Тема: Природа і населення Стародавньої Греції.
Мета: ознайомити учнів з географічним положенням, природно - кліматичними умовами Стародавньої Греції ,вивчити ,чим займалися греки, розглянути життя, яке вирувало на о.Крит ,удосконалити навички роботи учнів у групах, вміти працювати з картою; виховувати любов до Батьківщини , зневагу до війни.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: показувати на
карті Стародавню Грецію, Пелопоннес, Лаконіку, о.Крит,
Аттику;визначати вплив природних умов на життя людей та їхні
релігійні вірування на Балканському півострові та островах
Егейського моря , заняття стародавніх греків;застосовувати та
пояснювати на прикладах поняття та терміни: міф, тераси.
Обладнання: карта Греції, виставка книг, рози, глечик з чистою
водою.(рис, фарфор, папір, шовк), портрет Гомера.
Епіграф «….не бачив
Кращої в світі ніде
Я країну….» ГОМЕР
План уроку:
1.Гра-розминка
2.Робота в групах.
3.Робота з картою.
4.Випереджаючі завдання.
5.Робота з словником.
6. Хвилинки цікавого.
7.Історичний диктант.
8.Вправа « Склади речення»
Хід уроку.
Організаційний момент.
До минулого стався з вдячністю,
До сьогодення-діяльно,
До майбутнього - відповідально.
Ці слова дуже пов’язані з нашим уроком, бо сьогодні ми будемо згадувати минуле з величезною повагою, на уроці «сьогодні» будемо творити, діяти, бо від наших знань набутих в школі залежить і наше майбутнє.
Актуалізація опорних знань. Спочатку, щоб розпочати наш урок, ми проведемо розминку. В нас є чотири команди .Керівники команд підійдуть і візьмуть зі столу тільки ті речі , які пов’язані з Китаєм. Пригадайте все, що стосується Стародавнього Китаю. Команди повинні пояснити свій вибір. Молодці!
- Чи знаєте Ви про чудеса світу?
-А ми з Вами розпочинаємо вивчати країну, де є чудеса світу. З цієї країни пішло багато крилатих висловів. Ця країна навіть пов’язана з нашою Україною. Це країна казкової краси, колиска європейської цивілізації, центр розумової діяльності.
Гомер казав: «…….не бачив
Кращої в світі ніде
Я країну….»
Це - Стародавня Греція.
План вивчення нового матеріалу:
1 Географічне положення Стародавньої Греції.
2 Три частини Материкової Греції.
3.Заняття греків.
4.Острів Крит.( ознайомче питання)
Робота в групах. Учні об’єднуються в чотири групи, кожна одержує картку із завданням, що містить тему дослідження, яке необхідно провести з допомогою підручника. Для виконання завдання надається 10-12 хвилин, після чого групи представляють результати своєї роботи, під час яких учні можуть ставити питання, уточнювати незрозумілі моменти, тому що наприкінці уроку буде проводитися історичний диктант.
1група.-Географічне положення.
2.група.-Поділ Греції.
3.група.-Заняття греків.
4група.-Острів Крит.
Робота з картою.
1.Знайдіть Середземне море, Іонічне, Егейське море?
2.Покажіть територію Греції.
3.Де знаходиться Балканський півострів?
Отже, це гірська, скеляста країна, яку омивають три моря, багаті на рибу. Береги порізані, були випадки , коли півострова знаходилися далеко в морі, а морські затоки врізалися в суходоли, і утворювали бухти, зручні для стоянки суден. Коли ідуть великі дощі , з пагорбів зливаються родючі грунти - тому греки насипають тераси .Зима коротка, взагалі клімат теплий.
Бесіда.1.Чим займалися греки?(рибальством, судноплавством, торгівлею,
кораблебудуванням)
Повідомлення про Тесея.
Висновок роблять діти про значення міфів.
Робота з словником.
Аріадни нитка-це спосіб, що допомагає знайти вихід.
Тераси - це смуги рівної землі.
Вчитель. Бесіда. На які частини поділяється Стародавня Греція?
Робота з картою .
- Покажіть Материкову Грецію?
- Покажіть Середню, Південну Грецію?
- Опишіть географічне положення Греції щодо Єгипту , Месопотамії ,
Індії. Яку назву мав півострів, на якому розташовувалася Греція?
Отже, Стародавня Греція поділяється на Материкову, Острівну, Іонічну. Материкова Греція поділяється на Північну – це скелі, на схилах ростуть чагарники, суха трава, люди займаються скотарством: переважно розводять овець, кіз; на Середню – це багата на луки, долини, рівнини, вирощують зернові культури - особливо ячмінь; на Південну, де розташована військова держава – Спарта, Лаконіка.
Хвилинки цікавого. Про сучасну Грецію
Егейці (о. Крит)
Ахейці. ( Мікени)
Закріплення .Історичний диктант
1.Греція розташована на…півострові.
2.Півострів омиває 3 моря:…..,……,…… .
3.Найвища гора Греції_... .
4.Природні умови сприяли розвитку … .
5.Південна частина Греції називається… .
6.Давні греки називали себе…… .
Скласти речення зі словами.
1.Холодний клімат, Олімп, сніг, боги, рівнина, коні.
2.Фермопільський прохід, сушити, Північна Греція, потрапити, Середня Греція.
3.Аттика, Афіни, дань, Егейське море, Тесей, батько.
Більш детально про о. Крит, егейців та їх культуру ми дізнаємося на наступному уроці.
Підсумки уроку.
Домашнє завдання
1.Опрацювати текст підручника.
2.Виконати завдання на контурній карті.
3.Опрацювати міфи, підготувати інсценізацію грецьких міфів.
В Греції кажуть « щасливої дороги і свіжої води».Я Вам бажаю щасливого майбутнього. А ще в Греції дуже цінували троянди. Існує легенда про те, що Батьівщиною троянд є Греція. Але спочатку вона була білою, вона утворилася з морської піни Афродіти. Але з роками вона перетворилася у червону, бо Греція вела постійні війни. Трояндами й вінками з троянд греки вистилали шлях переможцям. Був випадок, коли боги хотіли забрати неї і ліквідувати, але потім залишили, як символ миру, щоб люди бачили до чого призводять війни.
Отже, я вам бажаю прожити в мирі і побажати як греки « Щасливої дороги і чистої води»
Література
1.Бунятян К.П., Зубар В.М., Селюцька С.І.Історія Стародавнього світу. – К. :Либідь, 1997.
2.Голованов С.О., Костирко С.В. Історія Стародавнього світу : Підруч. для 6 кл. – К. :Грамота, 2006.
3.Інтегрований курс історії. 6 клас. Дидактичні матеріали. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – ( Б – ка журн. « Історія та правознавство», Вип.. 10.
4.Історичний атлас з історії стародавнього світу для 6 кл.- К.: ДНВП., 2000 – 2005.
5.Мокрогуз О.П. Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс ) 6 клас :Робочий зошит. – Х.: Вид – во «Ранок», 2006.-112 с .:іл..
6.Святокум О.Є.Всесвітня історія. Історія України .( інтегрований курс).Розробки уроків. – Х.: Ранок , 2006 .
7.Святокум О Є. Всесвітня історія. Історія України. ( інтегрований курс).6 клас: Заліковий зошит для тематичного оцінювання рівня навчальних досягнень. – Х. : Веста : Вид – во «Ранок», 2007.
8.Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: Підручник для 6 класу середньої загальноосвітньої школи. - К. : Зодіак – Еко, 2006.