Профорієнтаційний тренінг для гуртківців Палацу дітей та юнацтва "Мій вибір"

Про матеріал
Профорієнтаційний тренінг, метою якого є - формування в учасників групи психологічної готовності до самостійного й усвідомленого вибору фаху, - корегування професійних намірів та установок гуртківців на самовизначення.
Перегляд файлу

ТРЕНІНГ

 «Мій вибір»

(в рамках проекту «Від гуртківця – до майстра»)

 Помазан Тетяна Ігнатівна,  заступник директора ПДЮ з навчальної роботи

       Тренінг є  складовою у реалізації  2-го етапу проекту ПДЮ «Від гуртківця – до майстра». Може бути запропонований керівникам гурткової роботи та класним керівникам як окреме заняття в рамках навчально-виховного плану  педагога.

Мета:

  •  формування в учасників групи психологічної готовності до самостійного й усвідомленого вибору фаху,  корегування професійних намірів та установок гуртківців на самовизначення.

Завдання:

  • створити сприятливу емоційну атмосферу дружби, взаємодовіри,  взаємодії  між випускниками різних гуртків ПДЮ;
  • допомогти створити власну само презентацію для творчого звіту випускників;
  • провести діагностику професійних вподобань гуртківців-випускників поточного року;
  • розвити уміння аналізувати власні професійні можливості;
  • підвищити  самооцінку гуртківців-випускників та бажання подальшої реалізації власних знань, умінь та навичок;
  • допомогти гуртківцям-випускникам в усвідомленні своїх професійних бажань, установлення зв’язків своїх професійних бажань із передбачуваними місцями роботи або навчання;
  • сформувати розуміння важливості та впливу позашкільної освіти на професійне самовизначення та подальшої соціальної адаптації у дорослому житті.

 

 

План проведення заняття

 

№ з/п

Види роботи

Орієнт.

час

Ресурсне забезпечення

1.

Вправа «Самопрезентація» («Більш за все я люблю…,  краще за все я вмію…)

8 хв.

Стільці

2.

Правила роботи (метод мозкового штурму)

Обговорення правил

5 хв.

Фліп-чарт, маркери, папір

3.

Очікування

5 хв.

Стікери, плакат «Дерево сподівань»

4.

Інформаційне повідомлення -  формула вибору професії: «Хочу – Можу – Треба»

«Хочу» - це простір бажань, цілей, інтересів, прагнень.

«Можу» - це простір здібностей, талантів, стан здоров’я.

«Треба» - це простір запитів від ринку праці, соціально-економічні проблеми регіону, тенденції в розвитку світової економіки.

5 хв.

Фліп-чарт, маркери, папір

5.

Гра-руханка «Професії» (кидають м’яч одне одному, називаючи професії)

5 хв.

М’яч

6.

Робота у мікрогрупах:  «Професійне коло власних знань, умінь та навичок»

10 хв.

Маркери, папір

7.

Вправа «Хвилинка тиші» ( Уяви своє професійне майбутнє).

2 хв.

 

8.

Вправа «Інтерв’ю: «Я обираю професію…»» (робота в парах) та презентація

10 хв.

 

9.

Гра-руханка «Пересадки» (за принципом спільних інтересів, схильністю до якогось заняття)

5 хв.

Стільці

10.

Обговорення по колу: «Завдяки заняттям в Палаці дітей та юнацтва я можу

  • розповісти…
  • показати…
  • навчити …
  • самостійно навчатись…»

15 хв.

 

11.

Вправа «П’ять кроків прийняття рішення» (на прикладі подальшого вибору навчального закладу після закінчення школи)

15 хв.

Фліп-чарт, маркери, папір

12.

Зворотній зв’язок: закінчи речення «Якщо я стану…, то зможу…»

5 хв.

 

 

        Після проведення тренінгу можна запропонувати заповнити анкети професійних намірів та вподобань, а на початку наступного навчального року провести моніторинг професійного вибору випускників та порівняти його з попередніми намірами гуртківців. Це дає змогу коригувати організацію роботи з професійної орієнтації гуртківців позашкільного закладу та будувати маркетингову діяльність закладу за результатами моніторингових досліджень якості позашкільної освіти  з метою зростання попиту на послуги позашкільної освіти та задоволення інтересу дітей в особистісних, творчих, пізнавальних потребах.

 

 

 

docx
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку