Розробка уроку з літературного читання для 3 класу: ток-шоу "Казки зарубіжних письменників".

Про матеріал

Ток шоу проводила як узагальнення по темі "Казки зарубіжних письменників". Додаю презентацію

Перегляд файлу

Ток-шоу «Казки зарубіжних письменників»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Казки зарубіжних письменників»; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, творчі здібності, пам’ять, спостережливість, формувати літературну компетентність школярів; виховувати інтерес до читання, дружні стосунки, любов до природи та інші моральні якості. - виховувати шанобливе ставлення до книги, інтерес до народної
творчості та творчості письменників – казкарів;
- виховувати бажання поповнювати свої знання.


 

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань учнів.


 

Обладнання мультимедійна презентація «Казки зарубіжних письменників», роздатковий матеріал.


 

Хід уроку

І. Організаційний момент

  •                   Вчитель. В ефірі – дитяче ток-шоу «Казки зарубіжних письменників». З вами постійна ведуча – Олена Вікторівна. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.Ми будемо переміщуватися в різні студії. Сьогодні у нашій передачі беруть участь діти, які хочуть в майбутньому
    стати постійними ведучими цієї програми. І ми спостерігатимемо за їхньою роботою
    в різних студіях
  •                   Вчитель. Наша передача монтуватиметься з різних телестудій. Отож, сьогодні
    у передачі: розвиток навичок правильного і виразного читання із студії
    «Юних дикторів», інформація про прочитані казки із «Інформаційної» студії,
    робота в студії «Акторської майстерності» .
    Якщо ви хочете бути справжніми акторами, працювати будемо за всіма
    акторськими правилами. Актори, ведучі повинні багато читати, швидко
    орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова.
    Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але і чують.
     


Студія «Юні диктори»

1. Вправа «Водолаз»

 

На рахунок 1–5 вдихаємо повітря, затримуємо дихання і повільно видихаємо.

1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо.

1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо, ніби гасимо свічку.

1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо, як із кульки виходить повітря.


2. Скоромовки

БІЛЧА
Білча
В дуплі
Горіх
Хова.
Прийшла
Пора
Горіхова.

НЕ ПЛАКАЛИ
Ми плакати —
Не плакали:
Нам плакати
Нема коли.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Що ми обговорюватимемо ви дізнаєтесь, розгадавши кросворд

Студія «Мозковий штурм»

1. Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І на свято він дібрався –
Скажем дружно:
«Здрастуй, …(Карлсон)».
2. Друг старого гнома, сторож (Матсон)

3. Казку про старого гнома написав Захаріус Топеліус

4. Казка Андерсена про квітку та пташку (Ромашка)

5. Головна героїня казки Ушинського «Витівки старої зими»

-Ключове слово-КАЗКА

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • -Що таке казка? Які бувають казки?
  • Казка – це світ, чарівний та незвичний,
    Казка – це диво, сповнене краси.
    Поринуть у казку – це ж бо так цікаво,
    Це справді свято, радість для душі.
    Поштар Пєчкін.
    У казці звірі свою мову мають,
    Дерева розмовляють, мов живі,
    Добро і правда завжди зло долають,
    Тому і люблять казку діти всі.
     

IV. Повторення та узагальнення змісту вивчених творів.

Студія «Інформаційна»

— Пригадайте авторів прочитаних казок.

 

 

 

 

«Бременські музиканти»

C:\Users\Asus\Desktop\Друк\khQtDN-nxJ0.jpg

 

 

 

 

«Витівки старої зими»                                                   

 

 

C:\Users\Asus\Desktop\Друк\okjDo5vCZ1Y.jpg

 

 

 

 

«Казка про старого гнома»                                            

 

 

C:\Users\Asus\Desktop\Друк\M4V3iOrV1l8.jpg

 

 

 

 

 

«Горбоконик»                                                                  

 

 

C:\Users\Asus\Desktop\Друк\nsFl6LUhmnk.jpg

 

 

 

 

«Ромашка»                                                                     

 

 

C:\Users\Asus\Desktop\Друк\LSfpEVXowuQ.jpg

 

 

 

 

«Казка про рибака та рибку»

C:\Users\Asus\Desktop\Друк\2PkdvNS178o.jpg

 

 

 

 

 

 

Робота зі змістом творів

Якоб і Вільгельм Грімм. «Бременські музиканти» (Мультик)

  •                   Що за казка? Хто автор? Назвіть героїв казки.
  •                   Чому казка називається «Бременські музиканти»?
  •                   Як повелися господарі з ослом, псом, котом та півнем?
  •                   Як герої поселилися у хатині?
  •                   Які риси характеру допомогли ослу, псу, коту і півню здолати життєві негаразди?
  •                   Ця казка чарівна чи про тварин?
  •                   Яка з ілюстрацій до казки? Чим мультфільм відрізняється від казки?
  •                   Що було головним у житті бременських музикантів у мультфільмі та казці?
  •                   -Чому нас повчає ця казка?

ФІЗХВИЛИНКА пісня «Нечего на свете лучше нету»

Ганс Крістіан Андерсен. «Ромашка»

(весела і сумна мелодія)

Яку казку обговоримо?

Який настрій ? Чому? Якби ви були автором? Якби я була автором……

  •                   Назвіть героїв казки

 

  •                   Що трапилося з пташкою?
  •                   Як на це зреагувала квітка?
  •                   Чому загинула пташка?
  •                   Чи трапляється подібне в житті?
  •                   Чому ж твір є казкою?

Який настрій казки?

  •                   Яка з двох мелодій відповідає настрою твору?

 

Захаріас Топеліус. «Казка про старого гнома»

  •                   Назвіть героїв казки.
  •                   Охарактеризуйте їх.

Гронування

Характеристика гнома (добрий, дружелюбний, товариський, таємничий, чарівний, щедрий, вірний).

Характеристика Матса (добрий, товариський, працьовитий, говіркий, нечесний).

  •                   Чому розпалася дружба між гномом і Матсом?
  •                   Чи можуть сторож і гном знову стати друзями?

Олександр Пушкін. «Казка про рибака та рибку»

(аудіо запис казки)

  •                   Назвіть героїв казки.
  •                   Назвіть риси характеру героїв.

Рибка

  •                   Добра
  •                   Чарівна
  •                   Справедлива
  •                   Вдячна

Баба

  •                   Сварлива
  •                   Ненаситна
  •                   Лиха
  •                   Жадібна

Дід

  •                   Добрий
  •                   Ввічливий
  •                   Трудолюбивий
  •                   Терплячий

Море змінювалось так

  •                   Що б ви попросили у золотої рибки, якби спіймали її?
  •                   Скільки бажань ви б озвучив рибці?
  •                   Чи виконала б рибка всі твої бажання? Чому?

Фізкультхвилинка

Петро Єршов. «Горбоконик»

  •                   Скільки братів було в родині?
  •                   Яка біда спіткала родину Івана?
  •                   Як брати виконували свою роботу?
  •                   А Іван?
  •                   Чому йому пощастило?
  •                   Яких коней подарувала Іванові кобилиця?
  •                   Що в казці чарівного, а що могло бути насправді?

 

Костянтин Ушинський. «Витівки старої зими» (звук завірюхи)

  •                   Якою ви уявляєте бабусю зиму? Опишіть за малюнком
  •                   На кого зима направляла мороз і холод?
  •                   Як поводила себе малеча?
  •                   Як закінчується казка?
  •                   Чому плаче зима?

 

  1.                    Самостійна робота учнів (приведення одиничних знань у систему)

Робота в групах (парах)

Знайди відповідність

  •                   «Бременські музиканти»                                     -Невміння тримати язика на

                                                                                                      припоні

                                                                                                              призвело до втрати дружби.

  •                   «Ромашка»                                                            -Герою пощастило отримати

                                                                                                     в подарунок трьох коней.

  •                   «Казка про старого гнома»                                  -Через жадібність і ненаситність

                                                                                              героїня втратила все, що отримала в

                                                                                                      подарунок.

  •                   «Казка про рибака та рибку» -                             Найприкріше було …, що навіть

                                                                                           малеча і та її не боїться!

  •                   «Горбоконик» -                                                      Ніхто й не думав про квітку,

                                                                                                   яка найбільше від усіх любила

                                                                                             бідну пташку і так хотіла її втішити.

  •                   «Витівки старої зими» -                                        Героям вдалося оселитися в лісовій

                                                                                                      хатині.

Знайди відповідність

  •                   «Бременські музиканти»                                 Петро Єршов
  •                   «Ромашка»                                                       Костянтин Ушинський
  •                   «Казка про старого гнома»                                    Олександр Пушкін
  •                   «Казка про рибака та рибку»                                Якобс і Вільям Грімм
  •                   «Горбоконик»                                                         Ганс Крістіан Андерсен
  •                   «Витівки старої зими»                                            ЗахаріасТопеліус

Казка – вигадка, проте щось тут, браття, не пусте. О.Пушкін

  •                   Як ви розумієте вислів?
  •                   Чи можна його замінити словами «Казка вчить, як на світі жить»?
  •                   Чи можна так закінчити казки Топеліуса, Андерсена, братів Грімм? Чому?

3. Перевірка д.з (Учні показують їлюстрації і відгадуємо казки)

V. Рефлексійно-оцінювальний етап «Чемоданчик вражень»

Незакінчене речення

Мікрофон

  •                   Після цього уроку я 
     

дізнався … запам’ятав … зрозумів…

Дякую за роботу

Бажаю успіху

Ось і закінчилося наше ток-шоу. Подякуємо казкарям за казки, за те, що вчать нас робити правильний вибір та впевненіше йти по життю.

Оцінювання.

VI. Домашнє завдання

-Взяти інтерв,ю у батьків «Моя улюблена казка»

За бажанням (творче)

Склади кросворд

Обовязкове

Склади свою казку

 


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Городніченко Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
3543
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку