Урок "Прийшла зима.Зима і здоров’я "

Про матеріал
Пояснити дітям особливості погоди взимку, продемонструвати дітям як одягатися відповідно до погоди, підсумувати знання дітей про безпеку підчас прогулянок та розваг; узагальнити життєві спостереження дітей про зміни в природі з приходом зими; за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки зими; розвивати мовлення, уважність, спостережливість, мислення, творчі і пізнавальні здібності; збагачувати словниковий запас; розвивати естетичні почуття, навички роботи в парі, в групі; повторити лічбу та вміння вирішувати приклади; виховувати поважливе ставлення та любов до природи, не залежно від пори року.
Перегляд файлу
  1. Тема: Прийшла зима. Зима і здоров’я.   (Слайд 1)

Мета: пояснити  дітям   особливості  погоди  взимку, продемонструвати дітям як одягатися відповідно до погоди, підсумувати знання дітей про безпеку підчас прогулянок та розваг; узагальнити  життєві  спостереження  дітей  про  зміни  в  природі  з  приходом  зими; за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки зими; розвивати  мовлення, уважність, спостережливість, мислення, творчі  і  пізнавальні  здібності; збагачувати  словниковий  запас; розвивати естетичні почуття, навички роботи в парі, в групі; повторити лічбу та вміння вирішувати приклади; виховувати  поважливе ставлення та любов до природи, не залежно від пори року.

Обладнання: інтерактивна дошка, кулька-сніжка.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

  1. Створення позитивного настрою.  (Слайд 2)

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

І цікаве на уроці

Пропоную я для вас.

Посідаємо тихенько,

Спинки підтягли рівненько,

Один одному всміхнулись

І до мене повернулись.

 

  1. Хвилинка календаря. Гра «Мікрофон». (Слайд – 3)
  • Який сьогодні число?
  • Який сьогодні день тижня?
  • Сьогодні тепло чи холодно?
  • Який стан неба?
  • Чи були сьогодні опади?

 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

  1. Розшифровка. (Слайд – 4)

 

Сьогодні у нас буде незвичайний урок, а щоб дізнатися тему нашого уроку вам потрібно поставити цифри у правильній послідовності, розшифрувати тему нашого уроку.

 

3

1

4

2

М

З

А

И

 

Хто мені прочитає, яке слово у нас утворилося? (Так, Зима)

  1. Робота з ілюстрацією з елементами бесіди.

Уважно роздивіться малюнок.

C:\Users\Сергей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\ef78f23ea7a1ee1594d4bf828f2e88cd.jpg

  • У якій частині малюнку зображено зиму?
  • Як ви про це здогадалися?
  • Опишіть зиму. Яка вона? Які кольори переважають у природі взимку?
  • Які звуки супроводжують зиму?

 

  1. Вправа на звуконаслідування.

Покажіть голосом та рухами рук:

- Як ми швидко спускаємося з гірки? (Шууух)

- Як під нашими ніжками рипить сніг? (Рип-рип)

- Як вітер шумить у наших вухах? (Шу-у)

- Як стрибаємо від задоволення? (Туп-туп)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя. Назви зимових місяців. (Слайд – 5)
  • Хто знає, як називається перший місяць зими?
  • Які ще місяці ви знаєте ?
  • Як ви вважаєте, чому їх так називають?


Грудень.
Грудень рік кінчає, а зиму починає. Назва місяця «грудень» пов’язаний із тим, що мокра від осінніх дощів земля замерзає, і дорога стає грудкуватою. Ще місяць грудень називають: хмурень, мочавець, андрієць (християнське), солоноворот. У цьому місяці сонце «повертає на літо», тобто дні починають збільшуватися.
Січень. 
Перший місяць року називають січнем від давньоукраїнського слова «сікти»: саме в цю пору, колись наші предки вирубували ліс, чагарник, готуючи землю для посіву сільськогосподарських культур. Водночас, це місяць, коли у вітряну погоду січе снігом. Інші назви: тріскун, сніговик, льодовик, просинець. Остання назва за деякими версіями означає «просити в Богів добра», бо в цей час випадають різдвяні свята. Однак це не відповідає дійсності, оскільки в січні різдвяні свята стали відзначати лише в XX ст.

Лютий. 
Назва лютий закріпилася за другим місяцем тому, що лютневі морози бувають болюче дошкульні. Названий від лютих морозів, лютих вовків, які в цей час найбільше голодують. Інші народні назви: крутень, зимобор, бокогрій, криводоріг, громник. Остання назва від свята Стрітення (Громниця), коли за народними повір'ями Зима зустрічається з Весною.
До речі! -  Усі назви місяців в українській мові (крім казок, де вони є дійовими особами) пишуться з малої літери.

  1. Гра «Самий уважний».

Зараз дітки ми з вами пограємо гру і за одно перевіримо, хто найуважніше слухав розповідь про походження назв зимових місяців.

Правила гри прості: я вам зачитую речення, якщо речення вірне – плескайте в долоні, а якщо не вірне - тихенько тупаєте ніжками

Грудень – останній місяць року.

Лютий – перший місяць зими.

Січень – лютує.

Назви місяців пишуться з маленької літери.

А тепер погляньте на дошку та порахуйте скільки було правильних тверджень (зелені кружечки), а скільки не правильних (червоні кружечки).

Молодці. Трішки розім’ялись, відпочили, продовжуємо далі нашу зимову подорож. 

  1. Командна гра. (Слайд – 6)

- Пригадайте якомога більше зимових розваг. По черзі  називайте розваги, але будьте уважні, не повторюйтесь. Виграє команда, яка закінчить останньою.

Санчата, лижі, ковзани, сніговик , сніжки – це все …? – Зимові розваги.

Уважно подивіться на малюнки, чи всі розваги ви назвали.

              Результат пошуку зображень за запитом "зимові ігри хокей малюнок"        Пов’язане зображення

4.  Математична фізкультхвилинка. Гра в сніжки. (Слайд – 7)

- Дітки, як ви думаєте, що у мене в руках? (Кулька)

- А на що схожа дана кулька? (На сніжку)

-  Підніміть ручки,  хто з вас полюбляє грати в сніжки? 

Зараз ми з вами трішки пограємо у сніжки, але в не прості сніжки, а математичні. (Учні стають у коло, чи півкругами).

Правила гри:  я називаю приклад і кидаю комусь із вас сніжку. Учень, який отримав сніжку повинен вирішити приклад та сказати відповідь. Потім придумує свій приклад на додавання чи віднімання (посильний учням ) і кидає сніжку наступному гравцю.

Всі зрозуміли правила гри?  (Якщо ні – наводжу приклад, я (вчитель) називаю  приклад «8-6»  і кидаю комусь із вас (учнів) сніжку, наприклад тобі Максиме – ти повинен порахувати скільки буде «8-6» та дати відповідь скільки буде -  «=2». А потім скласти свій приклад (посильний учням) та передати сніжку далі.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.  Вправа «Снігова куля». Групова робота.

- А в які ігри ви граєте у себе на подвір'ї?

- Пропоную вам створити велику снігову кулю з ваших відповідей-сніжинок.

- Об'єднайтеся у групи, обговоріть питання, які записані на ваших сніжинках і коротко напишіть  або намалюйте відповідь.

І група – Де у вашому дворі можна кататися на санчатах та ковзанах?

(Подалі від автомобільної дороги, де немає льоду, каміння, побитого скла.)

ІІ група – Які небезпеки чатують на тебе на подвір'ї взимку?

(Бурульки на будинках, слизька стежка, талий сніг на даху.)

ІІІ група – Як можна взимку уникнути небезпеки на подвір'ї?

(Кататися подалі від будинку, кататися на лижах і санчатах по снігу, не сковзатися на льоду.)

(Доповідачі кожної групи презентують свої відповіді та прикріплюють малюнки на дошку, створюючи снігову кулю.)

- Отже, як уникнути небезпечної ситуації на подвір'ї?

2. Робота над віршем

        Переплутав

Сніг, мороз, зима на дворі,

йде Андрій на ковзани.

Одягає босоніжки

і з футболкою штани.

  • Ти куди зібрався, синку? –

здивувалися батьки.

Й ви, малята, поміркуйте:

що зробив він навпаки?          Леся Вознюк

 

Результат пошуку зображень за запитом "леся вознюк вірш переплутав"

 

  • Яка погода взимку?   (Слайд – 8)
  • Допоможи хлопчику обрати одяг відповідно до погоди. Як слід одягатися?  
  • Коли доречно одягнути шубку або кожушок, а коли куртку або комбінезон?
  • А як потрібно одягатися взимку до школи?
  • Який ваш улюблений зимовий одяг?
  • Що потрібно робити, якщо ваш одяг став мокрим?
  • Що потрібно робити, якщо ви замерзли?
  • Як ви розумієте прислів’я «В усьому потрібно знати міру»?

 

VІ. Підсумок уроку.

1.Рефлексія. Вправа «Мікрофон». (Слайд – 9)

Продовжіть  речення

Урок був…

На цьому уроці я…

 

 

docx
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку