Проектні технології у закладі позашкільної освіти

Про матеріал
Методичне заняття з педагогами закладу позашкільної освіти з метою впровадження у освітню діяльність проектних технологій
Перегляд файлу

ОЛЕШКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

ТРЕНІНГ

 

«ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПОЗАШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ»

 

 

 

Розробила:

Методист Олешківської СЮТ

Гордійчук Т.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проведення тренінгу:

МЕТА:              ознайомити педагогів із новітніми технологіями

                           проектування, розширити інформаційне поле з даної

                           проблеми

 

ЗАВДАННЯ:  - поглиблення теоретичних знань з даного питання;

                          - формування в учасників тренінгу навичок із планування

                            та використання технології проектів на заняттях технічних

                            гуртків ;

                          - розвиток у педагогів уміння застосовувати нові

                            інтерактивні технології у власній професійній

                            діяльності.

 

 Категорія

 учасників:       керівники технічних гуртків

 

Кількість

учасників:       10 осіб (може змінюватися відповідно до потреб)

 

Обладнання:    просторе приміщення, стільці, столи, дошка,

                            крейда, фломастери, папір, різнокольорові кола з паперу

                            або з картону.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План  заняття

 

І. Вправа «Емоційне вітання»

 

Мета:                   налаштувати учасників  на активну та творчу роботу,

                              створити  доброзичливу атмосферу

 

Хід проведення: кожен учасник повинен вимовити своє імя з позитивною

                              емоцією ( радість, сміх, доброзичливість і т.д.). Після того,

                              коли  всі учасники назвали себе, тренер пропонує узятися за

                              руки і подарувати ланцюжком дружні рукостискання.

 

ІІ. Вправа «Напиши мені листа»

 

Мета:                     визначити, що очікують учасники від тренінгу.

 

Хід проведення:  тренер роздає кожному учаснику по 2 фломастери

                               ( зеленого та червоного кольорів) і аркуш паперу. За 5

                                хвилин кожен має написати зеленим кольором, що

                                позитивне для нього може відбутися під час заняття, а

                                червоним – негативні очікування.

                                Коли час завершиться, тренер збирає «листи» і прикріплює

                                їх на дошці та проводить обговорення з учасниками.

 

ІІІ.  «Проектування – це …»

 

Мета:                    Визначити розуміння педагогами поняття « проектна

                               технологія».

 

Хід проведення: Тренер пропонує учасникам на аркушах паперу намалювати

                               малюнок чи схему, асоціацію, яка б ілюструвала проектну

                               технологію ( 10 хв.). Потім кожен презентує свої результати

                                роботи (15 хв.). Після презентацій тренер підсумовує і

                                коментує щодо змісту визначень, які подані у посібниках.                                               

 

ІV. Вправа «Міні-лекція»

 

Мета:                     Поглибити знання педагогів про технологію проектування.

Хід проведення:  тренер проводить міні-лекцію, яка розкриває питання,

                               пов’язані з педагогічним проектуванням.(10 хв.; Додаток 1 )

 

V. Вправа «Намисто ідей»

 

Мета:                      навчитись розробляти пропозиції щодо можливих шляхів

                                 впровадження проектної технології у своїй діяльності,

                                  у навчально-виховному процесі позашкільного закладу.

Хід проведення:     керівникам гуртків роздають різнокольорові кола. Тренер

                                  пропонує на них записати, які проекти можна впровадити

                                  у  роботі гуртків, які проекти вже були проведені під час

                                  занять. Тренер пропонує створити «Намисто ідей»,

                                  наклеюючи кола на дошці у формі намиста.

 

VІ. Вправа «Підсумки»

 

Мета:                       узагальнення умінь та навичок, отриманих під час

                                  проведення тренінгового  заняття. 

                                

Хід проведення:   Тренер пропонує дати відповіді на запитання.

 

                                  Запитання для обговорення:

 

1.Чи було вам цікаво ?

 

2.Які нові відомості ви отримали?

 

3.Чи важливі вони для Вас?

 

4.Ви зможете використовувати  проектну технологію на заняттях гуртка?

 

 

VІІ. Вправа «Подяка»

 

Мета:                          підсумок проведеної роботи, подяка учасників один

                                     одному за плідну співпрацю.

 

Хід проведення:       тренер пропонує всім учасникам висловити свої

                                    враження,  підсумовуючи спільну діяльність, і

                                    висловити подяку тому, хто знаходиться зліва, справа та

                                    самому собі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Міні-лекція «Педагогічне проектування»

 

  Робота над проектом – практика особисто орієнтованого навчання у процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів. Суть проектної технології – стимулювати інтерес дітей до певних проблем, що передбачають володіння визначеною сумою знань та через проектну діяльність, яка передбачає розв’язання однієї або цілої низки проблем, показати практичне застосування надбаних знань.            

  Метою педагогічного проектування є створення педагогом таких умов під час освітнього процесу, за яких його результатом є індивідуальний досвід проектної діяльності учня.

  Може бути різні підстави для вибору тематики проекту. Результати проектів повинні бути матеріальними, тобто відповідно оформленими – відеофільм, альбом, бортжурнал, комп’ютерная газета, альманах та інше.

  За типами проекти бувають:

  • дослідницькі ( потребують добре обміркованої структури, визначеної мети, актуальності предмета дослідження, продуманості методів, у тому числі експериментальних методів обробки результатів);
  • творчі ( не мають підготовленої структури, вона розвивається, підпорядковуючись кінцевому результату;
  • ігрові (учасники беруть собі визначені ролі, обумовлені характером та змістом проекту);
  • інформаційні ( спрямовані на збирання інформації про який-небудь об’єкт, явище, на ознайомлення учасників проекту з цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів, можуть бути частиною дослідницьких проектів, їх модулем);
  • практико-орієнтовані ( результат діяльності учасників чітко визначений з самого початку, він орієнтований на соціальні інтереси учасників ( документ, програма, рекомендації, проект закону, словник і т.д.).

  За характером контактів проекти поділяються на внутрішні та міжнародні. Проекти внутрішні – організовані всередині одного учбового закладу, або у районі , регіоні, області, країні. У міжнародних проектах беруть участь представники різних країн.

  За кількістю учасників проекти можуть бути  особисті, парні та групові, а за  тривалістю проведення розрізняють короткодіючі проекти (кілька уроків/занять), середньої тривалості ( від тижня до місяця), довготривалі

( кілька місяців).

  Дуже важливо організувати зовнішню оцінку виконання проекту, що дозволяє підвищити  його ефективність, усунути труднощі, вносити вчасно корекцію.

 

 

 

 

docx
Додано
8 серпня 2019
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку