Паспорт проєкту
Тема: Професії моїх батьків
Мета: поглибити уявлення учнів про різноманітність професій, про важливість і значення кожної з них, розширити знання дітей про професії своїх батьків. Розвивати допитливість, зв’язне мовлення. Виховувати сумлінне ставлення до праці, повагу до людей праці.
Проблема: залучати учнів та їх батьків до пошуку інформації про професії.
Тип проекту: груповий, інтегрований.
Предмети, що інтегруються:ЯДС, українська мова, образотворче мистецтво.
Вид проекту: інформаційно-пізнавальний.
Тривалість проекту: вересень- грудень.
Форма захисту: виховний захід
Кінцевий продукт: виставка «Професії моїх батьків».
Керівник проекту: учитель.
Учасники проекту: учні 1 класу, їх батьки.
Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю, художня література про професії, виставка «Професії моїх батьків».
План виконання проєкту
І. Організація проєкту
Формування основної проблеми і дидактичної мети.
ІІ. Планування проектної діяльності
ІІІ. Реалізація проекту.
Виставка малюнків «Професії моїх батьків», виховний захід.
Мета:
Очікувані результати:
Методи: проблемний, частково-пошуковий, ілюстрований.
Проблема: сучасні діти майже нічого не знають про професії людей, більшість учнів не знають навіть про професії своїх батьків або про рід їх трудової діяльності.
Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю, кросворд, художня література про професії, виставка «Професії моїх батьків»
Попередня підготовка:
- збір інформації, перегляд телепередач, сторінок Інтернету;
- збір малюнків, картинок, фото з теми;
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЄКТУ
Виховний захід
Тема. Цікавий світ професій
1 клас
Хід виховного заходу
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок.
Вступна бесіда.
ІІІ. Основна частина.
1.Подорож в «Чарівний світ професій».
Вчитель. Чи думали ви коли – небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля комп’ютерів чи телевізора і слухати музику?
Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.
2. Відгадування загадок.
-Ще всі навколо міцно сплять,
а він вже встати встиг,
аби духмяним калачем
ти смакувати зміг. (Пекар )
терпляче пояснив.
Зчепились в класі хлопчаки
— він їх розборонив. (Вчитель)
він вкладає їх у діло.
Лік грошам він добре знає, їх на вітер не пускає (Бізнесмен)
Хто, як квочка із курчатами,
в дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
няньчить, пестить, розважає,
вчить співати й малювати,
рахувати і читати? (Вихователька)
• Він такий же, як і ми,
непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі:
нині — вчителя у школі,
завтра буде інша роль —
то бідняк він, то король. (Актор)
• Хто в лікарні по палаті
ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
хто хвороби всі лікує?... (лікар).
3.Презентація професій.( Перегляд ролика)
4.Фізкультхвилинка
5. Гра «Мікрофон»
В країні нашій стільки справ
І все таке цікаве,
А я ще й досі не добрав,
Яка ж найкраща справа?
Та є одна з усіх професій,
Якої вчаться у житті,
Вона для кожного найперша,
Найголовніша в майбутті!
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник,слюсар чи кресляр –
Що може бути головною?
Одна професія – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що можеш ти набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть!
6.Робота в групах.
Ігр.-вчитель ІІгр.-лікар ІІІгр.- перукар
ІV. Закріплення.
1. Гра «Назви професію»
- Хто виконує ролі в театрі? (актор)
- Хто керує робітниками на заводі? (інженер)
- Хто видає у бібліотеці книжки? (бібліотекар)
- Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)
- Працює в магазині? (продавець)
- Пише статті до газети, бере інтерв’ю? (журналіст)
Трактор водить …(тракторист).
Електричку…(машиніст) .
Стіни фарбував …(маляр).
В шахті трудиться …(шахтар).
Пошту нам привіз …(поштар).
Цілий день нам шиє …(швець).
Хто все знає - … (молодець).
V. Підведення підсумків (рефлексія).
-Діти, ким би ви не стали у майбутньому, пам’ятайте треба завжди залишатися гарною людиною.(Учні співають пісню).