Проект на тему:
«Проблема сміття та способи боротьби з ним у селищі Червоногранітне»
Тип проекту: груповий, довготривалий, практично-орієнтований.
Керівник проекту: Ночевчук Марія Володимирівна,вчитель математики та фізики, класний керівник 9 класу.
Автори проекту: Батюк Ярослав, Галагуза Владислав, Новік Іван, Литвинчук Роман, Перун Анастасія, Реготун Валентин, Сич Роман,Ткачук Олена, Трохименко Ігор, Яковець Тетяна. Вік автора: 14-15 років.
Клас:9.
Навчальний заклад:Червоногранітнянська ЗОШ I-II ступенів, Хорошівського району, Житомирської області.
Адреса:вул. Молодіжна 6, с.Червоногранітне, Хорошівський район, Житомирська область,12135.
Терміни реалізації проекту:вересень 2017- грудень 2018 року.
Етапи реалізації проекту:
1-й етап. Діагностико-концептуальний, вересень 2017 р.
2-й етап. Організаційний, жовтень 2017 р.
3-й етап. Практичний, листопад 2017 р. – жовтень 2018 р.
4- й етап.Підсумковий (узагальнювальний),листопад - грудень2018 р.
Проблема:
«Чи існує проблема смітників у селищі Червоногранітному? Чи є стихійні сміттєзвалища у нашому населеному пункті? Як запобігти їхньому утворенню та зменшити кількість сміття? Які можна запропонувати маломасштабні, зрозумілі для кожного, рішення цієї проблеми?»
Мета проекту:
привернути увагу школярів до екологічних проблем селища, зокрема стихійних сміттєзвалищ;
формування відповідального ставлення до довкілля через конкретні справи, ситуації, що є частиною повсякденного життя;
розвиток екологічної культури школярів на основі залучення в практичну діяльність з поліпшення місцевого природного середовища;
вироблення мотивів, потреб і звичок екологічно доцільної поведінки й діяльності.
Завдання:
виявити місця санкціонованих та несанкціонованих сміттєзвалищ;
дослідити проблему сміття у своєму населеному пункті та власному домі;
проаналізувати структурний склад сміття на сміттєзвалищах;
організувати інформаційно-пошукову роботу учнів з означеної проблеми;
залучити учнів до практичної діяльності через конкретні справи з поліпшення екологічної ситуації, до прибирання засміченої території, до покращення санітарно-гігієнічного стану селища;
виробити правила культури поведінки в довкіллі та правила відповідальної екологічної поведінки людини;
усвідомити важливість розуміння проблеми «Сміття» та особистого внеску в її вирішення, застосування в повсякденному житті нових норм поведінки;
показати значимість особистої відповідальності у вирішенні даної проблеми; запропонувати власні конкретні шляхи зменшення кількості сміття, застосування вживаних речей та вторинного використання паперу; свій внесок у справу збереження ресурсів; розвинути систему інтелектуальних і практичних умінь із вивчення й оцінки стану та поліпшення довкілля своєї місцевості.
Очікувані результати
- сформованість знань про екологічні проблеми селища та способи їх вирішення;
- розробка шляхів розв'язання екологічних проблем місцевого значення через конкретні маломасштабні справи;
- підвищення рівня зацікавленості учнів у захисті й збереженні довкілля;
- підвищення екологічної культури учнів;
- набуття знань про практичну можливість зменшення сміття у кожній родині окремо;
- усвідомлення школярами власної ролі не лише як споживача природних ресурсів, а й того хто здатен зменшити негативний вплив на довкілля;
- вироблення культури поведінки в довкіллі; - створення й демонстрація презентації з даної проблеми.
Етапи реалізації проекту
1-й етап. Діагностико-концептуальний, вересень, 2017р.
2-й етап. Організаційний, жовтень, 2017р.
«Наскільки чисте наше селище».
3-й етап. Практичний, листопад 2017 – жовтень 2018.
Листопад
Грудень
Січень
Лютий
Березень
Травень
5.Похід у лісопосадку під девізом «Землю можна раєм зробити, тільки руки слід докласти» (прибирання сміття).
6.Шкільний трудовий десант по вулицях селища з очищення від сміття.
7.Тиждень «Подвір'я школи-найчистіше».
8. Екскурсія за маршрутом «Екологічної стежки». 9. Конкурс на кращу клумбу.
10. Акція «Посади деревце».
11. Випуск екологічної агітаційної листівки «Прибери свій двір».
Вересень 1. Шкільний моніторинг «Сміття у нашому селищі» (визначення зон корисної дії очищення від сміття). 2.Випуск екологічної агітаційної листівки «Прибери свій двір». 3.Шкільний трудовий десант по вулицях селища з очищення від сміття. 4. Екологічний урок «Екологія нашого будинку». 5. Збирання насіння квітів на шкільній клумбі. Жовтень 1. Операція «Листя» (прибирання території від опалого листя). 2. Ознайомлення з інформацією із періодичної преси про шкоду від спалювання опалого листя. 3. Висаджування квітів на шкільній клумбі та очищення її від тих, що перецвіли. 4. Осіння обрізка дерев. 5. Висадка дерев на шкільній території.
4-й етап. Підсумковий (узагальнювальний), 2018 р.
Листопад
1.Шкільна фотовиставка «Беріть з нас приклад: так було, а так ми зробили» (про результати прибирання території від сміття).
2.Аналіз і систематизація проведеної роботи, підбиття підсумків. 3. Участь у Веукраїнському конкурсі «Екологічна грамотність» .
Грудень
3.Створення комп'ютерної презентації проекту та демонстрація її на шкільному екологічному вечорі.
4.Екологічний вечір «Збережемо нашу Землю блакитною і зеленою».
5.Розміщення матеріалів проекту та його презентації на сайті школи.
6.Випуск шкільної стінгазети «Екологічні справи класу».
7.Круглий стіл за чашкою чаю «Що ми можемо разом?»
Учасники та керівник проекту