Проект на тему "Проблема сміття та способи боротьби з ним у селищі Червоногранітне".

Про матеріал
У даній роботі накреслені етапи реалізації проблеми сміття у селищі Червоногранітному (дослідженню цієї проблеми у своєму населеному пункті та власному домі, структурного складу сміття та екологічні аспекти даної проблеми, розглядаються реальні шляхи зменшення кількості сміття). Особливу увагу приділено реальним та маломасштабним шляхам зменшення кількості сміття , які доступні кожній людині.
Перегляд файлу

Проект на тему:

«Проблема сміття та  способи боротьби з               ним у селищі Червоногранітне»

 

Тип проекту: груповий, довготривалий, практично-орієнтований.

Керівник проекту: Ночевчук Марія Володимирівна,вчитель математики та фізики, класний керівник 9 класу.                                          

Автори проекту: Батюк Ярослав, Галагуза Владислав, Новік Іван, Литвинчук Роман,  Перун Анастасія, Реготун Валентин, Сич Роман,Ткачук Олена, Трохименко Ігор, Яковець Тетяна.                                                                                       Вік автора: 14-15 років.

Клас:9.

Навчальний заклад:Червоногранітнянська ЗОШ I-II ступенів, Хорошівського району, Житомирської області.

Адреса:вул. Молодіжна 6, с.Червоногранітне, Хорошівський район, Житомирська область,12135.

Терміни реалізації проекту:вересень 2017- грудень 2018 року.

Етапи реалізації проекту:

1-й етап. Діагностико-концептуальний, вересень 2017 р.

2-й етап. Організаційний, жовтень 2017 р.

3-й етап. Практичний, листопад 2017 р. – жовтень 2018 р.

4- й етап.Підсумковий (узагальнювальний),листопад - грудень2018 р.             

 

Проблема:

«Чи існує проблема смітників у селищі Червоногранітному? Чи є стихійні сміттєзвалища у нашому населеному пункті? Як запобігти їхньому утворенню та  зменшити кількість сміття? Які можна запропонувати маломасштабні, зрозумілі для кожного, рішення цієї проблеми?»

Мета проекту:

привернути увагу школярів до екологічних проблем селища, зокрема стихійних сміттєзвалищ;

формування відповідального ставлення до довкілля через конкретні справи, ситуації, що є частиною повсякденного життя;

розвиток екологічної культури школярів на основі залучення в практичну діяльність з поліпшення місцевого природного середовища;

вироблення мотивів, потреб і звичок екологічно доцільної поведінки й діяльності.

Завдання:

виявити місця санкціонованих та  несанкціонованих сміттєзвалищ;

дослідити проблему сміття у своєму населеному пункті та власному домі;

проаналізувати структурний склад сміття на сміттєзвалищах;

організувати інформаційно-пошукову роботу учнів з означеної проблеми;

залучити учнів до практичної діяльності через конкретні справи з поліпшення екологічної ситуації, до прибирання засміченої території, до покращення санітарно-гігієнічного стану селища;

виробити правила культури поведінки в довкіллі та правила відповідальної екологічної поведінки  людини;

усвідомити важливість розуміння проблеми «Сміття» та особистого внеску в її вирішення, застосування в повсякденному житті нових норм поведінки;

показати значимість особистої відповідальності у вирішенні даної проблеми;              запропонувати власні конкретні шляхи зменшення кількості сміття, застосування  вживаних речей та вторинного використання паперу; свій внесок у справу збереження ресурсів;                                                                                                  розвинути систему інтелектуальних і практичних умінь із вивчення й оцінки стану та поліпшення довкілля своєї місцевості.

Очікувані результати

- сформованість знань про екологічні проблеми селища та способи їх вирішення;

- розробка шляхів розв'язання екологічних проблем місцевого значення через конкретні маломасштабні справи;

- підвищення рівня зацікавленості учнів у захисті й збереженні довкілля;

- підвищення екологічної культури учнів;

- набуття знань про практичну можливість зменшення сміття у кожній родині окремо;

- усвідомлення школярами власної ролі не лише як споживача природних ресурсів, а й того хто здатен зменшити негативний вплив на довкілля;

- вироблення культури поведінки в довкіллі;                    - створення й демонстрація презентації з даної проблеми.

Етапи реалізації проекту

1-й етап. Діагностико-концептуальний, вересень, 2017р.

  1.  Створення й визначення функцій учасників проекту.
  2.  Розподіл доручень між керівником та учасниками проекту.
  3.  Ознайомлення всіх учасників проекту з його метою, призначенням групи та формами роботи.
  4.  Пошук джерел інформації з даної теми.

2-й етап. Організаційний, жовтень, 2017р.

  1. Опрацювання літератури та збирання інформації на задану тему.
  2. Організація та проведення журналістського розслідування

     «Наскільки чисте наше селище».

  1. Мандрівка осінніми стежками – вулицями рідного селища на тему                                                  «Проблема сміття у  нашому селищі».
  2. Проведення анкетування учнів аудит №1 « Сміття в нашому домі».
  1. Осінні роботи на шкільній клумбі.
  2. Екскурсія маршрутом « Екологічної стежки».
  3. Тиждень «Чистий двір», « Подвір'я школи – найчистіше».

3-й етап. Практичний, листопад 2017 – жовтень 2018.

Листопад

  1. Похід – фотозвинувачення « Сміття у нашому селищі».
  2. Участь у конкурсі дитячого малюнка « Зелена екологія » в рамках Проекту  « Місцевий розвиток орієнтований на громаду ».
  3. Акція « Посади деревце».
  4. Конкурс екологічних плакатів на тему « Збережемо цей неповторний світ».
  5. Акція « Не викидай – згодиться!»
  6. Бесіда « Правила поведінки у довкіллі».
  7. Випуск радіогазети « Еконовини» на тему « Осінь без диму».

Грудень

  1. Конкурс на краще читання віршів « Поетична екологія».
  2.  Екологічне змагання між класами « Наша кімната чистіша, в нашій кімнаті квіти кращі».
  3.  Відвідування виставки книжок у шкільній бібліотеці на тему « Люби та знай свій рідний край».
  4. Конкурс малюнків та плакатів « Збережемо хвойні дерева».
  5.  Урок моральності « Коли ялинки плачуть».
  6. Випуск радіогазети « Еконовини» на тему « Залиши свою ялинку в лісі».
  7. Участь у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі « МАН – Юніор» у номінації « Еколог».

Січень

  1. Конкурс екологічних агітбригад « Ми люди, поки є природа».
  2. Аудит №2 « Кількість сміття, яке викидає кожна сім'я протягом тижня».
  3. Екологічний урок « Екологія нашого будинку».
  4. Акція « Діти дітям».
  5. Виготовлення скриньки  для збирання паперового сміття у школі.
  6. Складання правил екологічної відповідальної поведінки.
  7. День інформації « Бережи свою планету».

Лютий

  1. Збирання матеріалів про використання пластикових пляшок, старих автомобільних автопокришок.
  2. Виставка « Нове життя непотрібних старих речей».
  3. Власне дослідження « Покупка, упаковка, екологічні аспекти упаковки».
  4. Шоу « Екологічна мода».
  5. Фізична година для учнів 8 і 9 класів « Берегти енергію – берегти природу. Альтернативні джерела енергії».
  6. Написання творів на тему « Якби я міг вирішити тільки одну екологічну проблему, я б вибрав…». ( 5-9 клас)
  7. Акція «Подаруй бібліотеці книжку ( журнал)».

Березень

  1. Реферат «Як перетворити відходи на доходи?».
  2. Конкурс творчих робіт « Декілька добрих порад» ( про правила поведінки у довкіллі).
  3. Відкрита година спілкування « Відповідаючи перед майбутнім».
  4. Ділова гра « Дій локально – мисли глобально».
  5. Збір макулатури.
  6. Бесіди – лекції з батьками й учнями на тему « Екологічні проблеми навколо нас».
  7. Шкільний моніторинг « Сміття у нашому селищі» ( визначення зон корисної дії очищення від сміття).
  8.  Участь у районному етапі Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти «Земля – наш спільний дім».                                                                                                                                                          Квітень                                                                      1. Розвідка зон екологічних лих (наявність сміттєзвалищ).                                                        2. Акція «Мій двір – моя турбота».                                                                                                                3. Еко-квест  до Дня довкілля « Наше Полісся».16 04-20.04.                                          16.04.              День І. «Хто володіє інформацією, той володіє світом».                                          17.04.              День ІІ. «Покажемо сміттю, де його місце».                                                                       18.04. День ІІІ. «Вода – основа життя».                                                                                                  19.04. День ІV. «Турбота про тварину виховує».                                                                      20.04. День V. «Хай зацвіте наше Полісся».                                                                                    21.04. День VІ. «Дерева – легені планети».                                                                                    4. Сворення комп’ютерної презентації та відео про проведення еко- квесту до Дня довкілля «Наше Полісся».

Травень

 

  1. Конкурс на кращий газетний екологічний репортаж «Екосигнал».
  2. Творча робота «Друге життя пластикових пляшок».
  3. До дня довкілля година природи «Якщо подивитися навколо».
  4. Усний журнал «Скривджена земля. Екологічні проблеми Хорошівщини».

5.Похід у лісопосадку під девізом «Землю можна раєм зробити, тільки руки слід докласти» (прибирання сміття).

6.Шкільний трудовий десант по вулицях селища з очищення від сміття.

7.Тиждень «Подвір'я школи-найчистіше».

8.  Екскурсія за маршрутом «Екологічної стежки».                                 9.  Конкурс на кращу клумбу.

10.  Акція «Посади деревце».

11.  Випуск екологічної агітаційної листівки «Прибери свій двір».

    Вересень                     1. Шкільний моніторинг  «Сміття у нашому селищі» (визначення зон корисної дії очищення від сміття).                                                                                                                              2.Випуск екологічної агітаційної листівки «Прибери свій двір».                            3.Шкільний трудовий десант по вулицях селища  з очищення від сміття.                                                                                                                                                                         4. Екологічний урок «Екологія нашого будинку».                                                                      5. Збирання насіння квітів на шкільній клумбі.                                                                                                  Жовтень                                                                                                                                            1. Операція «Листя» (прибирання території від опалого листя).                                          2. Ознайомлення з інформацією із періодичної преси про шкоду від спалювання опалого листя.                                                                                                                                            3. Висаджування квітів на шкільній клумбі та очищення її від тих, що перецвіли.                                                                                                                                                                                       4. Осіння обрізка дерев.                                                                                                                              5. Висадка дерев на шкільній території.

4-й етап. Підсумковий (узагальнювальний), 2018 р.

    Листопад

1.Шкільна фотовиставка «Беріть з нас приклад: так було, а так ми зробили» (про результати прибирання території від сміття).

2.Аналіз і систематизація проведеної роботи, підбиття підсумків.                 3. Участь у Веукраїнському конкурсі «Екологічна грамотність» .                                           

     

 

Грудень

3.Створення комп'ютерної презентації проекту та демонстрація її на шкільному екологічному вечорі.

4.Екологічний вечір «Збережемо нашу Землю блакитною і зеленою».

5.Розміщення матеріалів проекту та його презентації на сайті школи.

6.Випуск шкільної стінгазети «Екологічні справи класу».

7.Круглий стіл за чашкою чаю «Що ми можемо разом?»

 

 

 

 

 

 

Photo1328 - копия

Учасники та керівник проекту

 

 

 

docx
Додано
17 липня 2019
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку