Прийоми вітагенного навчання на уроках російської мови та літератури. Прийом випереджальної проєкції викладання

Про матеріал
Цей прийом ми рекомендуємо використовувати, коли можна взяти незнання учнів за основу для здобуття знань
Перегляд файлу

Горева Оксана Володимирівна,

учитель-методист  російської мови і літератури

Южноукраїнської загальноосвітньої школи №4

 

Прийоми  вітагенного навчання на уроках російської мови та літератури

Прийом випереджальної проєкції викладання

 

Цей прийом – один із самих цікавих для учнів. Його я  рекомендую використовувати, коли можна взяти незнання учнів за основу для здобуття знань, адже автор технології  Бєлкін вважає, що незнання і невігластво – це різні речі. Учень, розуміючи, що він не в змозі виконати завдання, яке може йому трапитися в житті, має більше мотивації для здобуття й використання нових знань, тобто він перетворить незнання в знання. Усі завдання даються учням перед вивченням нової теми.

 

Приклади використання прийому на уроках мови:

    При изучении темы «Орфография» в 5 классе просим ученика на обратной стороне доски написать любые слова, которые придут ему в голову, так, как он их слышит. Затем открываем доску и остальные ученики догадываются, что за слова написаны. Ясно, что не все будут с первого раза узнаны, поэтому ученик, отвечая на вопрос «Почему мы не пишем, как слышим?», делает выводы о том, что если бы каждый писал, как ему слышится, то люди не понимали бы написанное. А чтобы этого не случилось, придумали правила, которые изучает орфография.  

 

Приклади використання прийому на уроках літератури:

   Тема «Сказки» в 5 классе может начаться такой ситуацией. Представьте, что вам классный руководитель поручил написать к Новому году сказку для классного праздника. Назовите, какие  виды сказок можно использовать для этого, какой главный принцип всех сказок, какие элементы в вашей сказке должны быть обязательными, какие герои привлекут внимание зрителей.

   Показав детям, что они еще многого по теме не знают, хотя прочитали большое количество сказок, учитель мотивирует учеников для лучшего изучения темы, тем более что домашнее задание – написать свою сказку.

docx
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку