Проект «ІМІДЖ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК ПЕРСПЕКТИВА ЙОГО РОЗВИТКУ»

Про матеріал

В досвіді роботи викладено основні аспекти формування позитивного іміджу позашкільного навчального закладу, що сприяють підвищенню престижу, авторитету, розвитку громадських і державних інститутів та ініціатив. Матеріали досвіду можуть бути використаними директорами, методистами, керівниками творчих об'єднань позашкільних навчальних закладів.

Перегляд файлу

Проект

«Імідж навчального закладу

як перспектива його розвитку»

 

 

 

Вступ

Заклад позашкільної освіти - це відкрита соціально - педагогічна система, яка активно взаємодіє з батьками вихованців, соціумом. Проблема її зовнішнього подання існувала завжди, але в сучасних соціокультурних умовах вона проявляється більш чітко. Увага до іміджу актуалізувалася в останні роки у зв'язку з загостренням проблеми вибору, що встала перед людьми (вибору товарів і послуг, політичних партій та громадських організацій, лідерів і керівників), і конкуренцією на різноманітних ринках - споживчому, політичному та інших. Щоб продати товар, послугу, залучити на свій бік виборця, щоб успішно конкурувати на ринку, фірма, громадська організація, університет або банк повинні створити собі відповідний імідж. Доцільний, адекватний імідж абсолютно необхідний для будь-якого виду соціальної діяльності, що підтверджує багаторічна практика. Імідж знаходиться в ряду таких понять, як рейтинг, репутація, популярність, престиж, авторитет та ін.

Актуальність проекту

В сучасному суспільстві на даному етапі його розвитку кардинально змінилися вимоги до якості, змісту сучасної освіти, яка зараз знаходиться процесі пошуку нових альтернатив, нових моделей навчання і виховання. І конкурентоздатним  може бути заклад, який не тільки має яскраво виражену індивідуальність, неповторне обличчя, а й здатен до  створення власного позитивного іміджу. Проблема сучасних навчальних закладів – це пошук, розробка та застосування управлінських пізнавальних та художніх засобів створення позитивного образу навчального закладу, відображення в цьому образі внутрішніх, сутнісних смислів, змісту та завдань, особливостей його діяльності.

 Формування іміджу може і повинно бути включено в систему раціонального соціального управління, так як тут ховається широкий пласт ще невикористаних управлінських резервів. Не всі працівники усвідомили значення іміджу в справі презентації себе батькам  та громадськості і програють у конкурентній боротьбі.

Імідж з одного боку, є результатом певних психологічних процесів проявів особистісних якостей членів колективу, а з іншого - служить зовнішнім джерелом формування враження про даний ПНЗ у партнерів. Тому всі стратегії самопрезентації мають на меті встановити, уточнити або підтримати свій образ в очах інших.

Мета проекту: охоплення більшої кількості дітей позашкільною освітою, залучення інвестицій, встановлення і розширення партнерських зв'язків.

Завдання проекту:

1. Підвищити привабливість закладу – насамперед для батьків, учнів і персоналу;

2. Підвищити ефективність заходів по інформуванню населення щодо освітніх  і додаткових послуг;

3. Полегшити процес введення нових освітніх послуг;

4. Підвищити рівень організаційної культури;

5. Сприяти поліпшенню соціально-психологічного мікроклімату в колективі вихованців.

 

Учасники проекту: педагогічний колектив БДЮТ, вихованці, батьки, громадськість.

 

Очікувані результати:

- підняття престижу закладу;

- підвищення якості освітніх послуг;

- підвищення культури закладу;

- збільшення контингенту вихованців;

- зміцнення зв’язку сім’ї та БДЮТ.

 

Імідж закладуце емоційно забарвлений образ учбового закладу, що свідомо сформований та володіє цілеспрямовано заданими характеристиками і покликаний робити психологічний вплив певної спрямованості на конкретні групи соціуму.

 

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

І етап

Початок цілеспрямованої роботи по формуванню іміджу закладу

 

Внутрішній імідж закладу на даному етапі  корегується:

 виявлення очікувань основних «клієнтів» закладу – учнів і їх батьків (анкетування);

 аналіз культури закладу, що склалася, з її системою цінностей, звичаїв, традицій, стилів поведінки, з традиційними ритуалами, церемоніями, розробка загального стилю (етика педагогічної взаємодії);

 вироблення педагогічним колективом спільного бачення перспектив, визначення і формулювання місії закладу, її термінових і перспективних цілей, складання планів діяльності (концепція діяльності навчального закладу);

Зовнішній імідж вимагає наступних дій:

– освітній простір закладу освіти (Інтеграція «БДЮТ – ЗВО», співробітництво із загальноосвітніми навчальними закладами, громадськими організаціями);

 розробка (або коректування) візуальних і діяльнісних елементів зовнішньої атрибутики для формування пізнаваного образу закладу на ринку освітніх послуг (герб, прапор, девіз, гімн);

– оформлення коридорів закладу (дошка оголошень, стенди, фотографії кращих вихованців, інформація про роботу гуртків,  стінгазети тощо);

  літопис закладу;

– виготовлення рекламних інформаційних матеріалів для актуалізації бажаного іміджу: (листівки, буклети, бюлетені), направлених на підкреслення унікальності пропонованих закладом послуг, їх якість.

 

ІІ етап

Активне формування іміджу закладу

 

Внутрішній імідж закладу  включає наступне:

  розвиток «фірмових знаків» (значки з емблемою закладу, таблички єдиного стилю, відзнаки для нагородження тощо);

– виділення особливих свят закладу (Прийняття у гуртківці, Новий Рік, 8 Березня і т.д.);

 формування системи стимулів створення сприятливого іміджу, що передбачає розробку психологічних, соціальних і економічних механізмів стимулювання зацікавленості членів колективу у формуванні сприятливого ІШ («Гурток року», «Кращий вихованець гуртка», нагороди, відзнаки);

– збереження і зміцнення здоров'я вихованців (активний відпочинок, сплановане дозвілля);

  створення загального стилю приміщень та території закладу («настінний живопис», оформлення клумб).

Зовнішній імідж закладу спрямований на:

 використання можливостей засобів масової інформації для пропаганди досягнень закладу;

 активне використання зовнішньої атрибутики закладу у всіх видах іміджевої діяльності;

 зв'язки з громадськістю, проведення РR-заходів (зустрічі випускників, дні відкритих дверей, презентації, участь в спеціалізованих виставках, ярмарках освіти і т.п.);

 організація заходів (збори, семінари, конференції) для аудиторій, в яких зацікавлений учбовий заклад;

 оновлення власного сайту, де формуватиметься доброзичливий імідж установи в Інтернеті;

 активна соціальна реклама, через наявність і функціонування дитячих і юнацьких організацій, через зв'язки закладу з різними соціальними інститутами, вищими учбовими закладами, через створення умов для творчого розвитку;

  забезпечення регулярних і продуктивних зв'язків з випускниками різних років.

 

ІІІ етап

Підтримка, коректування і оновлення сформованого іміджузакладу

 

Управління процесом підтримки, коректування і оновлення внутрішнього іміджу закладу на цьому етапі припускає:

 стимулювання інноваційної діяльності, для чого персонал активно задіюється в різних курсах підвищення кваліфікації, перепрофілюванні, конкурсах, проектах і ін.;

 створення нових напрямів діяльності;

 постійна підтримка прямого і зворотного зв'язку із споживачами освітніх послуг.

Управління зовнішнім іміджем закладу на цьому етапі націлено на наступне:

 рекламна кампанія інноваційних проектів;

 розширення реклами (використання доступних видів зовнішньої реклами, широка пропаганда досягнень, демонстрація нагород);

 покращення матеріально-технічної бази закладу.

 

 

Календарний план реалізації проекту

 

Терміни

Напрями і зміст діяльності

Запланована

робота

Результати

Відповідальні

І ЕТАП

Внутрішній  імідж закладу

Вересень

 

Анкетування

Виявлення очікувань основних клієнтів школи

Обробка анкет і виявлення запитів батьків і учнів

Керівники творчих обєднань

Вересень

 

Проекти «Емблема», «Гімн»

Створення ескізів емблеми та музики гімну

Виготовлення емблеми, покладення слів гімну на музику

Керівники творчих обєднань

Жовтень

 

Проект

 «Жива огорожа»

Планування ділянки у дворі закладу

Висадження та догляд за кущами на території закладу

Учнівське самоврядування закладу, координатор

 Вересень

Введення нових освітніх послуг

Введення до мережі нових гуртків, напрямків діяльності

Відкриття гуртків

 

Адміністрація закладу

Грудень

Педрада  «Перспективи розвитку закладу»

Аналіз культури закладу, вироблення перспектив розвитку, визначення місії закладу, його цілей і завдань, складання плану діяльності

Внесення коректив до концепції діяльності

Адміністрація закладу

Вересень – травень

 

Проект «Моя кімната для гурткової роботи»

Закріплення гурткових кімнат за відповідальними

Оформлення кімнат для гурткової роботи

Керівники творчих обєднань

Зовнішній імідж закладу

Вересень – грудень 

Створення літопису закладу

Збір, систематизація матеріалів

Поширення літопису закладу серед жителів району

Творча група

Листопад 

Конкурс проектів «Наш БДЮТ - найкращий»

Виявлення кращого проекту як реклами закладу

Поява реклами в засобах ЗМІ

Адміністрація закладу

Вересень – травень

 

Робота художньої ради

Розробка (корегування) елементів зовнішньої атрибутики

Ескізи дощок оголошень, реклами, плакатів, стендів закладу

Творча група

Січень – травень

 

Розширення освітнього простору школи

Співробітництво з ВНЗ, навчальними закладами району

Практичні заняття, семінари, конференції

Адміністрація

Вересень  Червень

 

Реклама закладу

Виготовлення інформаційних матеріалів

Листівки, буклети, бюлетені

Творчі групи

ІІ ЕТАП

Внутрішній  імідж закладу

Вересень

 

 

Створення «фірмових знаків»

 

Значки з емблемою закладу, таблички єдиного стилю, відзнаки для нагородження

Творча група

Жовтень

Виділення особливих свят закладу

Впровадження і зміцнення традицій закладу

Визначення відповідальних за проведення традиційних свят

Творча група

Листопад

 

Засідання творчої групи

Розробка системи та механізмів стимулювання

Конкурси «Гурток року», «Кращий вихованець гуртка», нагороди, відзнаки

Творча групи

Навчальний рік

 

Збереження й зміцнення здоров’я вихованців

Активний відпочинок, сплановане дозвілля,

Культорганізатор

Навчальний рік

Озеленення, ремонт, оздоблення

Створення загального стилю приміщень закладу

Настінний живопис, реконструкція, оформлення клумб

Керівник проекту

Червень

Педагогічна рада «Імідж керівника гуртка як умова успішної професійної діяльності»

Робота над створенням власного іміджу кожним керівником гуртків

Створення та удосконалення порт фоліо керівників гуртків

Керівник проекту

Вересень -  травень

Створення бази даних про обдарованих вихованців

Систематизація відомостей про обдарованих вихованців

Створення порт фоліо кращих вихованців

Керівники творчих обєднань

Зовнішній імідж закладу

Вересень

 

 

Робота над удосконаленням сайту

Власний сайт

Творча група

Серпень - Червень

 

Робота із ЗМІ

Розміщення кращих робіт дітей в газету, на сайт закладу, дописи в газету про досягнення та заходи

Пропаганда закладу

Творча група

Виготовлення рекламних засобів

Виготовлення та поширення інформаційних матеріалів

Листівки, буклети, бюлетені, сувенірна продукція

Творча група

Спільна діяльність з громадськістю

Проведення днів відкритих дверей, презентацій, участь у виставках, ярмарках освіти

Підвищення іміджу закладу

Адміністрація,  самоврядування закладу

Заходи для зацікавленої аудиторії

Проведення зборів, семінарів, конференцій, зустрічей

Двосторонній зв’язок

Адміністрація

Вересень  – травень

Проведення майстер-класів для педагогів району

Двосторонній зв’язок

Методисти

Вересень  – травень

Активізація участі вихованців у конкурсах, фестивалях, конференціях різного рівня.

Підготовка вихованців до участі у заходах районного, обласного, всеукраїнського рівнів

Покращення досягнень вихованців гуртків

Керівники творчих обєднань

Серпень  -Червень

 

Створення бази даних про вихованців – випускників закладу

Збір та систематизація інформації

Висвітлення інформації про випускників у літописі закладу

Творча група

ІІІ ЕТАП

Внутрішній імідж закладу

Навчальний рік

Інноваційна діяльність

Курси підвищення кваліфікації, перепрофілювання, участь в інноваційних проектах

Атестація педагогів

Адміністрація

Навчальний рік

 

Створення нових напрямків діяльності закладу

Нові напрямки діяльності

Адміністрація

Зовнішній імідж закладу

Навчальний рік

 

Покращення матеріально-технічної бази

Підвищення іміджу закладу, попиту на освітні послуги закладу

Адміністрація

Навчальний рік

Рекламна діяльність, пропаганда досягнень, демонстрація нагород

Проведення зборів, конференцій, зустрічей з громадськістю,  реклама на шкільному сайті

Підвищення іміджу школи, попит на освітні послуги школи

Творча група

Навчальний рік

Створення відео кліпів про діяльність закладу

Підбір матеріалу та виготовлення відеокліпу

Демонстрація відео кліпів на різноманітних заходах

Творча група

Навчальний рік

Висвітлення досвіду педагогів закладу в фахових виданнях

Узагальнення досвіду роботи педагогів

Публікації у фахових виданнях

Методисти

Травень

 

Підведення підсумків по програмній діяльності «Імідж закладу»

Підведення підсумків

Аналіз результатів проекту

Керівник проекту,

Творчі групи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Gladenko Ruslan
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 січня 2018
Переглядів
6611
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку