Профорієнтаційне заняття "Моє яскраве майбутнє"

Про матеріал
Профорієнтаційна робота з учнями – один із головних аспектів виховної роботи, спрямованої на підготовку учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця у суспільстві. Робота організовується з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливостей учнів (вихованців), їхніх нахилів, інтересів, задатків та готовності до певних видів діяльності й рівня сформованості учнівського колективу. Дане заняття має можливість в добровільній участі у ній, суспільній спрямованості (зміст діяльності відповідає потребам суспільства, відображає досягнення науки, культури, мистецтва), ініціативності, самодіяльності учнів (врахування бажання дітей, їх пропозицій).
Перегляд файлу

Профорієнтаційне заняття на тему:

«Моє яскраве майбутнє»

Мета: формування в учнів відповідального відношення до вибору професії та свого майбутнього; розширити їхні знання про світ професій, вироблення навичок аналізування власних рішень при виборі професії та  навичок прийняти самостійних рішень.

Обладнання: плакат «Правила роботи», проектор, мультимедійна дошка, ноутбук, стільці, столи, фломастери, ручки, плакат «Успіх», картки, мультфільм, відеоролик, таблиці, зірочки, плакат «Зоряне небо», плакат «Валіза», листочки, клей, скоч, годинник.

Клас: 9 клас

Хід заняття

І.Організаційний момент.

Соціальний педагог. Добрий день, усім присутнім на нашому сьогоднішньому профорієнтаційному занятті тема якого «Моє яскраве майбутнє». Хочу розпочати наше заняття з вислову письменника Володимира Симоненка: «Є тисячі доріг, мільйон вузьких стежок. Є тисячі ланів, але один лиш мій».

Так і в житті: кожна людина, плануючи своє майбутнє, бачить перед собою багато доріг і стежин, але обирає тільки одну – свій життєвий шлях. Щоб правильно обрати свою долю, оцінити життєву перспективу, свої здібності, таланти, потрібно мати життєву мудрість. І ще більшу мудрість, щоб знайти і розуміти самого себе. Я сподіваюся, що наше з вами проведене заняття принесе вам багато приємних моментів, задоволення та отримаєте потрібну вам інформацію якої ви зможете скористуватися у подальшому.

Вправа привітання «Хвалько»

Щоб нам плідно працювалося, і всіх був гарний настрій нам потрібно привітатися. Традиційно хвалитися не прийнято, але зараз ми трішки похвалимося. По черзі кожен називає своє ім’я і говорить фразу, що починається із слів: «Не хочу хвалитися, але я…»

 Розпочну я із себе «Я Юлія, не хочу хвалитися, але я люблю танцювати».

 

Щоб комфортніше нам працювалося на занятті пропоную дотримуватись наступних правил

Правила роботи групи:

  • Бути активним;
  • Не критикувати;
  • Бути щирим;
  • Один говорить – усі слухають;
  • Дисципліна в класі;
  • Бути позитивним
  • Чи згодні ви з правилами. Можуть будуть доповнення до правил.

Соціальний педагог.

  • Скільки часу ви проводите в школі?
  • Скільки часу ваші батьки проводять на роботі?
  • Чи часто ви чуєте від батьків або інших працюючих людей про те, що вони люблять свою роботу й раді приходити на своє робоче місце?
  • Чи запитували вони старших, чим ті керувалися у виборі професії?

ІІ. Основна частина

Соціальний педагог.

Скоро ви отримаєте свідоцтва, і доведеться приймати рішення щодо свого майбутнього. Адже можна піти у ліцеї, технікуми, або залишитися в школі у 10-11 класи, але вже після 11 класу вам все рівно потрібно буде робити вибір. То який шлях обрати? Якщо вчитися далі, то як дізнатися, до якої сфери діяльності ти схильний, щоб не помилитися у своєму виборі? Тому сьогодні ми разом трішки попрацюємо над цим питанням.

   Слід розрізняти близькі за значенням і вживанням слова «професія» і «спеціальність».

  • Що таке професія? (Професія – це рід трудової діяльності)

     Спеціальність – окрема галузь науки, техніки, виробництва, в якій людина працює. Люди однієї професії можуть мати різні спеціальності.

   Наприклад, вона лікар за професією, хірург за спеціальністю, він за професією будівельник, а за спеціальністю може бути бетонником, арматурником, зварювальником тощо.

    Залежно від того, з ким (чим) працює людина, професії діляться на п’ять груп:
- Які групи пам’ятаєте, ми з вами проводили опитувальник ДДО Клімова

  • 1) людина – природа (городник, ветеринар, агроном);
  • 2) людина – техніка (електрик, слюсар, водій);
  • 3) людина – знакові системи (програміст, секретар);
  • 4) людина – людина (лікар, учитель, продавець);
  • 5) людина – художній образ (актор, художник, ювелір).

 

  • Що необхідно в першу чергу, щоб отримати професію? (Освіта)

Вправа «Успіх»

На дошці написано слово «Успіх». Завдання написати, що потрібно робити для досягнення успіху або які риси характеру допомагають людині досягти успіху?»

(Впевненість, наполегливість, оптимізм, рішучість, саморозвиток, багата уява, працелюбність, активність, цілеспрямованість, вчитися на помилках, самовдосконалення, відпочивати, аналізувати і планувати свою діяльність, раціонально використовувати час, налагоджувати контакти)

 

  • Аби досягти успіху замало лише особистісних рис необхідно ще прикладати для цього зусилля, діяти.
  • Наскільки важлива професія в житті людини?
  • Хто і що впливає на вибір професії?

 

Вправа «Профконсультант»

Кожен з вас отримає картку з призвіщем однокласника. Самостійно обміркуйте та  складіть перелік професій, з якими, на його погляд, однокласник  справиться найкраще та перелік тих, які їй зовсім не підходить. Час на виконання 3 хвилини.

Ви зачитуєте, не називаючи прізвища  героя. Вам потрібно проаналізувати, для кого вони найбільше підходять.

Думки інших людей треба взяти до уваги, але останнє рішення повинно бути за вами. Не батьки, друзі, сусіди не повинні впливати на ваш вибір.

 

Зараз ми переглянемо мультфільм про професії

Перегляд мультфільму про професії

 

Вправа «Мотиви вибору професії»

Розподіліть мотиви вибору професії відповідно до рівня важливості для вас. Те, що найважливіше, ставте на перше місце; те, що менше, - на другу і так по порядку.

  • Престижність
  • Доступність у навчанні
  • Вказівка батьків
  • Висока зарплата
  • Добрі умови праці
  • Приклад друзів
  • Інтерес
  • Можливість працевлаштування
  • Відповідність своїм можливостям

 

 

Вправа «Най-най»

Зараз вам будуть запропоновані  незвичні характеристики професії. А ви повинні назвати ті, що, на вашу думку, найбільше відповідають цій характеристиці

Яка найкреативніша професія?

Найзеленіша…                                             найсмішніша…

Найсолодша…                                             найкомунікативніша…

Найкольоровіша…                                      найсерйозніша….

Найдитячіша…                                            найвідповідальніша…

Найсмачніша…

 

Притча «Знання коштує дорого»

У селянина зламався трактор. Усі спроби полагодити машину були марними. Нарешті він покликав фахівця. Той оглянув трактор, випробував, як діє стартер, підняв капот і все ретельно перевірив. Потім узяв молоток, один раз ударив по мотору і дав йому хід. Мотор заторохтів, начебто і не був зіпсований.

Коли майстер подав селянину рахунок, той, здивовано поглянувши на нього, обурився: «Як ти хочеш 50 золотих за один удар молотком»!. «Дорогий друже, - сказав майстер, - за удар молотком я порахував тільки 1 золотий, а 49 золотих я повинен взяти за мої знання, завдяки яким я зміг зробити цей удар по потрібному місцю».

 

  • Отже, можна зробити висновок, що кожна професія потребує міцних знань.

 

Вправа «Професійний характер»

Перед вами таблиця «Необхідні професійні якості. Ви бачите професії та якості особистості. Ваше завдання до професій підібрати якості особистості які підходять виду професії. Час на роздуми 5 хвилини, по черзі.

Необхідні професійні якості

 

 

Якості особистості

Професії

Продавець

Кухар

Перукар

Вчитель

Водій автомобіля

Бухгалтер

Лікар

Газоелектрозва -рювальник

Маляр-штукатур

Будівельник

Уважність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Товариськість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Витримка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чутливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сміливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обережність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Життєрадісність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сила

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фантазія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хитрість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Незалежність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Впевненість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформованість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кмітливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Сподобалося вам вправа?
  • Можна зробити висновок, що риси особистості, необхідні для більшості професій.
  • Наступною вправою ми визначимо, що потрібно робити щоб стати успішним.

Гра «Моє успішне майбутнє»

Вам потрібно дати відповідь на питання, яке я вам зачитуватиму, ви свою відповідь записуйте на промінчику зірочки. Потім по черзі ви зачитуєте свої відповіді і розміщаєте на зоряному небі.

Перший промінчик:

  • Ким я мрію стати?

Другий промінчик:

  • Що я вже вмію, знаю, можу (які є навички, знання, особливості характеру)

Третій промінчик:

  • Чого мені потрібно ще навчитися, щоб стати гарним професіоналом (які набути вміння, знання, риси характеру, досвід тощо)?

Четвертий промінчик:

  • Де я цього зможу навчитися? (курси, школа, навчальний заклад, тренінги)

П’ятий промінчик:

  • Ким і де саме зможу працювати?

 

  • Дякую всім за роботу, погляньте будь ласка яке гарне вийшло в нас зоряне небо, я сподіваюся що ваші мрії обов’язково реалізувалися в житті.

 

Перегляд відеоролика «Найбільш популярні професії в Україні»

 

ІІІ. Заключна частина

Вправа «Зустріч через 10-15 років»

Уявіть, що ви зустрілися через 10-15 років. Що трапилося за цей час? Чим ви займаєтеся, що у вас є?

Я дякую вам за виконання вправи, сподіваюся, що ви виберете собі професію за покликом серця.

 

Вправа «Збираємо валізу»

Настав час прощатися. На папірцях напишіть побажання своїм однокласникам, та зачитуючи покладіть у «валізу». Час на виконання 2 хвилини

ІV.Підсумок заняття

Соціальний педагог

Успіх приходить лише до того, хто його прагне. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкривайте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Яку б професію ви не вибрали, вам завжди знадобляться знання, отримані в школі. Тому постарайтеся вже зараз визначити ваші інтереси, більше читайте, набирайтеся досвіду та знань. Попереду у вас державна підсумкова атестація, бажаю вам відмінних результатів. Я хочу вам подарувати поради психологічні  при здачі іспитів. Майбутнє – у ваших руках. До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Козацький навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

 

 

 

 

 

 

 

Профорієнтаційне заняття на тему:

«Моє яскраве майбутнє»

x_bee75530.jpg

 

Підготувала

соціальний педагог

Козацького НВК

Міхєєва Ю.М.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку