Проект "Сходинки доброти до природи"

Про матеріал
Мета проекту: 1. Формування соціальної компетентності (підготовка особистості до соціальної активності, набуття і виконання пов’язаних з ними життєвих навичок), інформаційної компетентності (пошук, опрацьовування, ви користування нової довідкової інформації в подальшої діяльності). 2. Розвивати трудову(професійну) компетентність (набуття нових навичок та знань, оволодіння новими напрямками діяльності). 3. Виховувати еколого – естетично. Виховання компетентності ціннісного ставлення до природи, почуття відповідальності за стан природного середовища; творчих здібностей дітей, почуття прекрасного. Завдання проекту: • ознайомити учнів, батьків з глибиною та різноманіттям екологічних проблем; • залучити учнів до просвітницької роботи щодо збереження навколишнього середовища; • формувати навички нових видів робіт (елементи садово – паркового дизайну; основи квітково – декоративного оформлення території); • розвивати навички роботи в колективі та почуття єдиної мети; • догляд за рослинами на альпійській горки.
Перегляд файлу

 Письмечівський заклад загальноосвітньої середньої школи І – ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник проекту:

                                                вчитель географії та економіки Приймак О.М.

 

 

 

2018 - 2019

Актуальність проекту.

   Людина та природа – поняття взаємопов’язані та взаємозалежні, адже людство існуватиме доти, доки існуватиме природне середовище. Створюючи загрозу природі, ми загрожуємо самим собі.

  Екологія – не тільки наука про навколишнє середовище, оселю, людину, її взаємодію із цим середовищем і шляхи забезпечення умов для її життя, це ще й світорозуміння, але включає в себе і свідоме ставлення до всього сущого, і його активний захист.

  Екологічне виховання повинна починатися з дитинства, і школа має широкі можливості для його здійснення. Спочатку діти вчаться помічати прекрасне та незвичне навколо себе, учаться спостерігати, милуватися природою, охороняти її та не шкодити, робити довкілля чистішим. А пізніше вже формується почуття причетності, відповідальності; розуміння необхідності піклування про природу; готовність жити у злагоді з природою й у відповідальності до її законів.

  Але які б теоретичні знання з екології не отримали діти в школі, вони не будуть ними реально використовуватися при відсутності особистої зацікавленості. Інша справа – як саме відбувається це знайомство.

  Дуже ефективним є творчість учнів на екологічну тематику: вірші, відгадування загадок, акції, наукові роботи, виховні заходи, фотографії та малюнки про навколишній світ тощо. Практично кожній дитині знайоме почуття єдності з природою. Вона вміє бачити світ очима квітів і знає, про що думає пташка. Але якщо у багатьох дітей з віком це вміння зникає, то у вихованців, які підходять до цього творчо, воно підтримується і розвивається надалі.

  Саме це надихнуло нас на ідею створення у школі цілісного екологічного проекту «Сходинки доброти до природи».

Тип проекту: екологічний, творчий, дослідницький.

Учасники проекту: учні  та працівники школи, батьки, громадськість.

Мета проекту:

  1. Формування соціальної компетентності (підготовка особистості до соціальної активності, набуття і виконання пов’язаних з ними життєвих навичок), інформаційної компетентності (пошук, опрацьовування, ви користування нової довідкової інформації в подальшої діяльності).
  2. Розвивати трудову(професійну) компетентність (набуття нових навичок та знань, оволодіння новими напрямками діяльності).
  3. Виховувати еколого – естетично. Виховання компетентності ціннісного ставлення до природи, почуття відповідальності за стан природного середовища; творчих здібностей дітей, почуття прекрасного.

Завдання проекту:

  • ознайомити учнів, батьків з глибиною та різноманіттям екологічних проблем;
  • залучити учнів до просвітницької роботи щодо збереження навколишнього середовища;
  • формувати навички нових видів робіт (елементи садово – паркового дизайну; основи квітково – декоративного оформлення території);
  • розвивати навички роботи в колективі та почуття єдиної мети;
  • догляд за рослинами на альпійській горки.

Етапи реалізації проекту

Підготовчий етап

  1. Ознайомлення учнів з основними етапами проведення проекту, його метою та завданнями. Допомога учням зрозуміти характер майбутньої роботи.
  2. Створення штабу для координування роботи за проектом.
  3. Комплектація груп за спеціальностями: квітникарі – декоратори, працівники озеленювачі.
  4. Комплектація бригад праці з урахуванням інтересів та здібностей учнів.
  5. Розробка плану роботи на відведеній ділянці шкільного подвір’я та плану заходів щодо її оформлення.
  6. Розробка проектів «Сміттєвий лабіринт» (9-11 кл.), «Книга скарг Природи» (5-7 кл.), «Квіти» (1-4 кл.).
  7. Розподіл роботи між учасниками.
  8. Заготівля інструментів для роботи та розсади та посівного матеріалу.

Проведення позаурочної виховної роботи

Термін

Зміст роботи

Учасники

Червень

Екскурсія на страусіну ферму (с. Сурсько - Михайлівка)

 

 

Виховний захід до Всесвітнього дня охорони навколишнього середовища.

Гра «Екологічний потяг»

Екскурсія до річки Камишувата Сура

Діти пришкільного табору «Сонечко»

Вересень

Екскурсія  «Рослини нашого шкільного подвір’я».

Конкурс малюнків «Природа очима дітей».

Свято осені.

Квест еколого – патріотичного напрямку

Свято «Посвята в юннати»

1-5 кл.

 

5-7 кл.

1-11 кл.

5-9 кл.

5 кл.

Жовтень

Перегляд та обговорення відеофільму «Екологічні катастрофи».

Конкурс віршів «Осіннє свято поезії».

Українські народні загадки про природу.

Виставка «Осінній букет»

6-7 кл.

 

1-11 кл.

1-4 кл.

1-11 кл.

Листопад

Виставка сімейної творчості - робіт із природного матеріалу «Подарунки осені».

Гра «Екологічний бій».

Відвідування музею кімнатних рослин.

1-11 кл., батьки

9-11 кл.

1-4 кл.

Грудень

Участь в районному та обласному етапах Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста»

 

 

Участь в районному конкурсі – огляді екологічних агітбригад «Українські ландшафти, бережи їх і дбай. І нащадкам красу цю земну передай!»

Виставка – конкурс святкових композицій «Замість ялинки – зимовий букет».

Гуртки «Первоцвіт» та «Історики – краєзнавці»

 

Шкільна екоагітбригада «Калинонька»

 

5-11 кл.

Січень

Сторінками казок «Птахи та тварини в українських народних казках».

Виставка виробів із побутових відходів.

 

1-4 кл.

 

5-11 кл.

 

 

Лютий

Презентація творчих проектів «Екологія житла».

Гра «Щасливий випадок»

Догляд за кімнатними рослинами

9 кл.

 

6-11 кл.

1-4 кл.

Березень

Виставка виробів «Незвичний букет».

До Дня води конференція «Вода, ти і є життя!»

Батьківські збори «Кав’ярня «Батьківська хата»: «Сміття. Як отримати із некорисного корисне»     

Знайомство з властивостями води

День зустрічі птахів

 

Учні школи

7-11 кл.

Батьки, учні

 

 

5-6 кл.

5-9 кл.

Квітень

Виставка «Недалеко красне яєчко»

День довкілля: КВК «За чисте довкілля»

Дослідження води «Не забруднюйте криниці, бо прийдеться з них напиться»

Екологічна акція «Врятуємо наше село від сміття».

 

 

 

Акція “За чисті  джерела”

Загальношкільна лінійка «Чорнобиль – наш біль».

 

Захист учнівського проекту «Вплив радіоактивного забруднення на розвиток захворювання щитовидної залози», приурочений 33 річниці аварії на ЧАЕС

Екологічна прес – конференція «Біль Землі» (презентація проектів).

5-7 кл.

9-11 кл.

10 кл.

 

Учні та працівники школи, батьки, громадськість

10-11 кл.

Учні та працівники школи

9 кл.

 

 

 

1-4 кл., 5-7 кл., 9-11 кл.

Травень

Екологічний квест:

  • кожного птаха на своє місце;
  • хто живе у воді;
  • знайдіть зайвого.

Свято альпійської гірки

 

1-4 кл.

 

 

 

учні школи

 

Практико – виконавчий етап

Учасники

Вид діяльності

Термін виконання

Квітникарі - декоратори

Вирощування розсади, насадження розсади квітів

Березень - квітень

Озеленювачі

Підготовка відведеної ділянки для її насадження, догляд за рослинами альпійської гірки, прибирання пришкільної території

Березень, протягом року

 

Заключний етап

  1. Підбиття підсумків роботи.
  2. Свято «Відкриття альпійської гірки».
  3. Фотоколаж «Сходинки доброти до природи».

Очікувальний результат

  1. Працюючи поруч із наставниками, учні долучаються до життя суспільства, відчувають причетність до визначеної проблеми, набувають практичного досвіду з вирішення проблем власними зусиллями, набувають досвіду спілкування в колективі та спілкування з природою.
  2. Власноруч допомагаючи природі, учні відчувають власну значущість, необхідність, упевненість у своїх силах, формують естетичний смак, екологічну культуру, екологічне мислення, що ґрунтується на ціннісному ставленні до природи.
  3. Під час проведеної роботи діти привчаються правильно поводитися на лоні природи, розумно відпочивати та задовольняти свої потреби, не зашкоджуючи довкіллю. Виховуються дисциплінованість, відповідальність, ініціативність.
  4. Формуються та розвиваються нові навички діяльності: елементи садово – паркового дизайну, основи квітково – декоративного оформлення території.
doc
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
6 серпня 2019
Переглядів
914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку