посуд, який використовується на підприємствах масового харчування має бути виготовлений із матеріалів, дозволених Міністерством охорони здоров’я України.

Не припустимо використання посуду із пластмаси, оскільки цей матеріал при зіткненні з їжею здатний виділяти шкідливі для організму речовини. Із полімерних матеріалів використовують вазочки, стаканчики для коктейлів, цукерниці тощо. Широко використовуються тара з полімерних матеріалів, оскільки вона гігієнічна від тари, виготовленої з інших матеріалів, значно легша і менш громіздка.

 

4) прийняття і попередня оцінка робіт учнів, дегустація.

IV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ…….10 хв.

1) підведення підсумків практичної роботи, аналіз виконаних робіт;

2) відзначення кращих робіт і їх демонстрація;

3) аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок;

4) повторне пояснення вчителем способів усунення помилок.

5) повідомлення вчителя про досягнення цілей заняття.

6) об’єктивна оцінка результатів колективної та індивідуальної праці учнів на занятті; виставлення оцінок у класний журнал та у щоденники учнів;.

7) повідомлення теми наступної практичної роботи: Приготування салату з крабовими паличками.

8) домашнє завдання: заготовити продукти для приготування салатів.

V. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПРИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ ЧЕРГОВИМИ.

VІ. ПІДГОТОВКА МАТЕРІАЛЬНОЇ БАЗИ ДО НАСТУПНОГО ЗАНЯТТЯ…….2 хв.

 

 

doc
Додано
15 вересня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку