Рідна мова - душа народу

Про матеріал
Викликати бажання вивчати українську мову, милуватися її красою; прищеплювати і розвивати почуття патріотизму, національної гордості за мову, за тих, хто передав нам у спадок цей національний скарб; збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови, розвивати навички роботи в групах, пам’ять, увагу, швидкість мислення; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало її знати.
Перегляд файлу

Слайд 1

imageТема: Рідна мова - душа народу

 Квест-гра до Дня української писемності та мови для учнів 3 класів.

.

Мета: викликати бажання вивчати українську мову, милуватися її красою;

прищеплювати і розвивати почуття патріотизму, національної гордості за мову, за тих, хто передав нам у спадок цей національний скарб; збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови, розвивати навички роботи в групах, пам’ять, увагу, швидкість мислення; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало її знати.

 

Обладнання: бібліотека,  вишитий рушник, вислови відомих українських людей про українську мову, українське слово, екран, проектор, роздатковий матеріал.

image 

Хід квесту-гри

 

Бібліотекар: 

 

Слайд 2. Епіграф:

«Яке прекрасне рідне слово! Воно – не світ, а всі світи.» Володимир Сосюра

 

Хід заняття

 

Бібліотекар. Доброго дня, шановні мої маленькі друзі! 

-   Я рада вітати вас у нашій бібліотеці. Мене звуть Ганна Федорівна. Ми з вами вже раніше познайомились на наших заняттях. Пам’ятаєте?

Нехай  цей незвичайний урок-квест  збагатить ваші знання. А про що? 

Зараз ми з вами дізнаємось відгадуючи пазл-загадку..(роздаються пазли про мову). 

-   Так діти, хто мені скаже про що ми сьогодні з вами поговоримо?

-   Звісно, правильно!  Про  нашу рідну українську мову, її історію, традиції, допоможе дізнатись багато цікавого про визначних діячів української словесності. 

Слайд 3 (відкривається тема заняття)

image А в кінці нашого заняття Я попрошу вас мої маленькі друзі допомогти мені  у підведенні підсумків уроку.

   Вашим завданням буде – дати оцінку всьому, що ви побачите і почуєте… 

   Для цього ви маєте вибрати той смайлик -

картку, яка допоможе вам висловити власну думку.

   (роздати дітям картки зі смайликами)

А тепер зверніть увагу на значення кольорів:   (Метод «Капелюхи де

Бора»)

-  зелений смайлик – що вам сподобалося на уроці?

-  червоний  – що не сподобалося?

-  жовтий – що нового ви дізнались для себе?

А тепер приєднуйтесь до мене і пориньте у чарівний світ знань…

 

 Бібліотекар.

 Мова – це диво, яке ми чуємо від миті свого народження, це почуття, які допомагають нам виразити любов і турботу про рідних та друзів, це радість, якою ми ділимось з коханою людиною, це душа, що випромінює життєву силу, це невичерпне джерело, звідки ми черпаємо наснагу, знання і прагнення осягнути всесвіт.  А  для того, щоб ми знали, вивчали і не забували своєї рідної мови, щоб підвищували її значимість для майбутнього, наш національний  календар поповнився ще однією важливою датою для кожного справжнього українця – 9 листопада. 

        Сьогодні, ми дізнаємося про цей день більше та витоки нашої мови.

 

Слайд 4.  Бібліотекар.  Як ви думаєте ? А чи завжди люди вміли розмовляти? Чи спілкувалися вони між собою за допомогою мови???

image Про це можна довідатись, заглянувши у наше далеке-далеке минуле.

                                                                                 Легенда       про        виникнення          писемності

(слайд з картинкою плем’я та інші)

imageЖило на землi плем’я розумних людей. Вмiли вони полювати, готувати їжу на вогнищi. А всi ці знання зберiгали в пам’ятi, а дiтки вчились у батькiв, спостерiгаючи за ними.

I жила в цьому племенi сiм’я: мама, тато i донька Ая. Одного разу пiшли тато з Аєю до лiсу i вистежили здоровенного ведмедя. Тато хотiв вполювати звiра, та списа забув удома. Взяв тодi вiн шматок кори i

намалював листа дружинi (писати тодi вмiли тiльки так).

Мама «прочитала» листа i закричала. Збiглися всi родичі племенi. А жiнка їм пояснила, що її чоловiка хоче ведмідь з’їсти, i показала кожному листа.

Всi схопили зброю i кинулись на допомогу. А мисливець, побачивши озброєних родичiв, подумав, що його хочуть убити, i почав утiкати. Бiгав, доки не натрапив по дорозi на старця-мудреця. Почав просити у нього захисту.Коли все з’ясувалося, то люди племенi ще довго смiялися. Та старiйшини задумались i, щоб не було плутанини, вирiшили придумати iнше письмо, щоб легше було тлумачити написане. І придумали лiтери.

Не знали, як же назвати всi цi лiтери, а тут перед ними дiвчинка гралася на iм’я Ая. Отож в ирішили, що першу літеру назвуть А, а остання буде Я. Згодом були названi всi лiтери.

image Слайд 5. (старовинні малюнки письма з ієрогліфами) Так виникло письмо. З того часу люди почали користуватися не лише усним, а й писемним мовленням.

    

 

 

image Слайд 6. Щорічно  9 листопада в Україні відзначається День української писемності та мови, запроваджений у 1997 році Указом Президента, в якому говориться: “На підтримку ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливості ролі української мови в

консолідації суспільства постановляю: “Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця”.

image Слайд 7. (портрет Сухомлинського з висловом) Василь Сухомлинський писав: «Мова – це віконця, через які людина бачить світ. Багата мова – багатий духовний світ, розвинуте почуття краси слова – велика моральна культура. Убогість слова – це убогість думки, інтелектуальної, емоційної, естетичної товстошкірості».          Світ   захоплюється

українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.

       У 1934 році ще далеко-далеко в минулому, на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу. 

      На сьогоднішній день людство світу розмовляє на семи тисячах мов. А кожні два тижні одна з них зникає. А зникає мова – перестає існувати й народ!

       Пропоную сьогодні пригадати, що ви знаєте про нашу рідну мову, і позмагатися з вами, взявши участь у квест-грі  Рідна мова - душа народу.

Учасникам  потрібно відвідати 5 станцій, де потрібно виконати відповідні завдання . Кожному конкурсу передує  відео або вірш, або загадка. Уважно дивіться і слухайте, саме це і є підказкою для того, щоб ви могли знайти конверт із завданням. Якщо ви правильно відгадаєте, зрозумієте відео,- ви знайдете, де заховано конверт. Тож розпочнемо.

Слайд 8. Станція 1. А зараз послухаємо відео рядки з віршем про Україну, від маленької Ані… І дізнаємось де знаходиться перший конверт із завданням.

 

(конверт під книжкою про Україну (велика  книжка))

 

Завдання: “Чи знаєш ти алфавіт?”

Учасники гри відповідають з якої літери починається Ім’я мами та татка.

…………………………………………………………………………………………………

Слайд 9. Станція 2.  Відео вірш про вишиванку .

image

2.                       Як називаються літери, що записані в певному порядку?    (алфавіт)

3.                       Скільки букв «голосних» в слові матуся?         (3)

4.                       Які знаки ви знаєте що ставляться в кінці речення?    (крапка, знак оклику, знак запитання)

5.                       Яка буква не має звука?                              (м`який знак)

Конверт у другого бібліотекаря…

         image           image

Слайд 10, 11. Станція 3. «Книжка з казкою». 

Загадка про книжку та слайд з картинкою книжка казок.

 

Книжка з казкою  

(конверт під книжкою)

 

Завдання:   за допомогою міміки та жестів, не називаючи слів, що входять до фразеологізму, пояснити, про який фразеологізм  йде мова. 

Відгадати за підказками фразеологізм і пояснити його значення. 

  Крутитися, як білка в колесі – бути постійно зайнятим.

  У рот води набрати – мовчати

  Не покладати рук – працювати багато й старанно.

  Викладати карти – розповідати, нічого не приховуючи.

  Ловити ґав – бути неуважним

  imageТанцювати під чужу дудку – діяти не за власним бажанням, не зі своєї волі, постійно перебувати під чиїмось впливом.

 

image 

 

 

 

Слайд 12.

Станція 4.  Відео - Танець «Рушничок».

 

(конверт під рушником)

 

Завдання:  прочитати  прислів’я  та спробувати пояснити його значення. 

Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

М'які слова і камінь крушать.

Шабля ранить тіло, а слово — душу.

Слово до слова — зложиться мова.

Слайд 13.

image                                                                                   Станція       5.       Символи        України.        Відео.

(загадка)

 

(конверт під книгою з  символами України)

 

Завдання:   розповісти про які ще знаєте символи Українського народу

Бібліотекар.  Ну що ж. Це було останнє завдання нашого квесту. Сьогодні, ми ще раз переконалися у тому, що українська мова – це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня солов'я, прекрасна і барвиста, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не зачаровуючись виплеканою у віках рідною мовою. Тож, вивчайте її, збагачуйте свої знання, словниковий  запас  під  час  читання, а потім  спілкування. Досконало володіти мовою – обов'язок кожного справжнього українця.

 

imageСлайд 14.

 

Звучить пісня «Звучи, рідна мово!»

ЛЮБІТЬ РІДНУ МОВУ! ШАНУЙТЕ РІДНУ МОВУ! ДО НАСТУПНИХ ЗУСТРІЧЕЙ!

 

imageimageСлайд 15,16.

 

 

 

 

 

 

 

 

роздадковий матеріал

 

image 

 

 

 

 

 

 

 

пазли

 

image

pdf
Додано
3 квітня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку