Про кого кажуть «Він справжній друг?» Урок – проект позакласного читання проведений у 3 класі

Про матеріал

Про кого кажуть

«Він справжній друг?»

Урок – проект позакласного читання

проведений у 3 класі

Тема проекту: УПЧ Про кого говорять «Він справжній друг?»

Мета проекту: формувати у дітей почуття чуйності, доброти, милосерддя, поваги, заохочувти до добрих вчинків.

Довести до їх свідомості, що добро роблять безкорисно і відчути радість від творення добра іншими і уникати злих умислів.

Розвивати бажання мати і цінувати друзів.

Обладнання: прислів я, приказки, казки про дружбу, дитячі роботи,

Світлофор доброти, малюнки «портрет мого друга», текст оповідання «Чому голуби прилетіли до Олега»

ЕПІГРАФ:

«ЛЮДИНА З ДРУЗЯМИ – СТЕП ІЗ КВІТАМИ,

А ЛЮДИНА БЕЗ ДРУЗІВ –ЖМЕНЯ ПОПЕЛУ»

( ПРИСЛІВ Я)

Назви груп:

1. «Довідкове бюро» - підібрати слова - синоніми до окремих слів.

2. «Журналісти» - підібрати прислів'я, приказки, казки про дружбу,друзів, написати свої оповідання.

3. «Художники» салону « Мокрелі-акварелі» - дитячі роботи, світлофор доброти, малюнки «Портрет мого друга»

4. «Літератори»- знайти оповідання про дружбу, добро.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вітання. Вправа «Подаруй усмішку другу».

- Діти , уважно послухайте запитання,подумайте і відгадайте, хто це?

З ним цікаво проводити час, але коли він у біді, то ми поспішаємо на допомогу? ( друг)

- Вірно, це друг. Гра «Коло дружби»

- Візьміть за руку того, з ким ви дружите.

- Ваша пара нехай знайде іншу пару, з якою ви у дружніх відносинах. А тепер всі візьміться з руки.

- Чи утворилось коло дружби?

ІІ. Оголошую тему і мету проекту-уроку.

Кожна група учнів мала своє завдання і готувала його. І ми сьогодні послухаємо, як вони приготували.

Робота в групах.

ІІІ. Презентація проекту.

Кореспондент – я кореспондент газети «Людська доброта». Почувши , що сьогодні у вас буде проведений урок позакласного читання на тему «Про кого кажуть: Він справжній друг?» Я прийшла до вас з оператором, щоб засняти ваш урок. Це дуже цікава тема і по ходу уроку хочу взяти у вас інтерв'ю.

Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, без справжнього друга сумно й нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися. Але я дізналася, що урок незвичайний. Ви поділені на групи і кожна приготувала своє завдання. Тому слово надається

групі « Довідкове бюро»

Учень– нам було дане завдання знайти значення слів і підібрати слова - синоніми до окремих слів.

- Добро - усе позитивне в житті людини, вчинок,який приносить користь людям.

- Зло це насильство,грубість,байдужість,підлість,жорстокість.

- Доброта милосердя,чуйність,співчуття,щиросердечність,уміння розділити чужий біль,вчасно підтримувати людину у важку хвилину, розрадити в горі і біді.

- Доброчинність - позитивна моральна якість( мудрість,людяність), моральна чистота людини.

- Добрий – це людина, яка приязно і доброзичливо ставиться до людей.

- Дружба – стосунки, відносини,в основі яких лежить взаємна прихильність,

довір я, відданість, духовна близькість,спільність інтересів.

Учитель: кожній групі було завдання підібрати влучні слова про дружбу « Павутинка»

(Діти по черзі називають слова і утворюють павутинку).

Дружба – доброта,радість,правда,чемність,симпатія,повага.

Гарно ви пояснили значення слів.

Кореспондент – Тепер ми послухаємо презентацію групи « Журналісти». Вам надається слово.

Учениця – нам потрібно було по даній темі підібрати прислів'я, приказки, казки про дружбу, друзів і написати свої оповідання.

Кореспондент - Молодці , гарно відповідали.

Друг – це той,хто любить тебе. Це може бути хлопчик, або песик,або навіть біла-біла мишка.

- Твоїм другом може бути й дерево. Воно тобі ані словечка, але ж ти добре знаєш, як воно любить тебе, бо дає тобі яблук або грушок,чи вишень,а часом і гілку для гойдалки.

- І вітер може бути другом по – своєму. Це ж він бавить тебе вночі пісеньками, коли тобі так дрімотно й самотньо.

А тепер проведемо « Музичну паузу» виконаємо пісню « Справжній товариш» І виконаємо декілька вправ.

Кореспондент – Дякую,тепер ми попросимо групу «Літераторів» представити завдання, які вони підготували.

Учениця - наша група повинна була знайти оповідання про дружбу, добро.

(Діти зачитують оповідання, які знайшли.)

Кореспондент -

- То чого навчає це оповідання?

- Що ви взяли для себе?

- Яким повинен бути друг?

Дякую вам за інтерв'ю.

Інколи не знаєш, хто твої друзі. Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них і не помічаєш ,що вони люблять тебе кожен по-своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів. Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди по волі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе. Чи то песик, що крутить хвостиком так завзято, Коли ти проходиш повз нього. Чи дерево, на яке можна швидко вилізти. Чи струмок з яким можна тихенько посидіти, коли тобі хочеться тиші.

У нас ще залишилася одна група «Художники» салону «Мокрелі – акварелі». Будь ласка.

Учениця – ми представляємо дитячі роботи, світлофор доброти, малюнки

«Портрет мого друга». ( Виставка робіт)

Кореспондент - давайте тепер всі разом визначимо закони дружби.

Закони дружби – це:

- Друзі все ділять пополам.

- Спочатку подбай про друга.

- Друг завжди допоможе в біді.

- Друг уміє прощати.

Спасибі вам за такі гарні відповіді.

Учитель - перед вами на парті лежить оповідання «Чому голуби прилетіли до Олега». В.О.Сухомлинського . Ми прочитаємо ланцюжком і дасте відповіді на питання.

( Учні читають.)

Запитання :

- Чого навчає оповідання?

- Яка головна думка?

- Що ви для себе взяли?

IV. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон»

- Уміти дружити – це………..

- У дружбі цінується ……..

- Справжній друг ……..

- Хто такий друг?

- Що означає дружити?

- Що для себе ви взяли з цього уроку?

Виставлення оцінок.

V. Домашнє завдання. Про твоїх однолітків.

Перегляд файлу

Про  кого кажуть

«Він справжній друг?»

Урок – проект позакласного читання

проведений у 3 класі

Тема проекту:  УПЧ  Про кого говорять «Він справжній друг?»

Мета проекту: формувати у дітей почуття чуйності, доброти, милосерддя, поваги, заохочувти до добрих вчинків.

Довести до їх свідомості, що добро роблять безкорисно і відчути радість від творення добра іншими і уникати злих умислів.

Розвивати бажання мати і цінувати друзів.

Обладнання: прислів я, приказки, казки про дружбу, дитячі роботи,

Світлофор доброти, малюнки «портрет мого друга», текст оповідання «Чому голуби прилетіли до Олега»

ЕПІГРАФ:

«ЛЮДИНА З ДРУЗЯМИ – СТЕП ІЗ КВІТАМИ,

А ЛЮДИНА БЕЗ ДРУЗІВ –ЖМЕНЯ ПОПЕЛУ»

( ПРИСЛІВ Я)

Назви груп:

1. «Довідкове бюро» - підібрати слова - синоніми до окремих слів.

2. «Журналісти» - підібрати прислів’я, приказки, казки про дружбу,друзів, написати свої оповідання.

3.  «Художники» салону « Мокрелі-акварелі» - дитячі роботи, світлофор доброти, малюнки «Портрет мого друга»

4. «Літератори»- знайти оповідання про дружбу, добро.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вітання.  Вправа «Подаруй усмішку другу».

- Діти , уважно послухайте запитання,подумайте і відгадайте, хто це?

З ним цікаво проводити час, але коли він у біді, то ми поспішаємо на допомогу? ( друг)

- Вірно, це друг. Гра «Коло дружби»

- Візьміть за руку того, з ким ви дружите.

- Ваша пара нехай знайде іншу пару, з якою ви  у дружніх відносинах. А тепер всі візьміться з руки.

- Чи утворилось коло дружби?

ІІ. Оголошую тему і мету проекту-уроку.

Кожна група учнів мала своє завдання і готувала його. І ми сьогодні послухаємо, як вони приготували.

Робота в групах.

ІІІ. Презентація проекту.

Кореспондент – я кореспондент газети «Людська доброта». Почувши , що сьогодні у вас буде проведений  урок позакласного читання на тему «Про кого кажуть: Він справжній друг?» Я прийшла до вас з оператором, щоб засняти ваш урок. Це дуже цікава тема і по ходу уроку хочу взяти у вас інтерв’ю.

Скільки  б іграшок, книжок, розваг у вас не було, без справжнього друга сумно й нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися. Але я дізналася, що урок незвичайний. Ви поділені на групи і кожна приготувала своє завдання. Тому слово надається

групі « Довідкове бюро»

Учень– нам було дане завдання знайти значення слів і підібрати слова - синоніми до окремих слів.

- Добро - усе позитивне в житті людини, вчинок,який приносить користь людям.

- Зло це насильство,грубість,байдужість,підлість,жорстокість.

- Доброта милосердя,чуйність,співчуття,щиросердечність,уміння розділити чужий біль,вчасно підтримувати людину у важку хвилину, розрадити в горі і біді.

- Доброчинність - позитивна моральна якість( мудрість,людяність), моральна чистота людини.

- Добрий – це  людина, яка приязно і доброзичливо ставиться до людей.

- Дружба – стосунки, відносини,в основі  яких лежить взаємна прихильність,

довір я, відданість, духовна близькість,спільність інтересів.

Учитель: кожній групі було завдання підібрати влучні слова про дружбу « Павутинка»

(Діти по черзі називають слова і утворюють павутинку).

Дружба – доброта,радість,правда,чемність,симпатія,повага.

Гарно ви пояснили значення слів.

Кореспондент – Тепер ми послухаємо презентацію групи « Журналісти». Вам   надається слово.

Учениця – нам потрібно було по даній темі підібрати прислів’я, приказки, казки про дружбу, друзів і написати свої оповідання.

Кореспондент  -  Молодці , гарно відповідали.

Друг – це той,хто любить тебе. Це може бути хлопчик, або песик,або навіть біла-біла мишка.

- Твоїм другом може бути й дерево. Воно тобі ані словечка, але ж ти добре знаєш, як воно любить тебе, бо дає тобі яблук або грушок,чи вишень,а часом і гілку для гойдалки.

- І вітер може бути другом по – своєму. Це ж він бавить тебе вночі пісеньками, коли тобі так дрімотно й самотньо.

А тепер проведемо « Музичну паузу» виконаємо пісню « Справжній товариш» І виконаємо декілька вправ.

 Кореспондент – Дякую,тепер ми попросимо групу «Літераторів» представити завдання, які вони  підготували.

Учениця - наша група повинна була знайти оповідання про дружбу, добро.

(Діти зачитують оповідання, які знайшли.)

Кореспондент -

- То чого навчає  це оповідання?

- Що ви взяли для себе?

- Яким повинен бути друг?

Дякую вам за інтерв’ю.

Інколи не знаєш, хто твої друзі. Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них і не помічаєш ,що вони люблять тебе кожен по-своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів. Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди по волі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе. Чи то песик, що крутить хвостиком так завзято, Коли ти проходиш повз нього. Чи дерево, на яке можна швидко вилізти. Чи струмок з яким можна тихенько посидіти, коли тобі хочеться тиші.

У нас ще залишилася одна група «Художники» салону «Мокрелі – акварелі». Будь ласка.

Учениця – ми представляємо дитячі роботи, світлофор доброти, малюнки

«Портрет мого друга». ( Виставка робіт)

Кореспондент  - давайте тепер всі разом визначимо закони дружби.

Закони дружби – це:

- Друзі все ділять пополам.

- Спочатку подбай про друга.

- Друг завжди допоможе в біді.

- Друг уміє прощати.

Спасибі вам за такі гарні відповіді.

Учитель - перед вами на парті лежить оповідання «Чому голуби прилетіли до Олега». В.О.Сухомлинського . Ми прочитаємо ланцюжком і дасте відповіді на питання.

( Учні читають.)

Запитання :

- Чого навчає оповідання?

- Яка головна думка?

- Що ви для себе взяли?

IV. Підсумок уроку.

Вправа  «Мікрофон»

- Уміти дружити – це………..

- У дружбі цінується   ……..

- Справжній  друг   ……..

- Хто такий друг?

- Що означає дружити?

- Що для себе ви взяли з цього уроку?

Виставлення  оцінок.

V. Домашнє завдання.  Про твоїх однолітків.

 

docx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку