Українська мова, 9 клас
І блок проміжних контролюючих завдань
Двокрапка й тире у складному безсполучниковому реченні
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему тощо.
1.Уважно прочитай безсполучникові складні речення, розстав у них пропущені розділові знаки.
В Україні найбільший запас марганцевої руди в світі, 2,3 мільярди тонн це близько 11% від усіх покладів планети. А ще у нас немало залізної руди 7% світового запасу. Український духовий інструмент трембіта найдовший духовий інструмент у світі її довжина може досягати 3 м, а діаметр 33 мм. За давньою традицією трембіта звучить на всіх урочистостях на святах чи важливих подіях у Карпатах.
2.Установи відповідність між безсполучниковим складним реченням і визначенням смислового зв'язку, наявного між його частинами. Нижче, під завданням, напиши нерозгорнуті відповіді.
1. Перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини |
А Я входжу в ліс – трава стає навшпиньки, кошлатий морок лапу подає. |
2. Друга частина розкриває причину дії, про яку йдеться у першій частині |
Б Сіроманець уже не котився – його котив вітер. |
3. Друга частина розкриває, пояснює чи уточнює зміст першої частини |
В У корови були різні роги: один довгий, красиво вигнутий, стримів угору, другий, скручений у бійці, ліз прямо в око. |
4.Перша й друга частини повідомляють про події, які протиставляються |
Г Зробив діло – гуляй сміло. |
|
Д Чумаки не могли оминути Кременчука: тут була переправа з лівого берега на правий. |
_____________________________________________________________________________-
ІІ блок проміжних контролюючих завдань
Складні речення зі сполучниковим (сурядним і підрядним) та безсполучниковим зв'язком
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему тощо.
1. З кожної групи речень утвори і запиши одне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.
1.1. Йшли далі через ліс. Ліс, міняючись, начебто кращав. Краса його набирала все нової сили. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.2. Пташки не вгавали. Ми уважно вслухались. Їхній спів сповнювався нових відтінків.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.3. Ті ж самі птахи щебетали одну й ту саму пісню. Хотілося думати, що співають вони іншу. Від неї можна відчувати одмінні насолоду.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________