Тема: Про що я дізнаюсь на дотик? Хто на долоньках живе?
Мета:
формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про власний організм, зокрема про шкіру як захисний орган м’язової системи; закріпити правила особистої гігієни, піклування про чистоту тіла, одягу; розвивати вміння володіти найпростішими гігієнічними навичками самообслуговування; виховувати бажання піклуватися про здоров’я своєї шкіри;
формування ключових компетентностей: спілкування державною мовами, уміння навчатись впродовж життя, соціальні та громадянські компетентності.
Обладнання: мультимедійна дошка, лупа, фарби, серветки, м’які іграшки, каштани, мушлі.
Хід уроку:
І Вступна частина
- очки дивляться;
- вушка слухають;
- ротики мовчать;
- голівки думають;
- ніжки на підлозі.
Гра на мультимедійній дошці https://learningapps.org/display?v=pfbq3jvct22
ІІ Основна частина
Шкірою ми можемо відчувати холод або тепло, подих вітру, укол, удар і робимо висновок – що добре, а що небезпечно. Цієї властивості шкірі надають нервові закінчення, що в ній міститься. Шкіра, так само як і кістки, міцна і пружна. Цієї властивості шкірі надають нервові закінчення, що в ній містяться. Шкіра, так само як і кістки, міцна і пружна. Цьому вона завдячує речовині кератину, завдяки якому шкіра не рветься і не сповзає.
Шкіра покриває все наше тіло. З-поміж людських органів шкіра посідає перше місце за величиною.
У шкірі міститься пігмент меланін, від кількості якого в організмі залежить, якого кольору шкіра. За невеликої кількості меланіну людина має світлу шкіру, а велика кількість надає темного кольору шкірі.
На столах в учнів м’які іграшки, каштани, мушлі. Діти торкаються предметів і описують свої відчуття.
Висновок Отже, за допомогою рук, пальців і шкіри ми можемо перевірити предмети на дотик. У шкірі є багато нервових закінчень, завдяки яким людина відчуває холод, тепло, біль, дотик.
Обговорюємо з учнями функції шкіри, опираючись на малюнки. ( Цей орган захищає наше тіло від сонячних опіків, мікробів, ударів. Шкіра нам допомагає в охолодженні тіла в спеку, збережені тепла в холодну пору, відчутті болю або лоскоту. Наша шкіра дихає: впускає кисень і виділяє вуглекислий газ, виводить токсичні та надлишкові продукти (солі, води).)
Фізкультхвилинка
Дослід 1 Розглянь шкіру своєї руки. Доторкнись до неї, потягни. Яка вона? Зігни пальці рук, руки в ліктях. Чи заважає шкіра рухатися?
Висновок. Шкіра м’яка, еластична, гладенька, пружна. Завдяки таким властивостям вона не заважає людині рухатися і є надійним захисником внутрішніх органів.
Дослід 2. Візьміть лупи і розгляньте шкіру на своїх пальчиках. Що ви бачите? Зараз ми перевіримо, чи є однакові малюнки на пальчиках у людей. Для цього замастіть пальчик у фарбу, зробіть відбиток на аркуші пеперу. Не забудьте витерти пальчик серветкою. Знову візьміть лупу і порівняйте ваші відбитки. Чи є схожі?
Висновок. Кожна людина унікальна. Немає однакових відбитків пальців. У кожної людини свій неповторний малюнок.
Бесіда «Коли потрібно мити руки?» ( за малюнками)
Практична робота. Вчимося правильно мити руки. https://www.facebook.com/hromadskeua/videos/%D1%8F%D0%BA-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B8%D1%82%D0%B8-%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%B8/1536698423154806/
ІІІ Заключна частина.
Шкіра захищає … ( наш організм)
Шкіра зберігає … ( в організмі воду)
Шкіра ркегулює … ( температуру тіла)
Шкіра не пропускає …( в організм бактерії)
Хто гарно працював і все запам’ятав підніміть дві руки. Хто хоче дізнатися ще більше – потупайте ніжками. Кому потрібно повторити матеріал – доторкніться до борідки. Хто лінувався – посваріться пальчиком.
Що ми можемо відчувати руками? Візьміть одне одного за руки. Що ви відчуваєте? (тепло) Ось які у нас чутливі кінчики пальців!