Проект "Наповни серце добротою"

Про матеріал

Реалізація проекту ,на прикладах творів українських письменників сприяє виховуванню в учнів почуття співпереживання, доброти, чуйності, бажання безкорисливо робити добро іншим людям.

Перегляд файлу

Проект   «Наповни серце добротою»

 

 

 Учасники проекту: учні 3 кл. , вчитель – класовод Миронюк В.Б.

База реалізації проекту. НВК ЗОШ-дитячий  садок с.Верхняківці.

Обґрунтування вибору проекту. Формування почуття вдячності за зроблене  добро, бажання своїми вчинками приносити радість людям, віру в силу добра.

Мета: На прикладах творів українських письменників навчити висловлювати свою думку, доводити її, розвивати культуру спілкування, збагачувати словниковий запас дитини, формувати уміння аналізувати, зв’язано і послідовно викладати думки, стимулювати прагнення самостійно підбирати, осмислювати й розуміти нову інформацію; розвивати творчі навички, мовлення, критичне мислення дітей; поповнювати активний словниковий запас учнів; розвивати комунікативні якості та здібності, стимулювати інтерес до книги, до навчально - пізнавальної літератури; виховувати в учнів почуття співпереживання, доброти, чуйності, бажання безкорисливо робити добро іншим людям.

 

Методи і прийоми, форми роботи:

  • групова робота учнів;
  • групове обговорення;
  • самостійна робота учнів;
  • консультації з керівником проекту,

Вид проекту –творчо –інформаційний.

Тип проекту – середньої тривалості.

Завдання проекту:

  • Розвивати творчі здібності та вміння викладати свої думки у творчій проектній формі;
  • Активізувати роботу дітей та батьків з морального виховання;
  • Розвивати навички планування й роботи в команді.

Етапи реалізації проекту

  1. Підготовка. Визначення мети і завдань.
  2. Планування діяльності.
  3. Постановка конкретних завдань.
  4. Дослідницький етап. Пошук інформації.
  5. Кінцевий результат: урок літературного читання, трудового навчання, підсумок: година спілкування.

Реалізація проекту в навчально - виховному процесі :літературне читання, трудове навчання.

 

 

1.Завдання для учнів:

 1:підібрати прислів’я про добро.

Прислів’я про добро, про добрих людей — не лише повчальні, а й зібрали в собі всю мудрість попередніх поколінь. 

Прислів’я про добру людину

Від добра ніхто не тікає.
Світ не без добрих людей.

Добре чути далеко, а зле ще далі.

Раз добром налите серце вік не прохолоне.
Буде добре, як мине зле.
Часок у добрі побудеш — все горе забудеш.
Добро не пропада є а зло умирає.
Нема того злого, щоб не вийшло на добре.
Добро не лихо, ходить у світі тихо.

Від добра добра не шукають.
Добре ім’я краще багатства.

Добре роби — добре й буде.
Добрий, хоч до рани прикладай.
Доброму всюди добре.

Хочеш собі добра, не роби нікому зла.
Хто добре робить, тому зло не шкодить.
Хто за добро не дає дяки, той не варт і здохлої собаки.
Хто не робить добре людям, той і сам себе не любить.

Де є добрі люди, там біди не буде.
Доброго тримайся, поганого цурайся.

2: Підготувати визначення почуттів

Радість

Жаль

Гнів

Страх

Задоволення

Співчуття

Ніжність

Тривога

Лагідність

Повага

Незадоволення

Вдячність

Заздрощі

Зневага

Життєрадісність

Віра (в..)

Любов ( до..)

 

2.Урок літературного читання

 

Тема: Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Раз добром налите серце — вік не прохолоне.  Валентин Бичко «Казка-вигадка».  Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Мета:

Продовжити знайомство із жанром літературної чарівної казки; вчити аналізувати вчинки дійових осіб, висловлювати свою думку, доводити її, активізувати учнів у процесі читання і обговорення тексту.

Формувати уміння «взаємодіяти» з прочитаним; читацькі навички шляхом спеціальних вправ та під час роботи над текстом; збагачувати мовлення дітей новими словами та виразами; розвивати культуру спілкування, навички творчого та критичного мислення.

Виховувати доброзичливе ставлення до людини, бажання творити добро.

Обладнання. Підручник Савченко О.Я. Читанка. 3 кл. – Київ, Освіта, ілюстрації, звукові файли.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок

То ж і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо

II. Мовленнєва розминка

 

  Відгадування загадки.

 

 Ця дивна країна

Довкола – чудесна,

І все там чарівне,

Скрізь диво краса.

Подумайте, друзі,

Промовте, будь ласка,

Яка це країна?

Згадали? Це ж… (КАЗКА)

III. Мотивація навчальної діяльності.

— Яку тему завершили вивчати?

— Сьогодні ми починаємо ознайомлення з новим жанром літературної творчості — авторською казкою.

— Яка відмінність між літературною і авторською казкою?

— Ми прочитаємо казки українських письменників, у яких описуються незвичайні пригоди, місця, дивовижні перетворення. Сьогодні на уроці ми прочитаємо казку Анатолія Дімарова «Для чого людині серце».

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Опрацювання вірша в. Бичка «казка-вигадка» (с. 62) Самостійне читання вірша учнями — З чим автор порівнює казку?

2. Опрацювання казки Анатолія Дімарова «Для чого людині серце» (с. 62–66)

1) Розповідь про автора

Анатолій Андрійович Дімаров народився 5 травня 1922 року у місті Миргороді, що на Полтавщині, в учительській сімї. Після закінчення середньої школи був мобілізований до армії. У цей час почалася Велика Вітчизняна війна. Письменник воював на Південно-західному фронті, був поранений, після одужання деякий час партизанив. Увесь цей життєвий досвід пізніше відбився в його творах.

   За понад п’ятдесят років літературної роботи письменник написав немало. Йому присуджено найавторитетнішу в Україні премію, що носить ім’я Тараса Шевченка. Цікаво, що довгий час Дімаров був тільки «дорослим» письменником, тобто свої оповідання, повісті й романи  автор писав саме для дорослих. Та в письменника підростав син Сергій, який вимагав: «Напиши, тату, щось і для мене!». Отак батько одержав літературне «домашнє завдання». І тоді з’явилися його прекрасні книжки «Про хлопчика, який не хотів їсти», «Для чого людині серце», «Блакитна дитина».

 

2)  Словникова робота.

Вагаючись – виявляти нерішучість у чомусь.

Крижане – зроблене з криги, льоду.

Жевріючи – ті, які горять без полум’я, тліють.

Дошкулити – не давати спокою, заважати.

Ринутися – швидко рухатися.

У розпачі – стан сильного душевного болю, безвихідність.

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем

 

3) Комбіноване читання тексту вголос (учитель — учні).

Фізкультхвилинка

4). Обговорення прочитаного.
1) Як жило плем'я дерев'яних чоловічків?
2) Яким був їх спосіб життя за відсутності серця?
3) Чому дівчинка не віддала своє серце дерев'яному чоловічку?
4) Якою була дівчинка?
 

5.Гра « Фантазери»

-Як би ця казка могла  закінчитися по – іншому? Як саме? (Діти висловлюють свої припущення)

6.Підсумкова бесіда.

- Як тепер ви поясните вислів Т. Г. Шевченка, який став темою нашого уроку?

- Спробуйте пояснити значення висловів «золоте серце», «гаряче серце», «холодне серце», «черстве серце».

   Цим оповіданням письменник підкреслює, що тільки серце відрізняє справжню Людину від дерев'яного чоловічка, дає можливість насолоджуватись життям, навіть жертвувати ним за­ради іншої людини, що саме серце є справжнім багатством люд­ської душі.

 

 

V. Підсумок уроку

-Що ж нового ви дізналися на уроці? 

-Що найбільше сподобалось на уроці?

— Якої думки ви про дерев’яних чоловічків?

VI. Домашнє завдання

Виразно  читати, скласти план, переказувати за планом.

 

 

 

3.Урок трудового навчання

Тема: Згинання та вирізування паперу. Виготовлення листівок –сердечок.

Мета: продовжити знайомити учнів з різними видами листівок; розвивати творчу уяву під час оформлення листівок; удосконалювати навички роботи в техніці витинанки; продовжити виховання акуратності і наполегливості під час роботи, сумлінного ставлення до праці, дисциплінованості; розвивати ручні вміння; виховувати бажання радувати своїх рідних.
Обладнання: зразки виробів, кольоровий картон, ножиці, клей, простий олівець, різні види листівок, шпажки, стрічки..

Хід уроку. 
І.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.     Привітання
Дзвоник знов сигнал нам дав:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте.

Працювати починайте.
2.     Перевірка готовності до уроку
3.     Упорядкування робочих місць
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1.    Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні ми продовжимо роботу над нашим проектом і виготовимо листівки-сердечка, прикрасимо їх стрічками. Щоб їх навчитись витинати треба підготувати: клей, ножиці, картон, шпажки, стрічки.
2.     Вступна бесіда
 Що ви знаєте про виникнення листівок?
3.     Розповідь учителя
 Раніше листівки були лише одинарними і мали прямокутну форму. Зараз вони можуть бути і круглими, і трикутними, і розкладними, і одинарними, і музичними. Оформлення листівок теж доволі різноманітне. З'явилися відео-листівки, які ви можете розсилати або отримувати через Інтернет. Якими б гарними не були ці листівки, ті, що зроблені власноруч, набагато цінніші. У ці витвори вкладається душа та настрій людини, яка їх створювала. Дизайнери створюють листівки вручну, щоб уникнути повторення. Надають листівкам творчого виконання та краси, щоб вони сприймалися як справжні твори мистецтва.
Фізкультхвилинка
4.    Демонстрування та аналіз зразка
1)    Інструктаж учителя.

 Які матеріали нам необхідні для виготовлення листівки?
 З чого почнемо роботу?
 Як правильно виконати згинання картону, щоб одержати якісну заготовку?
2)    Повторення правил безпеки під час роботи.
1. На робочому місці дотримуйся чистоти і порядку.
2. Зберігай ножиці у спеціально відведеному для цього місці.
3. Не працюй затупленими ножицями.
4. Не тримай ножиці лезами вгору.

5. Не користуйся ножицями під час ходьби класом.
6. Не заважай товаришеві, коли той вирізає деталі ножицями.
7. Передавай ножиці товаришеві кільцями вперед.
8. Під час різання тримай матеріал так, щоб лезами ножиць не поранити руку.
9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирай ганчіркою. Після закінчення роботи вимий їх ретельно з милом і витри рушничком.
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Практична робота учнів проводиться під музичний супровід (інструментальні композиції).
IV.   ВИСТАВКА РОБІТ УЧНІВ
 

V.    ПІДСУМОК УРОКУ. 

 Чи сподобалася вам листівка?
 Чого навчилися сьогодні на уроці?
 Кому ви подаруєте свою листівку?

 

 

4. Підсумок проекту «Година спілкування»

 

 

Сьогодні ми підведемо підсумок роботи над проектом «Добро починається з тебе»

 

1.Обговорення прислів’їв про добро, які підготували учні.

 

2. Прийом «Гронування»

Розподіл почуттів на дві групи : які почуття відчуває сіре серце і червоне серце.

 

3. Збір сірих сердець в шкатулку разом з усіма негативними емоціями. Закриваємо їх на ключ. І своє серце закриваємо від таких почуттів.

 

4.Вибір позитивних емоцій, які відчуває добра людина з «великим» серцем.

5. Розміщення їх на карті України. Побажання щоб у серцях українців завжди панували тільки позитивні емоції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дармопук Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тарасюк Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
1520
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку