Про кого кажуть
«Він справжній друг?»
Урок – проект позакласного читання
проведений у 3 класі
Тема проекту: УПЧ Про кого говорять «Він справжній друг?»
Мета проекту: формувати у дітей почуття чуйності, доброти, милосерддя, поваги, заохочувти до добрих вчинків.
Довести до їх свідомості, що добро роблять безкорисно і відчути радість від творення добра іншими і уникати злих умислів.
Розвивати бажання мати і цінувати друзів.
Обладнання: прислів я, приказки, казки про дружбу, дитячі роботи,
Світлофор доброти, малюнки «портрет мого друга», текст оповідання «Чому голуби прилетіли до Олега»
ЕПІГРАФ:
«ЛЮДИНА З ДРУЗЯМИ – СТЕП ІЗ КВІТАМИ,
А ЛЮДИНА БЕЗ ДРУЗІВ –ЖМЕНЯ ПОПЕЛУ»
( ПРИСЛІВ Я)
Назви груп:
1. «Довідкове бюро» - підібрати слова - синоніми до окремих слів.
2. «Журналісти» - підібрати прислів'я, приказки, казки про дружбу,друзів, написати свої оповідання.
3. «Художники» салону « Мокрелі-акварелі» - дитячі роботи, світлофор доброти, малюнки «Портрет мого друга»
4. «Літератори»- знайти оповідання про дружбу, добро.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вітання. Вправа «Подаруй усмішку другу».
- Діти , уважно послухайте запитання,подумайте і відгадайте, хто це?
З ним цікаво проводити час, але коли він у біді, то ми поспішаємо на допомогу? ( друг)
- Вірно, це друг. Гра «Коло дружби»
- Візьміть за руку того, з ким ви дружите.
- Ваша пара нехай знайде іншу пару, з якою ви у дружніх відносинах. А тепер всі візьміться з руки.
- Чи утворилось коло дружби?
ІІ. Оголошую тему і мету проекту-уроку.
Кожна група учнів мала своє завдання і готувала його. І ми сьогодні послухаємо, як вони приготували.
Робота в групах.
ІІІ. Презентація проекту.
Кореспондент – я кореспондент газети «Людська доброта». Почувши , що сьогодні у вас буде проведений урок позакласного читання на тему «Про кого кажуть: Він справжній друг?» Я прийшла до вас з оператором, щоб засняти ваш урок. Це дуже цікава тема і по ходу уроку хочу взяти у вас інтерв'ю.
Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, без справжнього друга сумно й нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися. Але я дізналася, що урок незвичайний. Ви поділені на групи і кожна приготувала своє завдання. Тому слово надається
групі « Довідкове бюро»
Учень– нам було дане завдання знайти значення слів і підібрати слова - синоніми до окремих слів.
- Добро - усе позитивне в житті людини, вчинок,який приносить користь людям.
- Зло це насильство,грубість,байдужість,підлість,жорстокість.
- Доброта милосердя,чуйність,співчуття,щиросердечність,уміння розділити чужий біль,вчасно підтримувати людину у важку хвилину, розрадити в горі і біді.
- Доброчинність - позитивна моральна якість( мудрість,людяність), моральна чистота людини.
- Добрий – це людина, яка приязно і доброзичливо ставиться до людей.
- Дружба – стосунки, відносини,в основі яких лежить взаємна прихильність,
довір я, відданість, духовна близькість,спільність інтересів.
Учитель: кожній групі було завдання підібрати влучні слова про дружбу « Павутинка»
(Діти по черзі називають слова і утворюють павутинку).
Дружба – доброта,радість,правда,чемність,симпатія,повага.
Гарно ви пояснили значення слів.
Кореспондент – Тепер ми послухаємо презентацію групи « Журналісти». Вам надається слово.
Учениця – нам потрібно було по даній темі підібрати прислів'я, приказки, казки про дружбу, друзів і написати свої оповідання.
Кореспондент - Молодці , гарно відповідали.
Друг – це той,хто любить тебе. Це може бути хлопчик, або песик,або навіть біла-біла мишка.
- Твоїм другом може бути й дерево. Воно тобі ані словечка, але ж ти добре знаєш, як воно любить тебе, бо дає тобі яблук або грушок,чи вишень,а часом і гілку для гойдалки.
- І вітер може бути другом по – своєму. Це ж він бавить тебе вночі пісеньками, коли тобі так дрімотно й самотньо.
А тепер проведемо « Музичну паузу» виконаємо пісню « Справжній товариш» І виконаємо декілька вправ.
Кореспондент – Дякую,тепер ми попросимо групу «Літераторів» представити завдання, які вони підготували.
Учениця - наша група повинна була знайти оповідання про дружбу, добро.
(Діти зачитують оповідання, які знайшли.)
Кореспондент -
- То чого навчає це оповідання?
- Що ви взяли для себе?
- Яким повинен бути друг?
Дякую вам за інтерв'ю.
Інколи не знаєш, хто твої друзі. Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них і не помічаєш ,що вони люблять тебе кожен по-своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів. Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди по волі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе. Чи то песик, що крутить хвостиком так завзято, Коли ти проходиш повз нього. Чи дерево, на яке можна швидко вилізти. Чи струмок з яким можна тихенько посидіти, коли тобі хочеться тиші.
У нас ще залишилася одна група «Художники» салону «Мокрелі – акварелі». Будь ласка.
Учениця – ми представляємо дитячі роботи, світлофор доброти, малюнки
«Портрет мого друга». ( Виставка робіт)
Кореспондент - давайте тепер всі разом визначимо закони дружби.
Закони дружби – це:
- Друзі все ділять пополам.
- Спочатку подбай про друга.
- Друг завжди допоможе в біді.
- Друг уміє прощати.
Спасибі вам за такі гарні відповіді.
Учитель - перед вами на парті лежить оповідання «Чому голуби прилетіли до Олега». В.О.Сухомлинського . Ми прочитаємо ланцюжком і дасте відповіді на питання.
( Учні читають.)
Запитання :
- Чого навчає оповідання?
- Яка головна думка?
- Що ви для себе взяли?
IV. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»
- Уміти дружити – це………..
- У дружбі цінується ……..
- Справжній друг ……..
- Хто такий друг?
- Що означає дружити?
- Що для себе ви взяли з цього уроку?
Виставлення оцінок.
V. Домашнє завдання. Про твоїх однолітків.
Про кого кажуть
«Він справжній друг?»
Урок – проект позакласного читання
проведений у 3 класі
Тема проекту: УПЧ Про кого говорять «Він справжній друг?»
Мета проекту: формувати у дітей почуття чуйності, доброти, милосерддя, поваги, заохочувти до добрих вчинків.
Довести до їх свідомості, що добро роблять безкорисно і відчути радість від творення добра іншими і уникати злих умислів.
Розвивати бажання мати і цінувати друзів.
Обладнання: прислів я, приказки, казки про дружбу, дитячі роботи,
Світлофор доброти, малюнки «портрет мого друга», текст оповідання «Чому голуби прилетіли до Олега»
ЕПІГРАФ:
«ЛЮДИНА З ДРУЗЯМИ – СТЕП ІЗ КВІТАМИ,
А ЛЮДИНА БЕЗ ДРУЗІВ –ЖМЕНЯ ПОПЕЛУ»
( ПРИСЛІВ Я)
Назви груп:
1. «Довідкове бюро» - підібрати слова - синоніми до окремих слів.
2. «Журналісти» - підібрати прислів’я, приказки, казки про дружбу,друзів, написати свої оповідання.
3. «Художники» салону « Мокрелі-акварелі» - дитячі роботи, світлофор доброти, малюнки «Портрет мого друга»
4. «Літератори»- знайти оповідання про дружбу, добро.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вітання. Вправа «Подаруй усмішку другу».
- Діти , уважно послухайте запитання,подумайте і відгадайте, хто це?
З ним цікаво проводити час, але коли він у біді, то ми поспішаємо на допомогу? ( друг)
- Вірно, це друг. Гра «Коло дружби»
- Візьміть за руку того, з ким ви дружите.
- Ваша пара нехай знайде іншу пару, з якою ви у дружніх відносинах. А тепер всі візьміться з руки.
- Чи утворилось коло дружби?
ІІ. Оголошую тему і мету проекту-уроку.
Кожна група учнів мала своє завдання і готувала його. І ми сьогодні послухаємо, як вони приготували.
Робота в групах.
ІІІ. Презентація проекту.
Кореспондент – я кореспондент газети «Людська доброта». Почувши , що сьогодні у вас буде проведений урок позакласного читання на тему «Про кого кажуть: Він справжній друг?» Я прийшла до вас з оператором, щоб засняти ваш урок. Це дуже цікава тема і по ходу уроку хочу взяти у вас інтерв’ю.
Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, без справжнього друга сумно й нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися. Але я дізналася, що урок незвичайний. Ви поділені на групи і кожна приготувала своє завдання. Тому слово надається
групі « Довідкове бюро»
Учень– нам було дане завдання знайти значення слів і підібрати слова - синоніми до окремих слів.
- Добро - усе позитивне в житті людини, вчинок,який приносить користь людям.
- Зло це насильство,грубість,байдужість,підлість,жорстокість.
- Доброта милосердя,чуйність,співчуття,щиросердечність,уміння розділити чужий біль,вчасно підтримувати людину у важку хвилину, розрадити в горі і біді.
- Доброчинність - позитивна моральна якість( мудрість,людяність), моральна чистота людини.
- Добрий – це людина, яка приязно і доброзичливо ставиться до людей.
- Дружба – стосунки, відносини,в основі яких лежить взаємна прихильність,
довір я, відданість, духовна близькість,спільність інтересів.
Учитель: кожній групі було завдання підібрати влучні слова про дружбу « Павутинка»
(Діти по черзі називають слова і утворюють павутинку).
Дружба – доброта,радість,правда,чемність,симпатія,повага.
Гарно ви пояснили значення слів.
Кореспондент – Тепер ми послухаємо презентацію групи « Журналісти». Вам надається слово.
Учениця – нам потрібно було по даній темі підібрати прислів’я, приказки, казки про дружбу, друзів і написати свої оповідання.
Кореспондент - Молодці , гарно відповідали.
Друг – це той,хто любить тебе. Це може бути хлопчик, або песик,або навіть біла-біла мишка.
- Твоїм другом може бути й дерево. Воно тобі ані словечка, але ж ти добре знаєш, як воно любить тебе, бо дає тобі яблук або грушок,чи вишень,а часом і гілку для гойдалки.
- І вітер може бути другом по – своєму. Це ж він бавить тебе вночі пісеньками, коли тобі так дрімотно й самотньо.
А тепер проведемо « Музичну паузу» виконаємо пісню « Справжній товариш» І виконаємо декілька вправ.
Кореспондент – Дякую,тепер ми попросимо групу «Літераторів» представити завдання, які вони підготували.
Учениця - наша група повинна була знайти оповідання про дружбу, добро.
(Діти зачитують оповідання, які знайшли.)
Кореспондент -
- То чого навчає це оповідання?
- Що ви взяли для себе?
- Яким повинен бути друг?
Дякую вам за інтерв’ю.
Інколи не знаєш, хто твої друзі. Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них і не помічаєш ,що вони люблять тебе кожен по-своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів. Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди по волі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе. Чи то песик, що крутить хвостиком так завзято, Коли ти проходиш повз нього. Чи дерево, на яке можна швидко вилізти. Чи струмок з яким можна тихенько посидіти, коли тобі хочеться тиші.
У нас ще залишилася одна група «Художники» салону «Мокрелі – акварелі». Будь ласка.
Учениця – ми представляємо дитячі роботи, світлофор доброти, малюнки
«Портрет мого друга». ( Виставка робіт)
Кореспондент - давайте тепер всі разом визначимо закони дружби.
Закони дружби – це:
- Друзі все ділять пополам.
- Спочатку подбай про друга.
- Друг завжди допоможе в біді.
- Друг уміє прощати.
Спасибі вам за такі гарні відповіді.
Учитель - перед вами на парті лежить оповідання «Чому голуби прилетіли до Олега». В.О.Сухомлинського . Ми прочитаємо ланцюжком і дасте відповіді на питання.
( Учні читають.)
Запитання :
- Чого навчає оповідання?
- Яка головна думка?
- Що ви для себе взяли?
IV. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»
- Уміти дружити – це………..
- У дружбі цінується ……..
- Справжній друг ……..
- Хто такий друг?
- Що означає дружити?
- Що для себе ви взяли з цього уроку?
Виставлення оцінок.
V. Домашнє завдання. Про твоїх однолітків.