Приклад олімпіадних завдань

Про матеріал
Матеріал для вчителя, який допоможе не лише перевірити знання учнів з української мови та літературного читання ,а й підготувати до олімпіадних заходів.
Перегляд файлу

                                                  Час виконання 60 хвилин.

  1. Випиши з вірша слова, в яких є два однакових звука. Підкресли букви, які позначають ці звуки:

Весела, гарна й кучерява,

маленька дівчинка Весна

біжить, сміється, сіє трави,

і пісня ллється голосна.

  1. Підбери до слів:  какаду, кафе, вуаль, рояль, мозоль, шампунь- близькі за значенням прикметники в однині. Запиши словосполучення.
  2. Постав коми в реченні так, щоб в першому випадку мова йшла про п’ятьох людей, а в другому – про чотирьох

На вокзалі Петро зустрів матір сестру брата свого товариша.

На вокзалі Петро зустрів матір сестру брата свого товариша.

  1. Напиши прислів’я, в які входять пари-антоніми

Весна-осінь                                       світ-тьма                       густо-пусто

  1. Вставити в дужки склад з трьох букв. Він повинен закінчувати перше слово, а розпочинати друге.

Ко (    )гарин, кара (   )ня, біли (   )ння, ко (   )лад, до (   )ня.

  1. Зістав твори з їх авторами:

А) Леся Українка                             а) « Коник- стрибунець»

Б) Ірина Жиленко                            б) «Зацвіла в долині»

В) Леонід Глібов                              в) «Осінь пензлика взяла»

Г) Т. Г. Шевченко                              г) «Снігова баба»

Д) Марія Пономаренко                 д) «Вишеньки»

7. Прочитай текст

                     Красиві слова і красиве діло

   Серед поля стоїть маленька хатка. Її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.

    Одного разу серед літнього дня захмарилося і пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.

    Коли це бачать, до хатинки біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть з іншого села. Одежа на ньому мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.

   І ось перший з тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:

-         Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе…

Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:

-         Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі..

А третій не промовив жодного слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку і одягнув суху. Гарні не красиві слова. Гарні- красиві діла. (В.А.Сухомлинський)

                      Виконай завдання:

  1. Запиши, до якого жанру належить текст.
  2. Від чийого імені ведеться розповідь?

А) від одного хлопчика

Б) від двох хлопчиків

В) від автора

          3. Встанови відповідність дій

                      -стоїть

                        -пересидіти

                       - віддав

                       -побудували

                       -біжить

                        -сховалися

                        -дивилися

           4. Чому третій хлопчик мовчки віддав свою сорочку?

      А) зрадів                      б)вона була мокра           в) він був сором’язливий

           5. Запиши головну думку твору.

docx
Додано
26 березня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку