Проектна діяльність з учнями у позашкільному закладі

Про матеріал
Проект спрямований на відродження кращих зразків старовинних ремесел, ознайомлення громади із заслуженими та народними майстрами - ремесляниками, відкриття нових умільців, передових людей праці, підвищення рівня національної самосвідомості учнівської та студентської молоді
Перегляд файлу

Згурівська музична школа

Сектору культури, молоді і спорту

Згурівської районної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      Галина Іванівна Костюк,

заступник директора

з навчально-виховної роботи,

викладач декоративного мистецтва

                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

1.  Вступ

Ми працю любимо,

що в творчість перейшла,

І музику палку, що ніжно серце тисне…

                                  М.Т.Рильський

Для нас, українців, стало доброю традицією співвідносити цінності сучасного життя із цінностями минулих поколінь. Незмінними залишаються цінності, проголошені ще князем Ярославом Мудрим: «Мир і труд – це благо основне».

На світі існує багато професій. Вибрати собі ту, де ти будеш відчувати потребу і задоволення, нелегко. Великий філософ Г.С.Сковорода говорив: «Щаслива людина, що в сродному ділі працює». «Сродна праця» – це та, що відповідає природним здібностям, нахилам, уподобанням людини.

На зорі цивілізації людина повинна була працювати, щоб вижити. Цивілізація ж зробила  труд людини різноманітнішим, одухотворила його. Людина може вибирати собі діяльність за здібностями і бажанням. І це дає їй можливість досягти таких висот у своїй праці, такої майстерності, що вона не тільки забезпечить своє життя, а й принесе користь іншим.

Особливе задоволення охоплює людину, коли вона бачить плоди своєї праці, до якої доклала багато зусиль, уміння, творчого натхнення.

Не можна не погодитися із твердженням О.П.Довженка про те, що «нема нічого прекраснішого в світі, як людина праці. Нехай то буде косар на ниві… чи коваль коло палаючого горна, а чи садівник коло посадженого ним деревця, чи безсонний композитор, що десь на світанку творить пісню свою, а чи поет, що дарує нам вогонь в одежі слова. Немає нічого прекраснішого, як людина в мислі, в дії, в творчості…». Нам є у кого навчатися працювати. Ми вчимося у народу:

…Нема мудріших ніж народ, учителів;

У нього кожне слово – це перлина,

Це – праця, це – натхнення, це – людина…

Так влучно говорив великий поет М.Т.Рильський.

 

3

Людина смертна, але творіння рук її, розуму залишаються. Саме за тим, що залишає людина в процесі своєї праці, визначається її значимість і сутність.

 

2. Основна частина

Освітній проект

«Визначні особистості мого краю»

 

Актуальність проекту:   на жаль, при всій багатій і різноманітній культурній спадщині нашого регіону до цього часу не зібрано і не оформлено належним чином матеріал  із кращими зразками народних ремесел, їх майстрами,  людьми праці. З кожним роком народних умільців стає все менше, тому дуже важливо зберегти ці надбання для майбутніх поколінь.

Мета проекту: відродження кращих зразків старовинних ремесел, ознайомлення громади із заслуженими та народними майстрами - ремесляниками,  відкриття нових умільців, передових людей праці, підвищення рівня національної самосвідомості учнівської та студентської молоді.

 Завдання проекту:

  • проведення зустрічей з народними умільцями, передовими людьми праці;
  • відкриття нових умільців;
  • збір та оформлення матеріалів для унаочнення;
  • популяризація проекту в ЗМІ;
  • проведення творчих зустрічей для громади;
  • формування в учнів навчальних закладів національної свідомості; збереження, примноження і розвиток народних ремесел.

 

Терміни реалізації проекту: проект довготривалий,  реалізується кожного навчального року з вересня по травень.

Етапи реалізації проекту:

І етап – початковий.

4

- Формування робочої групи проекту.

- Організація пошукової роботи.

-  Створення бази даних.

- Уточнення графіка реалізації проекту.

ІІ етап – основний.

  • Зустрічі з народними умільцями та людьми праці.
  • Збір та оформлення матеріалів для унаочнення.
  • Статті у ЗМІ.
  • Творчі зустрічі з народними умільцями.
  • Презентація проекту під час проведення місцевих свят.

ІІІ етап – підсумковий.

-  Узагальнення результатів проекту.

  • Оформлення виставки робіт народних умільців.
  • Виготовлення макету брошури «Визначні особистості мого краю» та випуск самої брошури.

 

Механізм реалізації проекту: основними результатами реалізації проекту «Визначні особистості мого краю” будуть такі показники:

-   пошукова робота;

  • опитування серед громадськості;
  • круглі столи;
  • публікації у місцевих ЗМІ;
  • організація виставок;
  •  творчі роботи учнівської молоді;
  • фотоматеріали;
  • видавнича діяльність.

 

Виконавці проекту:  учнівська молодь під безпосереднім керівництвом керівника даної пошукової групи в загальноосвітніх та позашкільному закладах,

 

5

координаторами  роботи над проектом  є  методисти позашкільних закладів, громадськість.

 

Очікувані результати:

  • актуалізація пошукової роботи та активізація учнівської молоді  у реалізації Проекту;
  • випуск брошури про майстрів народних ремесел та людей праці;
  • ознайомлення із народними умільцями та видатними людьми праці своєї місцевості;
  • широка популяризація пошукових матеріалів на сторінках ЗМІ;
  •  інформація  про  поетапну реалізацію Проекту;
  • творчі зустрічі  майстрів народних ремесел і людей праці;
  •  виставки народних умільців;
  • презентація брошури;
  • створена мережа пошукових груп у своїй місцевості.

 

Можливості подальшого розвитку проекту:  Проект „Визначні особистості мого краю” базується на ґрунтовному та системному підході до вирішення проблеми недостатньої сформованості національних і морально-етичних цінностей у підростаючого покоління.

Пошукова робота продовжується. Матеріал за даним Проектом можна збирати щорічно, на основі якого доповнюватиметься брошура. На основі зібраних матеріалів можна випускати тематичні брошури.

 

Оцінювання та самооцінювання: основна робота проводиться по селах району (у містах – по районах), керування покладається на педагогів-організаторів загальноосвітніх закладів, методистів позашкільних закладів.

Налагоджена пошукова робота в районі.

Створена база даних пошукових груп району.

 

6

Створена та систематично поповнюється база даних про визначних людей району.

Збір матеріалів про народних умільців та людей праці проводиться на основі зібраної бази даних про цих людей. Весь зібраний матеріал оцінюється, обговорюються всі позитивні і негативні сторони, підводяться підсумки виконаної роботи.

Нагороджуються  кращі виконавці даного Проекту  грамотами, подяками, дипломами та висвітлюються на сторінках ЗМІ.

 

Бюджет, ресурсне забезпечення:

  • самозабезпечення,
  • добровільні внески спонсорів, партнерів, громадськості.

 

 

  1. Висновки

Минатимуть роки, століття, а творіння рук людських будуть залишатися близькими й дорогими для кожного нашого земляка, бо велика любов і велика творчість – невмирущі.

Матеріали про майстрів народних ремесел та нових умільців, передових людей  будуть зберігатися у позашкільних закладах, який стане осередком накопичення та збереження пошукових матеріалів (місцевих музеях), ними зможе скористатися кожен бажаючий.

Зібраний матеріал може бути використаним на уроках краєзнавства, історії України.

Проводитимуться екскурсії для школярів, молоді, жителів та гостей району тощо.

 

  1. Перелік використаних джерел

Спогади та матеріали творіння рук жителів району.

 

 

doc
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку