ПЛАН УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Тема:Приготування страв з яєць.
Тема уроку: приготування яєць смажених: яєчня натуральна, з салом, з ковбасою, сосисками, з сиром.
Мета уроку: Навчити учнів приготуванню страв смажених з яєць: яєчня натуральна, з салом, ковбасою, з сиром.
Навчальна: закріпити теоретичні знання, сформувати практичні вміння та навички при обробки яєць,при приготуванні страв смажених з яєць, дотримання вимог санітарії, гігієни.
Виховна: виховувати в учнів акуратність, культуру праці, вміння працювати в колективі, відповідальність за виконану роботу, бережливе, економне використання сировини.
Розвиваюча: розвивати в учнів самостійне мислення, пізнавальну активність, вміння розв’язувати проблеми та виробничі ситуації.
Тип уроку: виконання комплексних робіт.
Вид уроку: комбінований.
Методи проведення: Словесний (бесіди, пояснення, інструктаж), наочні (демонстрація, відеофільми), практичні, інструменти: інвентар, посуд, сировина; картки завдання.
Матеріально-технічне забезпечення:
Обладнання: терези, виробничі столи, електроплита.
Посуд та інвентар: сковороди, ложки ,копистка,посуд до подачі.
Сировина: за технологічною карткою.
Міжпредметні зв’язки: «Технологія приготування їжі з основами товарознавства», «Устаткування підприємств харчування», «Охорона праці»,«Снітарія і гігієна».
Перелік практичних завдань: приготування страв з яєць.
Список основної та додаткової літератури: інструктажі з техніки безпеки під час роботи в м'ясному цеху. В.І. Доцяк «Українська кухня».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
перевірка присутності учнів;
перевірка готовності учнів до уроку (зовнішній вигляд, наявність та стан санітарного одягу);
допуск з техніки безпеки.
ІІ. Вступний инструктаж.
1. Повідомлення теми і мети уроку: «Приготування яєць смажених: яєчня натуральна, з салом, з ковбасою, сосисками, з сиром».
2. Мотивація навчальної діяльності: значення даної роботи для освоєння професії.
Метою сьогоднішнього заняття є навчитися правильно підбирати інструмент, інвентар, посуд, правильно організувати робоче місце, дотримуватися правил ведення технологічного процесу,обробляти яйця та смажити яйця.
Отже, сьогодні на уроці ми будемо вчити гарячий цех. Вивчення цієї теми має важливе значення, адже набуті знання, вміння,навички на уроці допоможуть вам у майбутньому, коли ви будете працювати на виробництві.
3. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Які поживні речовини містяться в яйцях ?
2.Чому сирі яйця засвоюються гірше, ніж варені?
3.Які яйця належать до дієтичних, а які – до столових?
4.Як обробляють яйця та яєчні продукти?
5.Скільки потрібно часу для приготування яєць рідких ?
6. Які продукти переробки яєць використовують на підприємствах масового харчування? Дайте їм характеристику.
4. Інструктаж по темі уроку:
- організація робочого місця:
а) вимити стіл та інструмент гарячою водою;
б) перед початком роботи вимити руки з милом і ополоснути їх 0,2 % розчином хлорного вапна;
в) розробну дошку розмістити перед собою, на відстані 5-6 см від краю столу. Інструмент, інвентар, посуд розмістити праворуч. Ніж покласти лезом
- підготовка робочого місця до безпечної роботи :
а) перевірити стійкість робочого столу;
б) зручно розмістити запаси сировини, інструмент;
в) перевірити наявність гумових килимків біля електроустаткування;
г) перевірити справність зазаемлення, занулення.
- правила поводження з ножем:
а) при роботі з ножем дотримуватися обережності;
б) берегти руки від порізів;
в) перевірити надійність закріплення леза;
г) при перерві в роботі вкладати ніж в пенал ( футляр);
д) не ходити і не нахилятися з ножем в руках;
- згадаємо правила особистої гігієни працівників:
а) залишити верхній одяг, взуття, головний убір, особисті речі в гардеробі;
б) зняти ювелірні прикраси, годинники;
в) нігті повинні бути коротко підстриженні;
г) перед початком роботи мити руки з милом та дезінфікувати 0,2 % розчином хлорного вапна;
д) одягти чистий санітарний одяг, підбирати волосся під ковпак або косинку;
е) після відвідування туалету мити руки з милом та дезінфікувати;
Пояснення нового матеріалу за допомогою опорного конспекту.
За допомогою збірника рецептур виконання завдання на приготування смажених страв з яєць.
5.Закріплення вступного інструктажу.
Опитування учнів методом ланцюжка:
1.Які страви належать до смажених страв з яєць ?
2.Яким способом і при якій температурі смажать страви з яєць?
3.Як посипають сіллю яєчню натуральну?
4.Скільки хвилин смажать яєчню натуральну?
5.Як треба подавати яєчню натуральну ?
6.Які продукти переробки яєць використовують на підприємствах масового харчування? Дайте їм характеристику.
7.При якій температурі зберігають холодні вироби з яєць?
Підведення підсумків закріплення нового матеріалу.
Видно, що ви засвоїли новий матеріал. Питання є?
Якщо вам все зрозуміло і до мене немає питань, переходимо до виконання практичного завдання, ділимось на бригади:
І бригада - готує яєчня з сиром;
ІІ бригада – готує яєчня натуральна;
ІІІ бригада - готує яєчня з м’ясними продуктами;
Перед тим як перейти до виконання практичного завдання, згадаємо правила з охорони праці:
. пересувайте каструлі по поверхні плити напівкруговими рухами.
. не допускайте розливу рідини, жиру на поверховість плити.
. не допускайте попадання холодної рідини в розігрітий жир.
. кришку казанів, каструль відкривайте на відстані витягнутої руки.
. не опирайтесь на обладнання.
. не залишайте без нагляду працююче обладнання.
. без відома або розпорядження майстра в.н., зав.виробництва не дозволяйте нікому працювати на незакріпленому за вами обладнанні.
. каструлі, казани, автоклави, наповнюйте водою так, щоб рівень її був 8-10см. нижче кришки.
. не допускайте розливу рідини, жиру на підлогу.
. біля кожного виду устаткування покладіть діелектричний килимок.
ІІІ. Поточний інструктаж.
1.Самостійна робота учнів по виконанню завдання та пояснення порядку їх виконання за допомогою збірника рецептур:
І бригада - готує яєчня з сиром;
ІІ бригада – готує яєчня натуральна;
ІІІ бригада - готує яєчня з м’ясними продуктами;
Правильна організація робочого місця.
Користуючись інструкційними картками провести підготовку яєць до використання.
2. Цільові обходи майстром робочих місць учнів:
Перший обхід: майстер виробничого навчання перевіряє готовність робочого місця відповідно до правил т/б, спостерігає за ходом виконання завдання.
Другий обхід: майстер виробничого навчання підходить до учнів, які неправильно виконують завдання, і додатково інструктує (пояснює) та вказує на помилки, допущені під час виконання даної роботи.
Третій обхід: майстер виробничого навчання перевіряє правильність здійснення самоконтролю. Якщо трапляються типові помилки при виконанні роботи, зупиняє учнів і проводить додатковий інструктаж.
Четвертий обхід: майстер виробничого навчання перевіряє, як дане завдання виконане у відповідності до технологічних умов, технологічних карт, перевіряє смакові якості, правила відпуску даної страви, аналізує помилки, оцінює роботу учнів.
ІV. Заключний інструктаж.
- аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
- оцінка роботи учнів, їх об’єктивне обґрунтування;
- аналіз причин помилок учнів та способи їх усунення;
- аналіз дотримання правил охорони праці, організації робочих місць учнів.
- розгляд випадків нераціонального використання робочого часу;
- видача домашнього завдання;
- повідомлення теми та мети наступного уроку.
Домашнє завдання:
Повторити теоретичні матеріали по даній темі: «приготування страв з яєць»
Підготуватися до заліку.