Прийоми та вправи на розвиток уваги, уяви та пам'яті на уроках біології

Про матеріал

Прийоми та вправи на розвиток уваги, уяви, пам'яті, а також мнемонічні прийоми (мистецтво запам'ятовування) можна використати на уроках біології, природознавства та позакласних заходах.

Перегляд файлу

ПРИЙОМИ ТА ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УВАГИ

Прийом «Четвертий зайвий»

Вибрати зайвий термін і пояснити свій вибір.

1. Хітин, глікоген, хлорофіл, сечовина.

2. Паразити, автотрофи, сапротрофи, симбіонти.

3. Мітохондрії, ядро, пластиди, клітинна стінка.

Прийом «Шпаргалка з помилками»

Учні обмінюються «шпаргалками», які навмисне підготували вдома з помилками, знаходять і виправляють помилки.

Приклад шпаргалки

Відомо близько 5 тис. (понад 10 тис. видів) грибів, які паразитують на рослинах. До грибів-паразитів належать: фітофтора, мукор, ріжки, сажки, пеніцил та трутовики. Значної шкоди деревним рослинам завдають мікози (трутовики).

Спора цього гриба має потрапити на ранку на тілі людини (рослини), у якій проростає. Потім грибниця поширюється по шкірі (деревині). Паразит живиться тканинами людини (рослини) й руйнує їх. Плодові тіла з’являються через кілька років після зараження.

Вправа «Впіймай помилку».

Прослухайте текст. Знайдіть біологічні помилки та недоречності в тексті та неправильну екологічну поведінку.

На озері

Після уроків ми домовилися поїхати на озеро. Сіли із Сашком на скутер і гайда. Взяли рогатку, вудку, харчі. З голосним співом ми проїхали через ліс до озера. Там побачили табличку: «Тихо, гніздяться білі чаплі, птахи Червоної книги». «Тут колонія білих чапель, - крикнув Ігор. - Пішли дивитися гнізда». Між очеретом знайшли великі гнізда з іще теплими яйцями. Взяли в руки, потрясли. Підійшли до води. «Дивись скільки жаб, ну кидати камінці, хто влучить», - запропонував Сашко. Пограли у веселу гру «влуч у жабу». Потім розмотали вудку, хотіли порибалити. Риба чомусь не ловилась. Поїли, викинули пляшку у воду, а поліетиленовий пакет від їжі та залишки хліба залишили на березі, бо навіщо ж забирати сміття, якщо мурашки все з'їдять. Веселі й радісні поїхали додому.

Руханка «Підлога – ніс – стеля»

Мета: навчити учнів бути уважними, спритно реагувати, виконувати дане завдання.

Учні повинні здобути навички швидкого реагування.

Ведучий пропонує показувати рукою на те, що він називає, а сам, іноді говорячи, наприклад «ніс» може показувати на підлогу. Учасникам слід виконувати те, що просять, не звертаючи уваги на «підказки» ведучого.

Гра «Сонечко, парканчик, камінці»

Учитель, поступово збільшуючи темп, у будь-якому порядку дає гравцям такі команди: «Сонечко!», «Парканчик!», «Камінці!». Гравці на команду «Сонечко!» розчепірюють пальці на руках, за командою «Парканчик!» стуляють пальці та випрямляють долоні, руки стиснуті в кулаки при команді «Камінці!»

Висновок. Коли є час подумати, завдання виконується чітко, правильно.

Вправа «Найуважніший!»

Перед уроком дати настанову: рахувати, скільки разів я назову слово «…» або зроблю «…». Перемагає найуважніший.

«Шифрувальник»

Прочитайте текст на ваших картках. Спробуйте його розшифрувати.

94НН03 С006Щ3НN3 П0К4ЗЫ8437, К4КN3 У9N8N73ЛЬНЫ3 83ЩN М0Ж37 93Л47Ь Н4Ш Р4ЗУМ! 8П3Ч47ЛЯЮЩN3 83ЩN! СН4Ч4Л4 Э70 6ЫЛ0 7РУ9Н0, Н0 С3ЙЧ4С Н4 Э70Й С7Р0К3 84Ш Р4ЗУМ ЧN7437 Э70 4870М47NЧ3СКN, Н3 З49УМЫ84ЯСЬ 06 Э70М. Г0Р9NСЬ. ЛNШЬ 0ПР393Л3ННЫ3 ЛЮ9N М0ГУ7 ПР0ЧN747Ь Э70.

Відповідь: «Данное сообщение показывает, какие удивительные вещи может делать наш разум! Впечатляющие вещи! Сначала это было трудно, но сейчас на этой строке ваш разум читает это автоматически, не задумываясь об этом. Гордись, лишь определённые люди могут прочитать это». 

В тексті букви по-різному перевернуті, замінені цифрами, схожими за написанням. Мозок «в режимі реального часу» розпізнає символи, і у нас формується сприйняття тексту, начебто він написаний нормальними буквами.

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УЯВИ

Оздоровлювальна вправа «Уявне малювання»

— Руки розслабте, відведіть у сторони. Уявіть, що з плеча однієї руки росте пензель. Подивіться на плече й намалюйте ним усе, що бачите. Робіть плавні подовжені мазки, керуючи плечем.

Оздоровлювальна вправа на саморегуляцію «Дерево»

Учасники стають у коло на деякій відстані одне від одного. Кожен учень сильно натискує п’ятками на підлогу, руки стискає в кулаки, міцно  стиснувши зуби. Учитель говорить, звернувшись до кожного: «Ти — могутнє, міцне дерево, у тебе сильне коріння, і жодні вітри тобі не страшні. У складних життєвих ситуаціях, коли не знаєш, як вчинити, стань сильним і могутнім «деревом», скажи собі, що ти сильний, у тебе все буде гаразд, що все збудеться. Це поза впевненої людини». Потім учні беруться за руки, піднімають їх, продовжуючи натискувати п’ятками на підлогу. «Ми разом — велика сила. Самотньому дереву важко в негоду; набагато легше, якщо це цілий гай. Разом нам не страшні жодні проблеми».

Після цього вчитель пропонує дітям розслабитися, припинити натискувати п’ятками на підлогу, різко струснути руками, розслабити м’язи обличчя.

«Кульки»

Уявіть, що всі ви — повітряні кульки, дуже гарні й веселі. Вас надувають, ви стаєте дедалі легшими. Усе ваше тіло стає легким, невагомим. І ручки легенькі, і ніжки стали легкі-легкі. Повітряні кульки піднімаються дедалі вище. Дме теплий ласкавий вітерець, він ніжно обдуває кожну кульку (пауза — погладжування дітей). Обдуває кульку, пестить кульку. Вам легко, спокійно. Ви летите туди, куди дме ласкавий вітерець. Але ось час повертатися додому. Ви знову в цій кімнаті. Потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Усміхніться своїй кульці.

«Хмари»

Уявіть теплий літній вечір. Ви лежите на траві й дивитеся на хмари, що пропливають у небі, — такі білі, великі, пухнасті хмари в блакитному небі. Навколо все тихо і спокійно, вам тепло і затишно. З кожним подихом і видихом ви починаєте повільно і плавно підніматися в повітря, дедалі вище і вище, аж до хмар. Ваші ручки легкі-легкі, ваші ніжки легкі, усе ваше тіло стає легким, як хмаринка. От ви підпливаєте до найбільшої і пухнастої, до найкрасивішої хмарки на небі. Ближче й ближче. І от ви вже лежите на цій хмарі, відчуваєте, як вона ніжно гладить вас, це пухнаста й ніжна хмарка (пауза — погладжування дітей). Гладить вітерець, погладжує вітерець. Вам добре і приємно. Ви розслаблені і спокійні. Але ось хмарка опустила вас на галявинку. Усміхніться своїй хмаринці. Потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Ви добре відпочили на хмаринці.

Вправа «Висока енергія»

Мета: заряд короткотривалої енергії і її оптимальне використання. Необхідний час: 3 хв. Уявіть собі яскраве нічне зоряне небо. Виберіть собі найяскравішу зірку. А тепер проковтніть її... Вона вибухає в вас, наповнюючи весь організм енергією. Енергія проникає в усі клітини вашого організму, наповнюючи його бажанням щось зробити, змінити, виправити. Сміливіше, не чекайте, дійте!

9 клас. Рефлекси.

Ілюстрація дії умовного рефлекса:

«Уявіть, що перед вами на столі стоїть красива фарфорова, білосніжна тарілка. На тарілці лежить яскраво-жовтий, ароматний, сочний лимон. Ви бачите на його кожурі крапельки води, відчуваєте його запах… берете ніж і повільно ріжете цей лимон. Але ніж виявляється тупим. Він не ріже, а мне лимон. В усі сторони летять бризки!»

У дітей мимоволі починає виділятися слина.

8 клас. Травна система. Дихальна система.

Уявіть та опишіть у вигляді невеличкої розповіді (казки) пригоду шматочка їжі по травній системі. В головній ролі – ви!

Важливо, щоб при виконанні роботи було дотримано правильної послідовності органів та виконуваних фізіологічних процесів, але описані вони повинні бути «ізсередини».

Вправа на розвиток уяви та пам’яті

6 клас. Будова рослинної клітини.

Сядьте зручно. Розслабтеся. Закрийте очі. Одного разу зустрілася вам фея та перетворила вас на дуже маленьких чоловічків. Таких маленьких, що ви з легкістю могли проникнути навіть у клітину. Ось ви стрибнули на гарну квітку. Ви захотіли потрапити в середину її листочка. І тільки ви зазирнули в нього, як опинилися перед величезним парканом. Але у паркані були двері. Ви відчиняєте ці двері, а перед вами озеро, але вода в ньому нагадує кисіль. Взяли ви човник і поплили. Захотілося вам подивитися, де цетр цього цікавого міста. Аж раптом побачили ви дуже красивий будинок, наче міська рада. Саме в цьому будинку працювали найваливіші експерти, вони зберігали та передавали всім жителям міста важливу інформацію. Поплили ви далі. Бачите стоїть завод. Везуть на завод якусь сировину, там вона переробляється, а звідти вивозять щось упаковане – все для життя в місті. Пливите ви, пливите, уже б і пообідати варто, а перед вами стоїть зелений ресторан. Заходите ви в середину, а там все зелене: і столи зі стільцями, і скатертини, і стіни, і підлога, і стеля, навіть кухарі з офіціантами мають зелене вбрання. А як же смачно ви пообідали! І дуже багато було солодощів! Вийшли ви з ресторану та поплили далі. Після смачного обіду вам захотілося пити. Бачите, а перед вами великий супермаркет. Зайшли ви в середину, а там тільки напої і продаються. Все що захочеш: і соки, і вода! Напилися ви і поплили далі. А от і вечір. По всьому місту почали вмикатися ліхтарі, вивіски, вітрини магазинів, будиночки. Темряви зовсім не було, адже у місті працювали свої власні елетростанції.

Час повертатися додому. Знову вам зустрілася фея-чарівниця і перетворила вас на звичайних людей. Потягніться, розплющіть очі.  

«Барометр настрою»

Мета: зняття емоційного напруження, створення позитивного емоційного клімату. Ведучий запитує в дітей, чи знають вони, що таке барометр. Потім дітям пропонують продемонструвати свій настрій тільки руками: поганий — долоньки стискаються, гарний — руки розведені в боки.

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК ПАМ’ЯТІ

Прийом «Робота з деформованим текстом»

Учитель роздає текст на кожну парту або проектує на екран. Учні повинні заповнити лакуни (пропуски).

Гриби — група __________ організмів, які позбавлені ________. Це одноклітинні й _________ організми. Вегетативне __________ гриба називають ______________, воно складається з окремих ниток — _____. За допомогою міцелію гриб_______ поживні речовини. Клітинна стінка містить _________. Розмножуються _______, _____і _____________ способами. За джерелом надходження поживних речовин гриби поділяються на______ групи. Це ______________. Більшість грибів, як і інших живих організмів, дихають ____,але трапляються й такі, які живуть у безкисневому середовищі. Вони називаються _______.

Відповіді: гетеротрофних; хлорофілу; багатоклітинні; тіло; міцелієм, або грибницею; гіфів; поглинає; хітин; статевим; нестатевим; вегетативним; три; сапротрофи, паразити, симбіонти; киснем; анаероби.

Прийом «Загадкові організми»

Учням пропонують відгадати організм за трьома ознаками.

а) ______ (Мукор)

Викликає псування продуктів харчування;

одноклітинний організм;

біла цвіль.

б) ______ (Лишайники)

Комплексні організми;

за зовнішнім виглядом розрізняють три групи цих організмів;

тіло — слань.

РУХАНКА «МИ У ПРИРОДІ»

МЕТА:

• навчити дітей розслаблятися і відпочивати за короткий час,

• активізувати мислення учнів,

• зняти м'язове та емоційне напруження .

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти

1. Наводити приклади впливу стану довкілля на здоров'я людини

2. Називати чинники негативного впливу діяльності дії людини на природу

3. Робити висновки про негативний вплив людини на стан свого міста

МАТЕРІАЛИ:

організувати положення учнів під час виконання руханки.

ДІЯЛЬНІСТЬ:

Угорі нам Сонце світить, (руки на поясі, потім вгору, потягнулися)

На галяві квітнуть квіти, (напівприсідання, потім руки розвести в боки)

Пташка в вишині пурхає, (підняти руки вгору, потрясти кистями рук)

В лісі гриб з землі зростає, (присісти, потрясти кистями рук)

Як це все ми називаєм? (руки на голову, відвести плечі, зімкнути)

Хто про все навколо дбає? (руки в сторони)

З відповіддю всі ми згодні - (руки на пояс, нагнутися вперед-назад)

Ми живем серед ПРИРОДИ.(руки на пояс повертання тулуба)

«Агент 007»

Мета: розвивати  довільну пам’ять.

Хід вправи: запропонуйте учню підвестися, подивитися на дві (три) парти впродовж 20 секунд і запам’ятати розташування предметів на них. Після виходу учня з класу (або просто відвернутися) власники парт, на які дивився учень, змінюють розташування 2 – 3  речей. Після повернення учень повинен відтворити початковий порядок

«Впізнай  малюнок»

Впродовж певного часу демонструють малюнки із  зображенням  об’єктів, які  вони  добре знають. Учні повинні  їх уважно розглянути, запам’ятати і після встановленого часу відтворити -  на запам’ятовування  дається 3 хвилини.  Після  демонстрації  малюнка його закривають. Учнів просять відтворити назви об’єктів, які  запам’яталися, після  чого малюнки відкривають.

Руханка «Танці народів світу»

 відеосупроводом)

Мета: профілактика перевтоми учнів, розвиток рухової та зорової пам’яті.

Хід вправи

Учитель звертається до учнів: «Подивіться відеоуривок уроку в танцювальній школі.

Запам’ятайте рухи, щоб під час наступного демонстрування сюжету ви могли їх відтворити. Для цього вам треба зосередити увагу, сконцентруватися, поставити мету на запам’ятання».

(Можна використати відео з розучуванням будь-якого нескладного танцю, рухи якого виконувалися б самостійно кожним учнем. Вправу повторюють 3−4 рази.)

«Лото»

На картонних картках великими буквами записані терміни (поняття, закони, графіки тощо), які були вивчені на попередніх уроках. Потім картку розрізають на декілька частин так, щоб на кожній частині залишилися окремі цифри, фрагменти графіку, знаки тощо. Розрізані частини (у двох екземплярах) перемішують на столі. До столу вчитель запрошує двох учнів (або представників із протилежних команд) і пропонує скласти лото. Перемагає той учень (команда), хто це зробить правильно і швидко.

Цей методичний прийом ідеально підходить для індивідуальної роботи (тихого опитування).

Покладіть на столі перед учнем (який через певні причини соромиться відповідати у присутності всіх) лото й попросіть зібрати його за визначений час. Цю технологію можна застосувати на етапі перевірки домашнього завдання, узагальнення вивченого матеріалу чи на уроці-повторенні.

Вправа «Каскад слів»

Мета: розвивати обсяг короткочасної слухової пам'яті.

Вчитель називає слово з теми уроку, а учень повторює його, додаючи своє слово, яке асоціюється з попереднім. Наступний учень повинен повторити перше і друге попередні слова, додаючи своє. Так до тих пір, поки хтось з учнів не зможе повторити всі слова.

Вправа «Слуховий диктант»

Мета: розвиток слухової пам'яті.

Вчитель називає слова, а учні собі схематично на листочках замальовують картинки до цих слів. Після закінчення диктанту учні повинні відтворити текст диктанту,спираючись на свої схематичні малюнки.

Вправа «Рухайся і запам’ятовуй».

Мета: розвиток образної пам'яті.

Учням пропонуються слова: бджілка,квітка, корова, гриб, парта, скрипка, молоток і пропонують запам’ятати їх за допомогою рухів руками, ногами, головою, звуків, різноманітних поз, і того, що буде нагадувати це слово.

За 10 хвилин дитина відтворює те, що запам’ятала.

Із запропонованого ряду можна вибрати будь-які слова, починати краще з 5-7 слів.

«Ряд»

Мета: розвивати вербальну короткочасну (вербально-слухову) пам’ять.

Хід вправи: випишіть терміни, які ви будете вивчати в курсі вашого предмету впродовж наступної теми (місяця, семестру). Складіть перші 3 ряди по 10 слів у кожному. Зачитайте перший ряд класу зі швидкістю 1 слово через 1 с. Дайте завдання письмово відтворити їх за 20 с. Проведіть другий і третій сеанси з двохвилинною перервою між  ними.

 «Новосілля»

Мета: розвивати образну пам’ять, урізноманітнювати мнемонічні способи, яким користуються учні.

Хід  вправи: дайте дітям завдання уявно розмістити поняття, що необхідно запам’ятати, в певних  місцях (на полицях у шафі, на стінках у кімнаті, яку вони добре знають тощо). Чим дивніше місце - тим краще  запам’ятовується. Запитайте, чи  вдалося їм це  зробити, при  необхідності повторіть спробу. Перевірте  відтворення понять.

Вправа  може проводиться і за  допомогою слів -  вішаків:  розвішуємо те, що треба запам’ятати, на словах – вішаках, список яких заздалегідь складено  і завчено.

 Можна користуватися і тимчасовим вішаками:  чим  дивніше слово – вішак, тим інформація краще  запам’ятовується.

Вправа може проводитися і за допомогою ключових слів (схожий на  метод слів -  вішаків): кожен вчитель знайомий зі способом, який допомагає запам’ятати кольоровий спектр  веселки:  « Каждый  охотник  желает  знать , где  сидит фазан...» Ознайомте з цим  методом  учнів і навчіть їх вигадувати подібні  ланцюжки.

«Імена»

Мета: розвивати образну пам’ять і урізноманітнювати способи запам’ятовування, якими користуються  учені.

Хід вправи: працюючи з іменами і прізвищами діячів, вчених, які  потрібно запам’ятати, дайте дітям завдання звернути увагу на  те:

  • як  вони вимовляються,
  • вимовите фразу або  слово -  асоціацію,
  • пошукайте певні особливі м прикмети в обличчі, спробуйте пов’язати її (прикмету)  з прізвищем чи іменем  особи,
  • чи  подобається воно вам,
  • уявіть  собі  характер  людини,
  • якщо  ви знаєте людину з таким ім’ям – уявіть їх разом («Навашин – Сергій, як  і мій сусід  по парті»)!

 У прізвищі  діяча  знайдіть щось особливе, подумайте,  з  чим воно пов’язане: утворено  від назви професії, предмета, тварини, географічної  назви тощо.

«Око»

Мета: розвивати в учнів  образну  пам’ять і точність  запам’ятовування.

Хід  вправи: протягом уроку опрацьовуйте схему ( таблицю тощо). Наприкінці уроку дайте учням завдання : «Заплющте очі, відтворіть  образ написаної на  дошці (або у книзі)  схеми (таблиці). Відкрийте очі, перевірте себе, підкоригуйте образ, який  склався впродовж уроку.

«Що змінилося»

Перед учнями на дошці розкладають  10 картинок. Є предмети, не пов’язані між собою за  змістом, і  їх не можна згрупувати:  гребінець, мило, ручку, гаманець, наручний годинник, лампочку, книгу, кубик  від конструктора, значок, ложку.

 Учням пропонується уважно розглянути предмет (або малюнки) впродовж  2 -  3 хвилин і запам’ятати, що де лежіть. Коли учні відвертаються, вчитель міняє  місцями кілька предметів, а потім ставить  запитання: «Що змінилося?»

 

МНЕМОНІЧНІ ПРИЙОМИ (мистецтво запам’ятовування)

Прийоми мнемотехніки розвивають пам'ять, а також притаманну кожній дитині здатність до уяви.

Прийом «Матрьошка»

Образи з'єднуються парами. Перший образ асоціації завжди більше другого і містить у собі другий. Після з'єднання першого і другого способу переведіть свою увагу на другий образ (перший повинен зникнути зі свідомості). Подумки збільшити другий образ і створюйте асоціацію між другим і третім образами. І так далі.  Пригадуємо казку про Івана-царевича, де смерть Кощія була на кінчику голки, голка в яйці, яйце у качці, качка в зайці, заяць у вовку. Так, ген – це ділянка ДНК, який є структурною частиною хромосоми, хромосома міститься в ядрі, а ядро знаходиться в клітині. 

Прийом кодування по співзвуччю. 

Назви, терміни, прізвища іншомовного походження за своїм звучанням схожі на добре знайомі нам слова, що легко уявити у вигляді зорових образів. Відтворюючи образ, а потім його назву пригадується і спізвучний термін. Наприклад: акомадація – акація, Аляска - коляска.

Прийом символізації.

Прийом символізації застосовується для запам'ятовування абстрактних понять, що не мають чіткого образного значення. Одне й те ж слово може бути по-різному закодоване в образи різними людьми.

Приклади кодування слів в образи прийомом символізації: Гудзонова затока «ґудзик», Антарктида «пінгвіни».

Вивчення віршів з допомогою мнемотехніки

ВЕСНЯНИЙ ДОЩ

Дощик теплий, дощик синій

Цілий день співав в долині.

І під цей весняний спів

У долині луг зацвів.

В лузі повно квіточок

І маленьких діточок.

М. Стельмах

Павучок-лісовичок,

Втративши спочинок,

Сплів розкішний гамачок

З білих павутинок.

Влаштувавшися як слід

В гамаку м'якому,

Він в осінній переліт

Вирушив на ньому.   

Прийом навідних асоціацій. 

Універсальний метод запам'ятовування, що дозволяє перетворювати в зоровий образ або асоціацію практично будь-яке слово.

Наприклад: Метаболізм включає два протилежні процеси: анаболізм - процес утворення складних речовин з найпростіших компонентів і катаболізм - процес розпаду складних органічних речовин на більш прості. Анаболизм - Аня будує. Катаболізм - Катя руйнує. 

9 клас. Зоровий аналізатор (принцип роботи колбочок і паличок).

Днем професор ходить з колбочками, а вночі – з палицею.

Ембріональний розвиток. Слово-образ «бегонія»

Бластула

Е

Гаструла

О

Нейрула

І

Я народився.

Прийом утворення смислових фраз з початкових букв інформації, яку треба запам’ятати. 

10 клас. Комплементарність азотистих основ.

А- Т, Ц – Г.

10 клас. Фази мітозу.

«Поставити МАТ»: Профаза – Метафаза – Анафаза – Телофаза.

Для запамятовування комплементарних пар азотистих основ (А-Т Ц-Г) можна запропонувати вислів:  А Ти ГуЦулочка.

«Слова -  зачіпки»

Хід  вправи: запропонуйте учням скласти і вивчити ряд рим:

Наприклад, один це Рим. Два це дрова. Три – це замри тощо. Після хорошого засвоєння запропонуйте запам’ятати певну дату, використовуючи слова -  зачіпки, з яких учень може  скласти речення.

 

Спробуй покращити свою пам'ять такими нехитрими вправами:

Розбуди свій мозок. Більшість наших реакцій абсолютно автоматичні. Мозок одного разу прийняв запропоновану йому інформацію як базову та щодня «запускає» нас за алгоритмом рухів, інтелектуальних і емоційних реакцій.

Скажи, якою ногою ти щодня стаєш на сходинку ескалатора? Однією і тією ж, правда? Не набридло? Спробуй зробити інакше.

Далі: звикла тримати трубку біля правого вуха? Тримай біля лівого.

«Перевдягни» годинник на праву руку.

Зміни алгоритм початку робочого дня. Ти здивуєшся тому, як стрепенеться від подиву твій мозок! «Прокинувшись», він почне працювати ефективніше.

Використовуй асоціації. Щоразу, почувши чи побачивши якесь нове для тебе визначення – прізвище нового співробітника, основну ознаку нового (вже 124-го на цьому тижні) товару, вигадай для них коротенький мультик, зв'язавши одиничне поняття значеннєвим рядом.

Вчи напам'ять вірші або прозу. Трохи стомлива, але дуже ефективна вправа! Так, треба попрацювати, але що ж вдіяти?! Заучуй лише те, що тобі подобається, щоб мозок не «збунтувався». Утішайся, уявляючи, як здивуєш ти колись якесь високе товариство (або його єдиного представника), прочитавши зненацька вірші Бродського…  А може, це стане вирішальним моментом у твоїй долі?

Але не зубри: учені довели, що навіть регулярні спроби механічного запам'ятовування ефекту не дають. Відштовхуйся від змісту, логіки того, що ти заучуєш. Роби перерви, переходячи до іншої діяльності, повертайся. Розбуджуй свій мозок!

Прокручуй свій день. Лягаючи спати, в дрібних деталях згадуй, що ти сьогодні робила. Іди від вечора до ранку. Але згадуй не лише те, що тебе зачепило, а якнайдетальніше. Скажи, чи пам'ятаєш ти, хто аж півгодини стояв біля тебе в метро? А чи стояли якісь машини біля офісу?

 

docx
Додано
3 червня 2018
Переглядів
4897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку