ТРЕНІНГ
«Мій вибір»
(в рамках проекту «Від гуртківця – до майстра»)
Помазан Тетяна Ігнатівна, заступник директора ПДЮ з навчальної роботи
Тренінг є складовою у реалізації 2-го етапу проекту ПДЮ «Від гуртківця – до майстра». Може бути запропонований керівникам гурткової роботи та класним керівникам як окреме заняття в рамках навчально-виховного плану педагога.
Мета:
Завдання:
План проведення заняття
№ з/п |
Види роботи |
Орієнт. час |
Ресурсне забезпечення |
1. |
Вправа «Самопрезентація» («Більш за все я люблю…, краще за все я вмію…) |
8 хв. |
Стільці |
2. |
Правила роботи (метод мозкового штурму) Обговорення правил |
5 хв. |
Фліп-чарт, маркери, папір |
3. |
Очікування |
5 хв. |
Стікери, плакат «Дерево сподівань» |
4. |
Інформаційне повідомлення - формула вибору професії: «Хочу – Можу – Треба» «Хочу» - це простір бажань, цілей, інтересів, прагнень. «Можу» - це простір здібностей, талантів, стан здоров’я. «Треба» - це простір запитів від ринку праці, соціально-економічні проблеми регіону, тенденції в розвитку світової економіки. |
5 хв. |
Фліп-чарт, маркери, папір |
5. |
Гра-руханка «Професії» (кидають м’яч одне одному, називаючи професії) |
5 хв. |
М’яч |
6. |
Робота у мікрогрупах: «Професійне коло власних знань, умінь та навичок» |
10 хв. |
Маркери, папір |
7. |
Вправа «Хвилинка тиші» ( Уяви своє професійне майбутнє). |
2 хв. |
|
8. |
Вправа «Інтерв’ю: «Я обираю професію…»» (робота в парах) та презентація |
10 хв. |
|
9. |
Гра-руханка «Пересадки» (за принципом спільних інтересів, схильністю до якогось заняття) |
5 хв. |
Стільці |
10. |
Обговорення по колу: «Завдяки заняттям в Палаці дітей та юнацтва я можу
|
15 хв. |
|
11. |
Вправа «П’ять кроків прийняття рішення» (на прикладі подальшого вибору навчального закладу після закінчення школи) |
15 хв. |
Фліп-чарт, маркери, папір |
12. |
Зворотній зв’язок: закінчи речення «Якщо я стану…, то зможу…» |
5 хв. |
|
Після проведення тренінгу можна запропонувати заповнити анкети професійних намірів та вподобань, а на початку наступного навчального року провести моніторинг професійного вибору випускників та порівняти його з попередніми намірами гуртківців. Це дає змогу коригувати організацію роботи з професійної орієнтації гуртківців позашкільного закладу та будувати маркетингову діяльність закладу за результатами моніторингових досліджень якості позашкільної освіти з метою зростання попиту на послуги позашкільної освіти та задоволення інтересу дітей в особистісних, творчих, пізнавальних потребах.