Прикладні задачі до теми СЛР з двома змінними

Про матеріал
Презентація побудована на розв`язуванні прикладних задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними. В прикладах наведено повне роз`яснення розв`язку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРИКЛАДНІ ЗАДАЧІ Прикладна задача — це задача, що виникла поза математикою, але яку можна розвґязати математичними засобами.

Номер слайду 2

Пам'ятай! Коли ми розв'язуємо задачу за допомогою рівняння чи системи двох рівнянь, зручніше шукане в задачі число брати за невідоме. Розв'язати систему рівнянь з двома змінними означає знайти таку пару чисел, що є розв'язком цих рівнянь або ж довести, що такої пари не існує чи таких пар безліч.

Номер слайду 3

Вправа 1089 Човен за 3 години руху за течією і 2 години руху проти течії долає 92 км. За 9 год за течією човен долає відстань у 5 разів більшу, ніж за 2 години руху по озеру. Знайдіть власну швидкість човна та швидкість течії. Зосередся: згадай визначення: власна швидкість човна, швидкість течії, швидкість човна за течією та проти течії; застосуй систему рівнянь з двома змінними; склади рівняння для системи.

Номер слайду 4

Складемо короткий запис до задачі: нехай Vчовна=x км/год, а Vтечії=y км/год, заповнемо таблицю: Швидкість руху Час руху Відстань За течією x+y 3 години 3(x+y) 2(x-y) Проти течії x-y 2 години Швидкість руху Час руху Відстань І рівняння ІІ рівняння За течією x+y 3 год 3(x+y) разом подолали 92 км За 9 год в 5 разів більше ніж за 2 год руху по озеру Проти течії x-y 2 год 2(x-y)

Номер слайду 5

3(x+y)+2(x-y)=92, 9(x+y)=5·2x; розкриваємо дужки 3x+3y+2x-2y=92, 9x+9y=10x; 5x+y=92, x=9y; 5·9y+y=92, x=9y; 46y=92, x=9y; y=2, x=9·2=18; зводимо подібні доданки підставимо значення Х у перше рівняння розв'язуємо перше рівняння... Отже, маємо: Vчовна=18км/год Vтечії=2км/год.

Номер слайду 6

Вправа 1091 З пункту А і В, відстань між якими 168 км, одночасно вирушають велосипедист і мотоцикліст. Якщо вони будуть рухатися на зустріч один одному, то зустрінуться через 3 години. А якщо рухатимуться в одному напрямі, то мотоцикліст наздожене велосипедиста через 6 год. Знайдіть швидкість кожного з них. Зосередся: згадай визначення: рух в одному напрямі та протилежних; відстань між обґєктами в обох випадках; застосуй систему рівнянь з двома змінними; склади рівняння для системи.

Номер слайду 7

Введемо заміну... Оскільки нам потрібно знайти швидкості велосипедиста та мотоцикліста, то нехай Vвел=x км/год, а Vмот=yкм/год. Отже, якщо вони рухатимуться на зустріч один одному, то можна скласти рівняння: 3x+3y=168. А якщо рухатимуться в одному напрямку, то матимемо дане рівняння: 6y-6x=168. Тому складемо і розвґяжемо систему рівнянь: 3x+3y=168, 6y-6x=168.

Номер слайду 8

3x+3y=168, 6y-6x=168; винесемо спільні множники зліва в обох частинах рівнянь... 3(x+y)=168, 6(y-x)=168; x+y=56, y-x=28; 2y=84, x+y=56; y=42, x+42=56; y=42, x=56-42=14; спростимо рівняння... додамо почленно рівняння... знайдемо значення Y Отже, маємо: Vмот=42км/год Vвел=14км/год.

Номер слайду 9

Вправа 1092 Сума двох чисел дорівнює 62. Знайдіть кожне із чисел, якщо 70% від одного і 60% від другого разом складають 39,6. Зосередся: згадай визначення: відсоток від числа; сума чисел; застосуй систему рівнянь з двома змінними; склади рівняння для системи. Введемо заміну... Нехай перше число дорівнює X, а друге число -Y. Так як сума даних чисел дорівнює 62, маємо перше рівняння: x+y=62 Оскільки сума 70% від X та 60% від Y дорівнює 39,6, то маємо рівняння: 0,7x +0,6 y=39,6 Складемо та розвґяжемо систему рівнянь...

Номер слайду 10

x+y=62, 0,7x+0,6y=39,6 виразимо з першого рівняння значення X через Y... x=62-y, 0,7(62-y)+0,6y=39,6; x=62-y, 43,4-0,7y+0,6y=39,6; x=62-y, -0,1y=-3,8; y=38, x=62-38; x=24, y=38. спростимо друге рівняння... спрощуємо друге рівняння... знайдемо значення Y Отже, маємо: перше число 24, а друге —38.

Номер слайду 11

Вправа 1100 Змішали два види цукерок вартістю 45 грн і 54 грн за кілограм, після чого утворилося 25 кг суміші вартістю 48 грн 96 коп. за кілограм. По скільки кілограмів цукерок кожного виду взяли для суміші? Зосередся: згадай визначення: вартість; вага; вартість покупки; застосуй систему рівнянь з двома змінними; склади рівняння для системи.

Номер слайду 12

Введемо заміну... Оскільки нам відомо, що було два види цукерок, то нехай одного виду цукерок було X кг, а іншого Y кг. Тоді, якщо загальна вага суміші цукерок була 25 кг, то складемо перше рівняння: x+y=25. А так як вартість суміші цукерок за кілограм стала 48 грн 96 коп, то маємо рівняння: 45x+54y=48,96(x+y). Тому складемо і розвґяжемо систему рівнянь: x+y=25, 45x+54y=48,96(x+y).

Номер слайду 13

x+y=25, 45x+54y=48,96(x+y) виразимо з першого рівняння значення X через Y... x=25-y, 45(25-y)+54y=48,96(25-y+y); x=25-y, 1125-45y+54y=1224; x=25-y, 9y=99; y=11, x=25-11; x=14, y=11. спростимо друге рівняння... розв'яжемо друге рівняння... знайдемо значення Y, Та розв'яжемо друге рівняня... Отже, маємо: першого виду цукерок -14 кг, а другого —11кг.

Номер слайду 14

Вправа 1102 У двох бідонах разом було 75 л олії. Після того як половину олії з першого бідона перелили в другий, олії в другому стало в 4 рази більше, ніж у першому. По скільки олії було в кожному бідоні спочатку? Зосередся: згадай визначення: дріб від числа; застосуй систему рівнянь з двома змінними; склади рівняння для системи. Введемо заміну... Нехай в першому бідоні було X л олії, а в другому бідоні -Yл. Так як у двох бідонах разом було 75 л олії, то маємо перше рівняння: x+y=75 Оскільки з першого бідона перелили половину олії (0,5x ) до другого і в другому стало в 4 рази більше ніж в першому, то маємо рівняння: y+0,5x=4·0,5x Складемо та розвґяжемо систему рівнянь...

Номер слайду 15

x+y=75, y+0,5x=4·0,5x; виразимо з першого рівняння значення X через Y та спростимо друге рівняння... x=75-y, y+0,5x=2x; x=75-y, y+0,5(75-y)=2(75-y); x=75-y, y+37,5-0,5y=150-2y; x=75-y, y-0,5y+2y=150-37,5; x=75-y=75-45=30, y=45. підставимо значення X в друге рівняння та розв'яжемо його... спрощуємо друге рівняння та знаходимо значення X і Y... Отже, маємо: В першому бідоні 30 л олії, а в другому —45 л.

Номер слайду 16

Вправа 1108 По скільки грамів кожного з 2-відсоткового і 6-відсоткового розчинів солі треба взяти, щоб з них одержати 200 г 5-відсоткового розчину? Зосередся: згадай визначення: розчин; відсоток від числа; маса; застосуй систему рівнянь з двома змінними; склади рівняння для системи. Введемо заміну... Нехай було x г 2% розчину та y г 6% розчину. Так як всього отримали розчин вагою 200 г, то складемо рівняння: x+y=200 Оскільки в першому розчині міститься 2% солі, в другому —6% солі, а в отриманому розчині —5%, то маємо рівняння: 0,2x+0,6y=0,5(x+y) Складемо та розвґяжемо систему рівнянь...

Номер слайду 17

x+y=200, 0,2x+0,6y=0,5(x+y) виразимо з першого рівняння значення X через Y... x=200-y, 0,2(200-y)+0,6y=0,5(200-y+y); x=200-y, 40-0,2y+0,6y=100; x=200-y, 0,4y=60; y=150, x=200-150=50; x=50, y=150. спростимо друге рівняння... спрощуємо друге рівняння... знайдемо значення Y Отже, маємо: маса 2% розчину —50 г, а маса 6%—150г.

Номер слайду 18

Домашнє завдання: Опрацювати § 30 та виконати впр. 1082, 1084, 1090, 1093, 1099, 1101, 1105

ppt
Додано
18 серпня 2020
Переглядів
997
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку